Hjalp! 7-aringen behover banta!!?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hjalp! 7-aringen behover banta!!?

Salladsförslag!

Jag kom att tänka på den här tråden när jag fixade lunch idag ;)
Dagens lunch hos oss: Kycklingsallad.

Strimlad stekt kycklingfilé kryddad med örtkryddor och vitlök
Frysta grönsaker (idag broccoli, majs, paprika)
basmati
körsbärstomater (då min dotter älskar det)

Jag hade lite lättdressing på och dottern en skvätt turkisk yoghurt.
Mina barn tycker att det är jättegott och man blir ordentligt mätt.

Häromdagen så gjorde vi tonfisksallad.

Tonfisk
Ägg
frysta grönsaker (broccoli, minimorötter, paprika)
basmati
ruccolasallad (stavning?)

Mättande och gott.

Ofta när vi gör sån här sallad så äter vi den varm till middag och sedan blir det kall lunchsallad dagen efter. Inga problem att ha med sig i liten kylbag. Den håller sig bra. Vi brukar ha med sån sallad som lunchmat på sommaren när vi ska på stranden och så. Och den håller sig fräsch.
 
Sv: Hjalp! 7-aringen behover banta!!?

Det var ju mycket bättre.
Åt hon det?

Jag letar fortfarande efter mitt recept på pizzadeg.
Det var USA anpassat och borde då även passa dig.
 
Sv: Hjalp! 7-aringen behover banta!!?

Just det där med att begränsa sockerintaget med hjälp av tandtrollen använder jag mig också av. Visserligen är barnen smala som streck. 126 cm och 21 kg, 128 cm och 23 kg, så det är inte pga vikten som det begränsas men, dessa sockerrusher gör dem tjuriga och på dåligt humör. För dem är det också viktigt att de har konstant näringstillförsel, alltså inte missa mellanmål eller att lunchen drar ut på tiden. Då blir det gnälligt och bråkigt. Förut fick de lördagsgodis men, nu när de började i ettan så får de veckopeng istället. Vill de då ha godis så får de köpa det själva. Det gör de inte, de vill hellre spara eller köpa någon liten pryl.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 306
Senast: Huggorm
·
Hundhälsa Jag vet ju att manga har anser att det ar narmast "djavule's pafund" :p. Jag kopte en mest for att det regnar for mycket i vissa...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 301
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Squid, den lilla Border terriern ... behover jag verkligen honom? En kille? Jag som ville ha en tjej till. Han fungerar fantastiskt med...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 828
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 004
Senast: Corminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp