Bukefalos 28 år!

HorseReality IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack tack tack, @Riru ! :)

Men vem är bäst då. 715 i GP + 348 för reining + 3 VG eller 705 i GP + 357 för reining + 2 VG. (Den tredje är nog sämst av de tre, men fortfarande superbra...) De är ju liksom bäst på olika sätt... :rofl: (I-landsproblem big time.)

Ehm, ja då var det ju lite svårare att välja :laugh:
 
Har fått ihop lite FT igen och planerar foundationraida senare idag :D
Men jag vet inte om jag ska åka tillbaka till Australien och hoppas på en Edmond+Jewel kombination eller om jag ska åka någon annanstans.
Elle försöka få tag i ett bra arabsto..
 
Tack, har ännu inte riktigt förstått hur vissa färger fungerar. Krävs det bara en CR upplaga?
CR är en av få färger som ger resultat vid en upplaga och kraftigare resultat vid dubbel upplaga. Så en upplaga gör hästen ”gul” (isabell, gulbrun, gulsvart...), medan två upplagor gör den blåögd gräddvit (cremello, perlino, smoky cream...).
För att den ska bli isabell så krävs det att den är fux i grunden också, dvs e/e a/a.
Om jag nu minns rätt, jag tror det :cautious: Annars blir den ju gulbrun, eller CR på svart som inte syns någon större skillnad på.
Räcker med e/e, agouti påverkar enbart svart färg så på en fux gör det ingen skillnad. e/e A/A blir också fux.
 
CR är en av få färger som ger resultat vid en upplaga och kraftigare resultat vid dubbel upplaga. Så en upplaga gör hästen ”gul” (isabell, gulbrun, gulsvart...), medan två upplagor gör den blåögd gräddvit (cremello, perlino, smoky cream...).

Räcker med e/e, agouti påverkar enbart svart färg så på en fux gör det ingen skillnad. e/e A/A blir också fux.
Tack snälla för att du alltid förklarar så pedagogiskt för en färg-rookie.
Så hade hon inte haft "turen" att få dubbel-CR hade hon kanske ärvt hans färg?
 
Jag vet att jag sagt att jag helst vill ha musblacka hästar utan massa vitt på sig men jag börjar mer och mer bli ok med vitt.

Det kan ha att göra med såna här sötnosar

26965

https://www.horsereality.com/horses/561736/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 150
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
61 679
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
60 576
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
64 716
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp