Bukefalos 28 år!

HorseReality IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså.. Var kom denna ifrån :rofl: ayumi Den måste jag ju prova tillsammans med en Aku+Aisha hingst.. Tror jag har köpt för mycket araber nu senaste tiden så jag har ingen koll på vad jag har.
 
  • Gilla
Reactions: Laa
@inverterad Vet inte om du minns det där islandsstoet jag köpte av AraSlei en gång i tiden, som du också var intresserad av? I alla fall skrev du då att du hade intresse av att köpa ett stoföl efter henne framöver och nu har jag ett att sälja. Snäppet högre GP än mamma (599), men lite färre VG:n (5). Dock bästa texten på nästan alla delar. Silversvart, efter Skýgolas. Intresserad?
https://www.horsereality.com/horses/522868/melodia-fra-heimdall
 
Jaha det visste inte jag :eek:
Precis på samma sätt som flax. Är föräldern flax så är avkomman bärare (eller tom flax själv, beroende på vad andra föräldern har för anlag)
Eller för den delen fux.
Recessiva anlag allihop, lever, fux och flax.

Ok, det är en sanning med modifikation vad gäller lever. Sooty-anlaget som ger lever är egentligen dominant anlag med inkomplett penetrans, som Cr, dvs syns lite i enkel upplaga och mycket i dubbel. Jmf isabell, gulbrun och gulsvart med de dubbelgula.

Men av någon anledning syns inte enkel-sooty på röd bas, dvs fux, iaf inte på araberna. (Troligen inte på någon av de andra raserna heller, men jag vet inte säkert, så... :) ). Iom att enkel-sootyn inte syns på fux upplever vi "uppfödare" att anlaget beter sig som ett recessivt anlag och får avla på det så.

Det positiva är att sootyn ju faktiskt syns på bruna, även i enkel upplaga, om man vet vad man ska leta efter, och det därför är lättare att hitta bärare.

Nej, jag vet inte hur man känner igen sooty-bruna, och definitivt inte enkel-sooty-bruna, men lär man sig grafikens färger borde det inte vara svårt.
 
Nä men titta vad söööööt. Så synd att den ska dö :devil:

Screenshot_20190327_124831.jpg
 
Huemeri ska till mig om du ska göra dig av med honom. Jag har letat efter Aku x Aisha länge. Han har ju rätt bra grenstats också.
Igaloensis har mer jämna stats, så är mer av en generell GP-höjare. Bra strength, 54. Jumah brukar ge det.
Personligen hade jag ju behållt Huemeri och antagligen pensionerat Igaloensis.
Aku*Aisha sto? 0-11-1 Reining 317
 
Vilken fin! :love: Prova en gång till så får du alldeles säkert ett RN-stoföl med massa i GP! :angel:
Mm och som ärver morsans skimmelanlag... :cautious::D
Jag har inget emot det, föredrar skäck framför konstantskimmel ändå. Mitt problem nu är snarare att jag börjar få lite många Viljaravkommor. :o Ska kika om jag kan hitta nåt annat vettigt annars kommer väl nåt sto eller två tillbaka (mycket möjligt att det andra stoet som fick föl idag gör det i alla fall, fanns tydligen inga GP-poäng över till det fölet :rofl:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 972
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 840
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 691
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 915
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp