Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på sökfunktionen och att folk lägger upp riktigt dåliga hingstar för betäckning. Gör det så jobbigt att hitta en bra hingst.
 
Jag stör mig på sökfunktionen och att folk lägger upp riktigt dåliga hingstar för betäckning. Gör det så jobbigt att hitta en bra hingst.

Håller med. Tycker att det borde vara prio-1 att fixa till vettiga sökfunktioner.

Det kanske inte är så många här som ligger nära 200-gränsen, men avlar ni på precis som förut eller har ni dragit ner på betäckningarna iom hard cap införandet?
 
Håller med. Tycker att det borde vara prio-1 att fixa till vettiga sökfunktioner.

Det kanske inte är så många här som ligger nära 200-gränsen, men avlar ni på precis som förut eller har ni dragit ner på betäckningarna iom hard cap införandet?
Jag tänkte dra ner på färg-araberna, men så råkade jag handla massa nya på foundation och betäcka alla jag skulle pensionera O_o

Så nä, jag har nog snarare dragit upp... Ska köpa lite DP så fort föräldrapenningen kommer och lägga på några boxar :laugh:
 
Jag har blivit sjukt ovillig att lägga upp något på marknaden på sistone... Dels för att det säljer så dåligt men också för att när jag väl får föl som är bra, men kanske inte bra nog för att stanna, så vill jag inte dela med mig :devil:

Många är ju efter bukehingstar som egentligen kostar rätt mycket och då vill jag liksom inte att någon annan ska få ett hyfsat föl för 5000-10 000. Eller om jag betäckt med utomstående hingst så ligger studfee inte sällan mellan 20 000-50 000 och några sådana summor kan jag ju bara glömma att sälja fölen för.

(Det här gäller såklart inte bukefalister. Ni får gärna ta över hästarna gratis.)
Gör samma. Säljer de lite sämre hästarna och pensionerar de som är bra men inte tillräckligt bra.
 
@Riru det blir en hingst denna gången. Vågar man ens hoppas på att han blir i närheten av lika bra som syrran? 🙈
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20190717_011306_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20190717_011306_com.android.chrome.jpg
    109,3 KB · Visningar: 4
Det vilar en förbannelse över mig som gör att alla mina föl plötsligt får sämre GP än sina föräldrar.

Först Whydahs föl, förstår inte varför jag har sådan otur med honom, han är ju så fin men för mig ger han föl med GP under 700. Fattar ju att det beror på stona också men tycker det är lite orättvist att 706+7012 blir 697 https://www.horsereality.com/horses/1064559/foal-doe-1064559 .Även om dressyrsiffrorna blev fina så är det ju en hingst och att spara en hingst med GP under 700, nääää.

Men kolla här på fölet efter Neallogaster, GP727+736 blev 702?!?!? https://www.horsereality.com/horses/1065418/foal-doe-1065418
Vaaaarför?! :banghead: :rage:
 
Hmm. Welshfolk!! Kan ju fråga här! :D Jag insåg igår att jag behöver fräscha upp min pyttelilla welshskara med ett nytt dressyrsto, som inte är släkt med Western Norm. :p Är det någon som kanske har ett sådant här sto på lager? TotalGP och confo lite mindre viktigt (men får inte vara alldeles dåligt) och bra dressyrstats - åtminstone 86+ på agility och balance och 70+ på strength? Betalar vad det kostar, bukerabatt ej nödvändigt. :laugh:
 
Någon som vill ha en AT-hingst ev rabicano bärare testad? Helst från foundation. Har ett tomt inavlat rabicano sto.
 
Någon som vill ha en AT-hingst ev rabicano bärare testad? Helst från foundation. Har ett tomt inavlat rabicano sto.

Jag har denna atrc som jag själv håller på och testar då jag behöver en Aytac-hingst utan Yavuz i stammen, men hjälp uppskattas såklart. :)
Dock kanske andras hingstar ska gå före då jag redan har tre bärare :p
 
Någon som vill ha en AT-hingst ev rabicano bärare testad? Helst från foundation. Har ett tomt inavlat rabicano sto.

@Shaggy s Brage kanske? Han vet vi väl inte om han är bärare än?

Tack förresten för att du provade Direnc, kom på att jag nog hade så fullt upp när skrev om de avkommorna att jag helt glömde bort att svara :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 837
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 571
Senast: Laa
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 196
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 161
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp