Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Shaggy s Brage kanske? Han vet vi väl inte om han är bärare än?

Tack förresten för att du provade Direnc, kom på att jag nog hade så fullt upp när skrev om de avkommorna att jag helt glömde bort att svara :o
Har ett par dräktig med honom, så tänkte att de får föla innan.
Tror jag prövat Direnc två gånger, kan ju vara värt en tredje gång men verkar ju tyvärr inte som att han är bärare.
 
Håller med. Tycker att det borde vara prio-1 att fixa till vettiga sökfunktioner.

Det kanske inte är så många här som ligger nära 200-gränsen, men avlar ni på precis som förut eller har ni dragit ner på betäckningarna iom hard cap införandet?
Jag är väl den enda som ligger över rejält, och jag avlar som vanligt.

Hard cap är dessutom uppskjutet till i början av september, och/eller någon form av soft cap kommer att införas då. Jag tolkade det som att det skulle bli en kombination, dvs att vi får någon variant av lösdrift eller så, och att avlandet kan fortsätta, men att antalet boxar styr andra funktioner.

Tills vi får klara besked kommer jag inte ändra mitt ”avelsbeteende” eller göra någon utrensning. Vill inte göra mig av med någon häst eller ras i onödan, men jag HAR linjer jag är lite missnöjd över, som jag kan stryka om jag måste. Men i nuläget fortsätter jag hoppas att de linjerna ändå ska ge mig ett guldkorn :D
 
Håller med. Tycker att det borde vara prio-1 att fixa till vettiga sökfunktioner.

Det kanske inte är så många här som ligger nära 200-gränsen, men avlar ni på precis som förut eller har ni dragit ner på betäckningarna iom hard cap införandet?

Har bara 55 boxplatser och gjorde en ordentlig rensning när man bestämde om hardcap men kör på som vanligt nu i och med att det är uppskjutet och att man inte har något besked om exakt hur det kommer att se ut. Jag hoppas på att man kommer få ligga 10% över, något jag tycker känns rimligt i och med att föl bor med mamman en tid. Men tycker det är bra att de tar tar i de där som har +1000 hästar liksom.
 
Ang sökfunktionerna:
Det förklarades, för ett bra tag sedan, att en sökfunktion som kan gallra på varje stat, färg-gen, osv skulle bli väldigt serverkraftkrävande (alla studs måste ju gås igenom tex). Dvs närmast göra spelet ospelbart om ett antal spelare sökte samtidigt.
Tänk ungefär som precis när knabbarna släpptes. Den serverkraften är ju rimligen bättre spenderad på att få spelet att flyta (räck upp handen alla som minns när man kunde få vänta hur länge som helst för att ett klick skulle registreras, och det var olidligt bara att ta hand om hästarna. Att träna dem var något man fick göra när ingen annan spelade).
Sedan det svaret gavs har vi bytt servrar två eller tre gånger, så kraften bör ha ökat, men det har ju också mängden information. Å andra sidan kanske någon har kommit på ett mer ”energismart” sätt att söka på.

Oavsett: ovanstående är anledningen att det inte bara har rullats ut en generell sökfunktion. Den skulle helt enkelt ha gjort spelet ospelbart.
 
Har ett par dräktig med honom, så tänkte att de får föla innan.
Tror jag prövat Direnc två gånger, kan ju vara värt en tredje gång men verkar ju tyvärr inte som att han är bärare.

Nej, verkar ju inte så änsålänge... Men jag har några ston som fått hingstföl 6 gånger på raken, tänker man så så borde man ju kunna få icke-rabicanos 6 gånger också fast hingsten är bärare :banghead:
 
Nej, verkar ju inte så änsålänge... Men jag har några ston som fått hingstföl 6 gånger på raken, tänker man så så borde man ju kunna få icke-rabicanos 6 gånger också fast hingsten är bärare :banghead:
Ja, det är ju det som är lurigt.
Om du vill kan jag betäcka om och sedan skicka fölet/-n direkt till Gisela så får de växa upp där (är inte jättesugen på att lägga mer DP :p)
 
För att spinna vidare på rabicano-snacket vet jag inte riktigt hur jag ska fortsätta där.

Direnc och han linje t.ex, tittar man på hans GP och confo borde han vara bland mina bästa racing-hingstar även jämfört med senare generationer, men han får inte de resultaten på tävlingsbanan som jag hade förväntat mig... Har tre döttrar som egentligen borde sorteras ut nu som jag betäckt två gånger var med rabicanohingst. Skulle de vara bärare kan det vara lönt att avla vidare på dem men annars har de nog tjänat ut sitt syfte...

Har ju ingen egen rabicano, 5 ston som är bärare varav 2 är vuxna, de betäckte jag med Haydar nu. Och 3 hingstföl som är bärare men det får nog bli Gisela direkt för dem.

Känner inte att jag vill lägga DP på att åldra dem heller, så om hard capen kommer snart känns det som att deras boxplatser blir värdefulla...

På NL går det i alla fall framåt sakta men säkert. Har minst 3 sto-avkommor till alla Australiens foundationhästar förutom Yagmur som jag bara har 2 och Kambar bara 1. Några är inne på sin 3e dräktighet med @Riru s Rabicanohingst.
 
Och jag lät en Uracis-son åka i tidsmaskinen :angel: (@Iamia)
Visserligen bara 12G men 749, 277 (93-92-92) för dressyr, 405 för hoppning och 400 för eventing :love:
Rambur


Förresten, Lovato har tydligen vuxit upp också. Han har 748 1VG 4G+, 270 för dressyr och 404 för hoppning.
Tänker du lägga upp Rambur på stud nån gång så man kan testa mot ston, eller? 😘
 
Ja, det är ju det som är lurigt.
Om du vill kan jag betäcka om och sedan skicka fölet/-n direkt till Gisela så får de växa upp där (är inte jättesugen på att lägga mer DP :p)

Nä, det hade jag nog inte heller gjort :p Gör som du vill! Han kommer nog få vara kvar ett tag till i vilket fall som.
 
Ang sökfunktionerna:
Det förklarades, för ett bra tag sedan, att en sökfunktion som kan gallra på varje stat, färg-gen, osv skulle bli väldigt serverkraftkrävande (alla studs måste ju gås igenom tex). Dvs närmast göra spelet ospelbart om ett antal spelare sökte samtidigt.
Tänk ungefär som precis när knabbarna släpptes. Den serverkraften är ju rimligen bättre spenderad på att få spelet att flyta (räck upp handen alla som minns när man kunde få vänta hur länge som helst för att ett klick skulle registreras, och det var olidligt bara att ta hand om hästarna. Att träna dem var något man fick göra när ingen annan spelade).
Sedan det svaret gavs har vi bytt servrar två eller tre gånger, så kraften bör ha ökat, men det har ju också mängden information. Å andra sidan kanske någon har kommit på ett mer ”energismart” sätt att söka på.

Oavsett: ovanstående är anledningen att det inte bara har rullats ut en generell sökfunktion. Den skulle helt enkelt ha gjort spelet ospelbart.

Tack för förklaringen. Det är tråkigt att läsa det här för det känns som om sökfunktionen är viktig för att spelet ska funka för övrigt, både för studs och för saluhästar på market överlag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 835
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 562
Senast: Laa
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 187
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 159
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp