MELODIFESTIVALEN 2015 - Deltävling 1

Jag tycker att det är rent pinsamt att Dolly Style och Behrang Miri&Victor Crone slog ut både Molly PH och Elize Ryd&Rickard Söderberg.
I mitt tycke var det Saade plus Ryd&Söderberg som borde gått till final. Jessica Andersson och Molly PH kunde få gå till Andra chansen. De tre resterande bidragen kunde gå hem.
 
Jag tycker att det är rent pinsamt att Dolly Style och Behrang Miri&Victor Crone slog ut både Molly PH och Elize Ryd&Rickard Söderberg.
I mitt tycke var det Saade plus Ryd&Söderberg som borde gått till final. Jessica Andersson och Molly PH kunde få gå till Andra chansen. De tre resterande bidragen kunde gå hem.
Håller med förutom att jag inte tycker Saade direkt.
 
Efter kvällens Mello (som jag inte orkade se klart) är min analys den att jag behöver inte lägga mer tid eller energi på programmet.
 
Låt nr
1 - Det blåååser, blååser, blåååser, jag smeker mig själv lite och måste konstla till varenda ton. Inte bra
2 - Egentligen nästan bra låt men passar inte till artisten.
3 - Har så svårt för bådas röster och låten är tråkig.
4 - De är ju väldigt gulliga men NEJ inte min typ av musik/låt
5 - Den bildsköna kan inte sjunga så bra. Kunde nog ha varit rätt bra låt med en starkare sångare
6 - Gäsp, lite skrikigt
7 - SVAG låt.

Hoppas det finns något bra i nästa deltävling...
 
Kopierar in vad jag skrev i tråden på ungdom:

Okey, allmänt intryck är att jag är besviken.

Botten:
- One by one var enligt mig den överlägset bästa låten, så skit att den åkte ut.
- Sanna Nielsen är ... stel. Kanske blir det bättre när hon får köra några program. Vi kan ju hoppas det.
- Humorn? Njae ...

Toppen:
- Eventuellt kan det ha varit ett av de roligaste melloögonblicken ever när Dolly Style får höra att de går vidare och man tydligt ser hur en av medlemmarna ser fullständigt perplex ut och tydligt säger "Va?".
- Saades låt blev betydligt mer roande med Barks tolkning. Även om det nu var det enda Bark sa som jag tyckte var roligt.

Var det för övrigt bara jag som tyckte att Jessica Andersson vid flertalet tillfällen såg ut som att hon ville strypa någon?
 
Har tyvärr haft så mycket att göra att jag inte haft tid att försnacka & sen har jag suttit bänkad i soffan framför TV:n, men tänkte hoppa in så här i efterhand. Har inte hunnit läsa igenom tråden än.

En allmän tanke bara: de brukar (nästan) alltid öppna med "det bästa" för att locka tittare att fortsätta följa programmet, var det här det bästa de kunde vaska fram??

De två första bidragen, Mollys och Daniels, gjorde verkligen noll intryck på mig. Tredje bidraget, Elize & Rickards, var väl okej, speciellt refrängen, men i verserna tyckte jag de hamnade i otakt med varandra ibland - där det var meningen att de skulle sjunga tillsammans hamnade den ena lite efter den andra. Dolly Style kändes som några utklädda dagisbarn, jag begrep mig på Yohios visual kei-stil 2013 men det här kändes bara löjligt och som något som borde ha varit med i Lilla Melodifestivalen (om någonstans...) istället.
Bidrag nr.5, Behrang ft. Victor, var ett bidrag som jag slutade lyssna på efter första meningen. Jessica's bidrag var väl okej men jag tycker ofta att det är såååå tråkigt med ballader och denna var inget undantag. Eric Saades bidrag hade jag hoppats skulle vara bättre än vad det var och hade jag inte vetat att låten hette "Sting" så hade jag trott att han sjöng "stink", för det var vad jag hörde hela tiden.

Programledarna var väl helt okej men praktikanten "Filippa Barks" vet jag inte riktigt hur jag ska stå ut med x antal lördagkvällar framöver. Jobbig röst och inte det minsta rolig, bara jobbig/irriterande :wtf:
 
Senast ändrad:
Förresten, var det någon mer än jag som tyckte det var lite störande med det där hjärtat i vänstra hörnet som visade hur mycket det "hjärtröstades"? mina ögon drogs hela tiden till det när det blinkade/flimrade
 
Förresten, var det någon mer än jag som tyckte det var lite störande med det där hjärtat i vänstra hörnet som visade hur mycket det "hjärtröstades"? mina ögon drogs hela tiden till det när det blinkade/flimrade

Jag försökte se det hjärtat hela sädningen men fattade aldrig var det var och hur det skulle se ut liksom ?! Måste vara ofantligt trög.
 
För att summera kvällens bidrag såhär i efterhand då jag inte hann se det live p.g.a skitkunder på jobbet som måste klämma hela menyn tio minuter innan stängning:

Det var SÅ SJUKT tråkigt. Ofantligt. Alltihop. Och vem gillar dom små lolly molly vad det nu var? Bläääää.

Rickard är alltid bra, skulle vilja bo granne med honom. Han ser så mysig ut med sin vaxade mustasch. Saades låt var inte i närheten av hans tidigare låtar och dessutom är den väldigt lik en sönderspelad låt på radion som kanske någon kan hjälpa mig med vilken det är?

För den delen, var det någon som hörde något av texten till bidrag nummer två?
 
På lördag smäller det!! Äntligen dags för Melodifestivalen igen, vad vi har längtat!!

:banana::banana::banana:


Programledare i år är förra årets vinnare Sanna Nielsen och komikern Robin Paulssen.
Tror de kan göra ett bra jobb faktiskt, lite humor men att de kan hålla det på en bra nivå?

Reglerna har ändrats ngt, det är bara 7 artister varje deltävling. 2 går till finalen direkt och 2 till andra chansen.
I andra chansen möts alla som kom trea och fyra i fyra dueller, där vinnarna går till final. Alltså färre dueller.

Detta gör att det är 12 bidrag i finalen istället för 10.
Det är alltså färre artister i år, men fler i finalen!

Nog med siffror, här är första deltävlingens bidrag:


Deltävling 1: Göteborg 7 februari


Låt: ”Can’t Hurt Me Now”
Artist: Jessica Andersson
Låtskrivare: Aleena Gibson, Fredrik Thomander

Låt: ”Det rår vi inte för”
Artist: Behrang Miri feat. Victor Crone
Låtskrivare: Behrang Miri, Albin Johnsén, Måns Zelmerlöw, Tony Nilsson

Låt: ”Hello Hi”
Artist: Dolly Style
Låtskrivare: Emma Nors, Palle Hammarlund, Jimmy Jansson

Låt: ”I’ll Be Fine”
Artist: Molly Pettersson Hammar
Låtskrivare: Molly Pettersson Hammar, Lisa Desmond, Tim Larsson, Tobias Lundgren, Gavin Jones

Låt: ”One By One”
Artist: Elize Ryd & Rickard Söderberg
Låtskrivare: Elize Ryd, Jimmy Jansson, Karl-Ola Kjellholm, Sharon Vaughn

Låt: ”Pappa”
Artist: Daniel Gildenlöw
Låtskrivare: Daniel Gildenlöw

Låt ”Sting”
Artist: Eric Saade
Låtskrivare: Fredrik Kempe, Hamed ”K-one” Pirouzpanah, David Kreuger, Sam Arash Fahmi



Vad tror vi om detta?? Några favoriter när ni bara ser artister/låtskrivare??

NU KÖR VI!! :bump::bump::bump:


NU har första deltävlingen avgjorts!!
Ser att ni har kommenterat flitigt här i tråden, men jag kommer i vanlig ordning komma med mina refelktioner INNAN jag läser vad ni skrivit under kvällen ;)


Till final:
Eric Saade och Jessicka Andersson
- Jag är inte ett dugg förvånad. Visst det är kända ansikten och förhandsfavoriter. Men tycker inte att ngn låt i kväll stack ut nämnvärt, och vi har absolut inte sett årets vinnare i kväll. Så då får man bena ner det och jag ser att vinnarlåtarna var bra arrangerade, duktiga artister och lättsmälta. Och då går det hem i en sådan här situation. Jag är nöjd med de två vinnarna! (Saade- modern poplåt som låter som Saade. Inte ens nära Popular-klass men han gjorde sitt jobb. Jessicka - fin röst, snygg, proffsig. Ok låt som inte har ngn vinstchans i finalen)

Andra chansen:

Dolly style och Behrang Miri
- Gissade nästan på dessa, men det kändes som att vem som helst kunde knipa dessa platser.
Dollystyle gick hem hos dottern så gissar att det ungefär är där fansen finns. Vette 17 om de tar sig vidare till final dock. Lite annorlunda och en lättsmält låt, men inte mkt till kvalitet. Behrang hade väl en ok skön låt, men tyckte hans sidekick hade kunnat fixa det själv och lämnat BM hemma...

Resten åkte alltså ut. Tyckte väl kanske att ELize och Richard kunde fått gå vidare, de hade iaf kvällens starkaste röster! Men låten hade behövt vara snäppet starkare gissar jag, då de kanske inte går hem i stugorna lika lätt som andra. Synd!
Läst på bla FB att många är besvikna över att Molly ej gick vidare. Jag är dock inte ett dugg förvånad. Hon han sjunga och hade utstrålning, men låten hade absolut inget spännande i sig, den funkar säkert på radio eller så, men i dessa sammahans försvinner den totalt! Då går man inte vidare tyvärr... Man måste tänka liveshow och tv-framträdande, sen i ESC är det än viktigare.

Programledarna var väl ok, Sanna kändes lite nervös men det kanske släpper.
Men... UT med Filippa! Hjälp vad jag skämdes under intervjuerna i greenroom (en trappa??!), det blev skolrevy över det hela. Detta är ju hårt arbetande artister, nu blev det bara väldigt väldigt pinsamt.
Det hade räckt med Robin vad gäller humorbiten faktiskt...

Ser fram emot nästa vecka och hoppas på starkare låtar! Men som sagt, nöjd ändå över resultatet.
 
Spammar in ett inlägg till. HUMORN?!

Blev inte SVT otroligt sågade för sin absolut skitnödigt kassa humor förra året? Varför upprepar dom det? Får rysningar av den typen av humor med hon Filippa eller vad hon nu hette. Vem gillar sånt? Finns det någon som gör det? Alls? Totalt överspelat och övertydligt. Som ett barnprogram eller nyheter i klartext - för dig som har svårt att förstå.

Kan dom inte ta in typ Johan Glans? Han kan få läsa upp några valfria stycken ur bibeln om han så vill, vad som helst skulle vara roligare.

Nu kanske jag låter lite bitter men hallå, om man har så enorma möjligheter att göra ett bra program som dom har, varför måste man förstöra det så brutalt?
 
Såg ni oss? ;)

Hörde ni nån som lipade på slutet så var det min 3-årige son. Han höll på "tjejerna" (Dolly Style) och "Sjörövar-Fabbe" (Rickard Söderberg), men de vann ju inte... :cool:

Saade var ju rätt given, men sen var det öppet. Molly blev verkligen jättebesviken, ni skulle sett hennes kroppsspråk utanför bild. Sambon var nöjd med Jessica iaf... :meh:
 

Liknande trådar

Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 216
Senast: Lingon
·
Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 818
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 644
Senast: Lingon
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
9 062
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp