Ögonfransar

Har du ögonfransförlängning

  • Ja

    Röster: 12 3,5%
  • Nej

    Röster: 265 77,0%
  • Ibland

    Röster: 14 4,1%
  • Skulle hellre dö än ha

    Röster: 53 15,4%
  • Skulle hellre dö än låta bli

    Röster: 0 0,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    344
Ser det en del på jobbet! Jag tycker oftast det är fint, detsamma med tatuerade ögonbryn som varenda människa verkar ha nu plötsligt... Det ser fejkat ut men fint fejkat så kör på liksom. :p

Inget för mig dock. flippar när folk pillar runt ögonen. Jag kan knappt använda mascara på mig själv heller. Så jäkla obehagligt att få dit och sedan får jag nästan alltid svullna röda allergiögon. Så det är inte värt adrenalinpåslaget.
 
Jag har aldrig haft/gjort fransar eller naglar men ska göra båda denna veckan. Har tappat nästan alla fransar i samband med täta graviditeter och amning och jag vantrivs utan fransar, naglarna ska en kompis som håller på att lära sej göra så jag ska vara försökskanin på det.
 
Jag håller med, jättetråkigt att en inte bara kan nöja sig med att konstatera att det inte är något för en själv och behöver nedvärdera folk som har det.

Jag tycker att det är otroligt tråkigt att så många väljer att se onaturliga ut. Inte pga det estetiska utan för att det ändrar på hur vi alla ser på våra kroppar och vad som är normalt eller inte. Ju fler som har fransförlängning/lösögonfransar ju fler kommer tycka att de inte duger utan. Det gör mig ledsen att tänka på alla de småtjejer som får en förvriden och falsk bild av hur kroppar ser ut och som sen pga att det ofta är rätt omöjligt att uppnå idealen utan att ta till fransförlängning etc mår dåligt...

Jag önskar att alla bara kunde vara nöjda med hur de ser ut. Mindre smink, mindre falskt och mer naturligt. Då hade våra hjärnor kalibrerat om sig och färre hade känt att de inte duger.
 
Jag tycker att det är otroligt tråkigt att så många väljer att se onaturliga ut. Inte pga det estetiska utan för att det ändrar på hur vi alla ser på våra kroppar och vad som är normalt eller inte. Ju fler som har fransförlängning/lösögonfransar ju fler kommer tycka att de inte duger utan. Det gör mig ledsen att tänka på alla de småtjejer som får en förvriden och falsk bild av hur kroppar ser ut och som sen pga att det ofta är rätt omöjligt att uppnå idealen utan att ta till fransförlängning etc mår dåligt...

Jag önskar att alla bara kunde vara nöjda med hur de ser ut. Mindre smink, mindre falskt och mer naturligt. Då hade våra hjärnor kalibrerat om sig och färre hade känt att de inte duger.
Men det där är ju en helt annan diskussion om ett helt annat problem som inte kommer att hjälpas av att folk sitter och förfärar sig över hur andra människor väljer att se ut. Det är liksom helt fel ände att börja i, så jag förstår inte riktigt hur ditt inlägg är ett svar på det @Killaloe skrev?
 
Tycker bara det ser tragiskt ut. Om en vill vara fin så tycker jag inte att fransförlängningar/lösögonfransar är något som bidrar till det. Tycker synd om de som lägger på lösa fransar, och lägger på så mycket smink att det snarare framhäver att det är fejk än att det passerar som vackert. Tatuerade ögonbryn är ännu värre! Tycker att det är jättetragiskt att se jättefina unga kvinnor som lägger ner så mycket tid och pengar på saker som sånt. Ännu mer tragiskt att se lite äldre kvinnor som gör samma sak.
 
Jag har haft, men har slutat (eller åtminstone pausat) då det funkade sådär med pollenallergi och inte få klia hejvilt ;) Mina var inte så "intensiva" tycker jag själv, såg ut ungefär som mina ser ut när jag har sminkat mig.

Visa bifogad fil 36652
Ungefär sådär brukade jag ha det, gillar när det ser naturligt ut. Tyvärr har mina tidigare långa ögonfransar med åren blivit av sämre kvalité, tidigare hade jag så om jag böjde upp dem nådde de ögonbrynen men de är även väldigt ljusa så de syns inte så mycket om de inte är målade vilket jag aldrig orkar göra, kajal är vanligast.
 
Jag har aldrig provat varken färgning eller förlängning men tycker att det kan vara fint när det görs bra. Jag känner dock ingen som sysslar med sådant, så jag kan inte säga att jag sett särskilt många exempel.

För egen del förstår jag inte riktigt poängen med det, framförallt inte när jag hör hur mycket det kostar och hur lång tid det tar/hur ofta det behöver göras. Är det för att man ska slippa mascara? Varför, i så fall? För mig tar det kanske 45 sekunder att smeta på lite mascara på morgonen de dagar jag väljer att sminka mig och sedan 30 sekunder för att tvätta bort den på kvällen, så jag tycker inte att det känns som en jättestor börda.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
För egen del förstår jag inte riktigt poängen med det, framförallt inte när jag hör hur mycket det kostar och hur lång tid det tar/hur ofta det behöver göras. Är det för att man ska slippa mascara? Varför, i så fall?
Jag färgar eftersom jag inte kan ha på mascara själv eftersom jag har världens ögonfobi. Så färgar jag inte så gör jag ingenting alls med fransarna.

Så för mig är det rätt logiskt tycker jag :D.
 
Men det där är ju en helt annan diskussion om ett helt annat problem som inte kommer att hjälpas av att folk sitter och förfärar sig över hur andra människor väljer att se ut. Det är liksom helt fel ände att börja i, så jag förstår inte riktigt hur ditt inlägg är ett svar på det @Killaloe skrev?
Nej men precis, vill en diskutera varför fransar görs och det problematiska med det kommer en knappast framåt av att nedvärdera dom personerna som använder sig av lösögonfransar @Lingon
Tycker bara det ser tragiskt ut. Om en vill vara fin så tycker jag inte att fransförlängningar/lösögonfransar är något som bidrar till det. Tycker synd om de som lägger på lösa fransar, och lägger på så mycket smink att det snarare framhäver att det är fejk än att det passerar som vackert. Tatuerade ögonbryn är ännu värre! Tycker att det är jättetragiskt att se jättefina unga kvinnor som lägger ner så mycket tid och pengar på saker som sånt. Ännu mer tragiskt att se lite äldre kvinnor som gör samma sak.
Vilket otroligt dömande och elakt inlägg, vad får du ut av att kategoriskt klanka ner på alla som väljer att göra något dom känner sig fina i? Varför måste du bedöma deras utseende? Tycker du synd om alla i tråden också, som berättar om att dom har lösögonfransar och varför? Så otroligt nedlåtande inlägg.
 
Jag tycker att det är otroligt tråkigt att så många väljer att se onaturliga ut. Inte pga det estetiska utan för att det ändrar på hur vi alla ser på våra kroppar och vad som är normalt eller inte. Ju fler som har fransförlängning/lösögonfransar ju fler kommer tycka att de inte duger utan. Det gör mig ledsen att tänka på alla de småtjejer som får en förvriden och falsk bild av hur kroppar ser ut och som sen pga att det ofta är rätt omöjligt att uppnå idealen utan att ta till fransförlängning etc mår dåligt...

Jag önskar att alla bara kunde vara nöjda med hur de ser ut. Mindre smink, mindre falskt och mer naturligt. Då hade våra hjärnor kalibrerat om sig och färre hade känt att de inte duger.
Och som tillägg till det @Mineur skrev, om en vill att folk ska acceptera sitt utseende och må bra så verkar det rätt kontraproduktiv att bedöma deras utseende när en person gjort något som får denne att känna sig fin.

Ja, det är ett jäkla skitsammhälle där många tvingas in i mallar för att en ska känna att en duger - men det blir ju inte mindre skräpigt av att folk sitter och nedvärderar andras utseenden för att det inte är ”naturligt”
 
Tycker bara det ser tragiskt ut. Om en vill vara fin så tycker jag inte att fransförlängningar/lösögonfransar är något som bidrar till det. Tycker synd om de som lägger på lösa fransar, och lägger på så mycket smink att det snarare framhäver att det är fejk än att det passerar som vackert. Tatuerade ögonbryn är ännu värre! Tycker att det är jättetragiskt att se jättefina unga kvinnor som lägger ner så mycket tid och pengar på saker som sånt. Ännu mer tragiskt att se lite äldre kvinnor som gör samma sak.
Men oj! Här dömmer vi folk hej vilt.. Så helt plötsligt kommer jag vara en tragisk äldre/medelålders (är ju snart 40 så) kvinna. Kul! Det har jag aldrig varit förut:up:
 
Nej men precis, vill en diskutera varför fransar görs och det problematiska med det kommer en knappast framåt av att nedvärdera dom personerna som använder sig av lösögonfransar @Lingon

Vilket otroligt dömande och elakt inlägg, vad får du ut av att kategoriskt klanka ner på alla som väljer att göra något dom känner sig fina i? Varför måste du bedöma deras utseende? Tycker du synd om alla i tråden också, som berättar om att dom har lösögonfransar och varför? Så otroligt nedlåtande inlägg.

Men oj! Här dömmer vi folk hej vilt.. Så helt plötsligt kommer jag vara en tragisk äldre/medelålders (är ju snart 40 så) kvinna. Kul! Det har jag aldrig varit förut:up:

Jag är ledsen om ni upplever min åsikt som dömande. Frågan är rak, pollen är ännu rakare, jag ger ett svar vad JAG tycker. Som man frågar får man svar. Ingenstans eller någonstans har jag svarat på en individs inlägg och sagt DU ser tragisk ut, men jag TYCKER att det är tragiskt att fina och vackra flickor och kvinnor känner sig nödgade att lägga på sig något som mycket sällan passerar som 'naturligt' i tron att det SKA se naturligt ut. Jag TYCKER det är tragiskt. Ja, jag använder make up själv, om än sparsamt. Jag har säkert spacklat mig för mycket nån gång i mitt liv jag med.

Det är liksom samma sak som när man ser en kvinna stolpa runt knäande på alldeles för höga klackar. Samma sak tycker jag det är med fejkfransar.
 
Nej, jag håller överhuvudtaget inte på med den typen av "fix", sminkar mig inte heller. Jag har dessutom ganska långa och mörka fransar av naturen så jag har aldrig känt behovet av att förstärka dem på något vis.
 
Jag färgar gärna både bryn och fransar hos hudterapeuten. Har en innerligt önskan om att göra fransförlängning någon gång men, det slutar alltid med att jag lägger de pengarna på träning istället.
 
Jag är ledsen om ni upplever min åsikt som dömande. Frågan är rak, pollen är ännu rakare, jag ger ett svar vad JAG tycker. Som man frågar får man svar. Ingenstans eller någonstans har jag svarat på en individs inlägg och sagt DU ser tragisk ut, men jag TYCKER att det är tragiskt att fina och vackra flickor och kvinnor känner sig nödgade att lägga på sig något som mycket sällan passerar som 'naturligt' i tron att det SKA se naturligt ut. Jag TYCKER det är tragiskt. Ja, jag använder make up själv, om än sparsamt. Jag har säkert spacklat mig för mycket nån gång i mitt liv jag med.

Det är liksom samma sak som när man ser en kvinna stolpa runt knäande på alldeles för höga klackar. Samma sak tycker jag det är med fejkfransar.
Ditt inlägg är väl i det närmaste definitionen av dömande, knappast utrymme alls för tolkning där.
 
Jag har fransförlängning och med undantag för ett uppehåll på ca två år (då jag körde lash lift och färg istället) så har jag haft det i säkert sju-åtta år eller så.
Jag fyller på var tredje till fjärde vecka och det brukar hålla sig fint hela tiden. (Även om det givetvis är färre fransar kvar sista veckan.) Trots att jag har hyggligt långa och mörka fransar naturligt så tycker jag att det är himla skönt att vakna och se piffig ut direkt :D
Vill folk kommentera att jag ser ut som en bimbo eller vad det nu är så varsågod. Jag tycker dock att man främst fäller sig själv.
 
Svarsalternatvet i pollen: "skulle hellre dö än ha det" är det inte?
Jag förstår inte vad det har med ditt inlägg att göra? Det jag studsade på var att du skrev att andra UPPLEVDE din åsikt som dömande när den helt enkelt rakt ut är dömande, det är inte så mycket tolkningsutrymme där. Sen får du väl vara hur dömande du vill, men det blir ju märkligt att förneka det när det är så uppenbart.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min orkeslöshet är total och nu i helgen hade jag jobbigt med mående och allt känns så meningslöst. Men ändå vill jag inbilla mig att...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 170
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
26 629
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 402
Senast: Enya
·
Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
419
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp