Snokat, vad gör man med informationen?

Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Jag har varit i relationer där jag inte dolt något, men ändå blivit utsatt för snokande. Att vederbörande inte hittade något betydde för denne bara att jag varit noga med att dölja. Inte att det inte fanns något att hitta. Det går aldrig att vinna en sådan diskussion.

Det är aldrig OK att snoka.
då handlar det väl om brist på tillit antar jag - typ svartsjuka som går över gränsen eller nåt. Och du har säkert rätt i att det är omöjligt att vinna en sån diskussion. Det låter dessutom som ett omöjligt förhållande att leva i.
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

för att om man lever i ett förhållande där man inte behöver dölja något för varandra så behöver man inte heller snoka. det handlar väl en hel del om tillit också.

Min make har inget av mina lösenord, men skulle han be om dem skulle jag kunna ge honom dem för att jag inget har att dölja. Fast risken att han skulle be om dem är nog högst obefintlig.

Jag haller med. Bade make och soner har mina 'passwords' utifall att det skulle behovas och jag litar helt pa att ingen anvander det utan att tala om det for mig. Jag har ocksa makes och soners passwords (det ar ju mojligt att de har fler som jag inte kan, men jag har fatt vissa for att komma at viss information nar de inte kunnat ge mig infon utan istallet gav mig losenord for att jag skulle kunna hamta infon direkt. Atminstone skulle jag kunna tomma bankkonton och lasa vanlig email.:p)
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Men sen funderar jag på hur du kunnat snoka när du skriver ni har allt så öppet med mail, fb och konton osv?

Även om allt finns öppet är det ju inte meningen att man ska gå igenom varandras privata bitar. Det har inte funnits behov av det. Det har varit en del av tilliten, att vi kan vara så öppna för vi har ändå inget att dölja och därför heller ingen anledning att snoka.
Svårt att förklara men typ.
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Kan du inte förklara att du kände på dig att nåt var fel och att du tog till fula metoder och snokade. Om det nu är så att din partner har gjort något bakom din rygg så är det ju egentligen h*n som är "boven" i första hand...och bör skämmas.

Att snoka är inte ok, men vad gör man då man i ett "ärligt" förhållande har en stark känsla att det brister i just ärligheten....? Prata är ju förstås ett sätt - innan man snokar, men nu är det ju sent för det.

Lägg korten på bordet och se hur allt löser sig! Det enda riktiga i nuläget tycker jag.
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Jag forstar precis hur du menar. Om jag skulle anvanda losenorden jag kan och lasa make och soners emails snokar jag ... trots att jag fatt losenorden tidigare. Precis som jag villigt delat ut mina losenord till familjen men skulle kanna att de snokat om de anvande dem utan att tala om det for mig.

Jag haller med att nu finns det bara att arligt tala om vad du gjort, varfor ... och vad du kommit fram till.
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Jag tänker helt enkelt att alla själva måste få avgöra vad man vill blotta för andra, det gäller även inom förhållanden.
Problemet uppkommer ju om den ena i förhållandet gör något som måste hemlighållas för att inte såra den andra.
För då är man inte kompatibla.

Övriga saker som man håller för sig själv är ju något helt annat.
Men man kan ju inte ha hemligheter som om de kommer fram är den fullständiga döden för relationen.
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Jag kan inte ens komma på ett exempel på en sådan hemlighet, men jag skulle bli vansinnig om min partner snokade i mina grejer.
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Hemligheter och hemligheter. Måste man berätta allt? Inte ens om någon partner frågade mig om tex mitt sexliv med en fd partner skulle jag inte berätta något. Är det en hemlighet som gör att man är okompatibla? Det finns nog mer saker som jag faktiskt inte tycker att någon i modern tid behöver veta om mitt förflutna. Vad räknas som "vi är helt öppna med allt"? Nej vissa saker kan jag självmant påhittat det här du inte med att göra!
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

?? Att vara otrogen t.ex??

Så är det även i det fallet - som alltid - upp till en själv att avgöra vad man vill berätta eller visa för andra. För mig är det centrala att man inte kan bestämma vad av sig själva andra ska visa för en. Därför är det heller inte ok att snoka.
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Hemligheter och hemligheter. Måste man berätta allt? Inte ens om någon partner frågade mig om tex mitt sexliv med en fd partner skulle jag inte berätta något. Är det en hemlighet som gör att man är okompatibla? Det finns nog mer saker som jag faktiskt inte tycker att någon i modern tid behöver veta om mitt förflutna. Vad räknas som "vi är helt öppna med allt"? Nej vissa saker kan jag självmant påhittat det här du inte med att göra!

Håller med. Vad har min partner för nytta av att veta hur många sexpartners jag haft tex. Nada!
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Hade jag kommit i ett läge där jag kände att jag behöver snoka är nog den relationen redan körd. Jag litar helt på mina partners. Får jag så stora tvivel att jag inte tror en vanlig konversation kan lösa problemet/ge mig svar så hade jag gjort slut.

Jag har inget att dölja. Men trots det hade jag blivit kränkt och förbannad om min partner snokat i mina saker.
Frågar han får han gärna kika. Jag har också haft fritt att tillgå deras saker om jag vill. Men jag låter bli att kika runt på annat än det jag måste(tex kanske måste ringa, låna dator för att kolla ngt etc).

Jag har blivvit utsatt för snokande. Han hittade så klart inget.
Men jag kände mig kränkt iaf. Jag blev ledsen över att han inte litade nog på mig att prata med mig. Utan istället valde att försöka hitta något bakom min rygg.

Tillit och ärlighet är enormt viktigt för mig!

Hade jag fuckat up och snokat skulle jag erkänna det.
Ni verkar ju också behöva prata om det du hittat.

Är det så att det är något som man sagt annat till dig än det som faktiskt är sant hade jag dragit öronen åt mig. Jag vill inte ha lögnare i mitt liv.
Vad som helst är bättre än det..
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Att ha gjort av med de gemensamma sparmedlen på spel allternativt skuldsatt sig så pass att kronofogden utmäter huset (eller då strax före, för när fogden kommer så får man ju reda på det ändå). Det kan även vara så att man ägnar sig åt något brottsligt.

Snoka är väll aldrig ok men jag kan tänka mig ett antal situationer då det är väldigt svårt att hålla sig på rätt sida om linjen. Men så har jag levt i en relation helt utan tillit och det är ju dödsdömt redan där.
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Jag tänker mig nog snarare att om jag kände mig så otrygg med min partner att jag ville snoka, så skulle jag antingen göra slut eller ta upp en diskussion om den känslan.

Därför att det inte är min sak att bestämma vad en annan människa ska visa av sig själv för mig.

Däremot står det ju mig fritt att tro att den andra människan döljer hemska saker, och då antingen fråga eller dumpa.

(När det gäller att spela bort våra pengar så att fogden kommer, hjälper det väl inte att separera, men det hjälper ju inte att snoka heller.)
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Intressant i detta avseende är varför man i så fall ägnar sig åt det. Finns andra behov än de man kan få tillgodosedda i relationen?

Det är väl självklart att det finns? Jag skulle tycka att det var hemskt betungande om jag skulle tillfredställa ALLA min mans behov och han mina. Vad skulle jag då med resten av världen till?
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Svårt att säga vad jag tycker om snokandet. Jag själv skulle ha svårt att stanna i en relation där jag behöver snoka för att kunna gå vidare med förhållandet.

Men då jag bara haft en relation med en man så är det svårt att säga annat oxå.
Men har "bekanta" som kikat på sin partners inloggade facebooks och där fått reda på otrohet mm.. Och jag kan inte påstå att dom gjort fel.

Men är skadan (snokandet) redan gjort så är det nog bara att lägga korten på bordet för att därifrån kunna prata och sedan besluta vart man hamnar och hur man går vidare.
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Visst hade jag bara kunnat fråga och berätta om mina tankar och olustkänslor.
Grejen e bara att det jag istället hittade inte var vad jag hade frågat. Dessutom värre. Mina frågor var fel.
Fast nu i efterhand undrar jag om jag inte hellre hade varit lyckligt ovetande. Då hade livet rullat på som jag visste det.
Då hade jag sluppit smärtan som river upp mig inifrån, tårarna som ständigt bränner i ögonen, klumpen i magen som gör det svårt att äta, trycket på bröstet som kämpar emot varje andetag.
Helvete!!
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Det är väl självklart att det finns? Jag skulle tycka att det var hemskt betungande om jag skulle tillfredställa ALLA min mans behov och han mina. Vad skulle jag då med resten av världen till?

Nu missförstår du mig. Jag syftade inte på de behov som andra tillfredsställer och som av partnern kan anses ok.

Det är väl snarare att otroheten (om det är det man tänker på) fyller något känslomässig behov som partnern "borde" fylla?
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Visst hade jag bara kunnat fråga och berätta om mina tankar och olustkänslor.
Grejen e bara att det jag istället hittade inte var vad jag hade frågat. Dessutom värre. Mina frågor var fel.
Fast nu i efterhand undrar jag om jag inte hellre hade varit lyckligt ovetande. Då hade livet rullat på som jag visste det.
Då hade jag sluppit smärtan som river upp mig inifrån, tårarna som ständigt bränner i ögonen, klumpen i magen som gör det svårt att äta, trycket på bröstet som kämpar emot varje andetag.
Helvete!!

Din stackare. Jag känner med dig. :(
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Jag tänker mig nog snarare att om jag kände mig så otrygg med min partner att jag ville snoka, så skulle jag antingen göra slut eller ta upp en diskussion om den känslan.

Därför att det inte är min sak att bestämma vad en annan människa ska visa av sig själv för mig.

Däremot står det ju mig fritt att tro att den andra människan döljer hemska saker, och då antingen fråga eller dumpa.

(När det gäller att spela bort våra pengar så att fogden kommer, hjälper det väl inte att separera, men det hjälper ju inte att snoka heller.)

Jag tror att jag skulle vara lika rationell som du, men jag vet inte i verkliga livet... Jag ÄR ingen som snokar, jag är för ointresserad och jag tycker nog att jag har en direkt kommunikation (för direkt till och med många gånger), men ändå.

I en situation där oron gnagde och min intuition sade något och jag var rädd att mista kontrollen, då hade jag kanske snokat, bara lite.

Jag VILL inte tro att jag skulle göra det (själv hade jag blivit galen om min partner snokade), men som sagt, att sitta här och slå sig för bröstet är en sak. När ångesten river och sliter i hjärtat då är man inte så rationell och klartänkt alltid.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 724
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 729
Senast: monster1
·
  • Låst
Tjatter Rom år 40. En strålande dag för stora kapplöpningar på Circus Maximus. Folkmassorna, som kan uppgå till så många som ett par hundra...
53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
41 412
Senast: Klara
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
863
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp