Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag vill ha bort det gröna i mitt hår för att jag fått för mig att blått skulle vara mycket snyggare. :arghh: Vågar inte bleka heller för att jag tror att mitt hår kommer att dö då.
 
På skillnaden på min reaktion på ett sms och mina kollegors reaktion på samma sms. Stör mig även på sms:et.:meh:

Fick under kvällen ett sms ifrån ett för mig okänt nummer (sökning gjorde mig inte klokare) där det endast stod:
"Du är så söt:) Jag har sett dig bakom kassan på xxxxx några gånger "

Mina kollegors reaktion: "Åååhhhhh va gulligt! Någon tycket du är söt, va snällt skrivet! Hemlig beundrare! "

Min reaktion: Creepy och stalkervarning! Ska jag falla pladask för att en man skickade ett sms och gav en komplimang på mitt utseende? Ett sms utan vare sig hälsningsfras eller namn eller intressant innehåll.

Nä, för mig känns det obehagligt att någon 1. Tagit reda på mitt namn. 2. Letat upp mitt nummer. 3. Tycker att det är okej att ta kontakt anonymt :wtf:

Japp, jag har redan fått höra att jag överreagerar och är bitter... Jag ska bli glad över att en man ger mig uppmärksamhet.:banghead:

Och nu har han bytt nummer och skickat ytterligare ett nytt "gulligt"sms.
Den här gången innehåller det trevliga fraser som:
*Jag var kär i dig i skolan och därför vet jag ditt namn
*Jag såg dig förra helgen
*Jag ger mig inte förens du svarat
*/hemlig beundrare

Har äntligen fått kollegorna med mig om att han är ett stort jäkla creeeeeep!! :yuck::yuck::yuck::yuck:
 
Och nu har han bytt nummer och skickat ytterligare ett nytt "gulligt"sms.
Den här gången innehåller det trevliga fraser som:
*Jag var kär i dig i skolan och därför vet jag ditt namn
*Jag såg dig förra helgen
*Jag ger mig inte förens du svarat
*/hemlig beundrare

Har äntligen fått kollegorna med mig om att han är ett stort jäkla creeeeeep!! :yuck::yuck::yuck::yuck:
Anmäl rövhålet. Fan inte okej på en fläck. Vad händer om någon annan ringer numret från deras telefon? Så kanske du kan få reda på vem det är iaf.
 
Och nu har han bytt nummer och skickat ytterligare ett nytt "gulligt"sms.
Den här gången innehåller det trevliga fraser som:
*Jag var kär i dig i skolan och därför vet jag ditt namn
*Jag såg dig förra helgen
*Jag ger mig inte förens du svarat
*/hemlig beundrare

Har äntligen fått kollegorna med mig om att han är ett stort jäkla creeeeeep!! :yuck::yuck::yuck::yuck:

Polisanmäl på studs. Samma sak hände när jag jobbade på ICA en gång i forntiden (dvs innan nuvarande stalkinglagar). Det var INGEN av kollegorna som tyckte det var gulligt (eller chefen för den delen). Vi var tvungna att ändra rutinerna när jag stängde och givetvis polisanmälde jag. Polisen la naturligtvis ner det hela men hon jag pratade med tyckte det var bra att jag anmälde och att jag skulle givetvis anmäla igen om det hände något mer.

Dina kollegor har helt ärligt huvudet i röven och har aldrig hört talas om/fattat hur stalking börjar. Det är noll tolerans som gäller, det är aldrig gulligt.

Fråga om en dejt är naturligtvis ok (jag anser att frågan är fri, precis som att jag har rätt att svara som jag vill...) men då gör man det öga mot öga eller från en telefon som är registrerad. "Min" stalker ville nämligen bjuda ut mig :meh:
 
Mitt nya headset :rage:
fyndade ett nytt häromveckan, en modell jag aldrig testat innan. Helt outstanding att ha på sig.. MEN  de är ju totalt J***A omöjliga att ha att göra med! De tar liksom det här med att trassla ihop sig och fastna i precis ALLT till en helt ny nivå:rage::rage:
Headsettrassel och när man fastnar i sladden så den rycks ut ur örat och nästan drar med sig trumhinnan är nåt av det värsta jag vet och kan få mig att tappa det helt, på nivån att jag klipper hela sladden i millimeterstora bitar

Så finns det någon vänlig själ som kan belysa mig i hur tanken att man ska hantera dessa som har som en båge bakom örat är, så tages alla tips tacksamt emot
 
Mitt nya headset :rage:
fyndade ett nytt häromveckan, en modell jag aldrig testat innan. Helt outstanding att ha på sig.. MEN  de är ju totalt J***A omöjliga att ha att göra med! De tar liksom det här med att trassla ihop sig och fastna i precis ALLT till en helt ny nivå:rage::rage:
Headsettrassel och när man fastnar i sladden så den rycks ut ur örat och nästan drar med sig trumhinnan är nåt av det värsta jag vet och kan få mig att tappa det helt, på nivån att jag klipper hela sladden i millimeterstora bitar

Så finns det någon vänlig själ som kan belysa mig i hur tanken att man ska hantera dessa som har som en båge bakom örat är, så tages alla tips tacksamt emot
Sätt ihop lurändarna fast i varandra. Det är de som gör att de till 97 % fastnar i varandra annars pga tyngdskillnaden som blir i sladden.
Finns det ingen plasthake att fästa i så använd gummisnodd. Det blir stor skillnad
 
Jag stör mig på att jag måste åka på möte med af och min chef idag.
Dessutom måste jag (för mitt eget välmående) ha ett jobbigt samtal med chefen, jag HATAR att behöva "gnälla"...
 
Stör mig på att trafikledningen verkar lite förvirrad idag, tror deras planering spruckit men det borde inte gå ut över oss chaufförer.

Hade sett fram emot att få ta lunch ihop med ”mina grabbar” idag då jag hade chansen (inte varje dag jag har det), men blev inget med det. Nu sitter jag hemma ensam istället.
Så typiskt och det stör mig lite.

Men solen skiner, alltid något.
 
Det gör diskmaskinen på museet också. Det är en proffsmaskin så den borde varit bättre...

Himla kul när en föreläsare står och pratar och det plötsligt börjar pipa hysteriskt från andra änden av lokalen :banghead:
Är det en storköksmaskin? De piper alltid typ när de är klara.
 
Polisanmäl på studs. Samma sak hände när jag jobbade på ICA en gång i forntiden (dvs innan nuvarande stalkinglagar). Det var INGEN av kollegorna som tyckte det var gulligt (eller chefen för den delen). Vi var tvungna att ändra rutinerna när jag stängde och givetvis polisanmälde jag. Polisen la naturligtvis ner det hela men hon jag pratade med tyckte det var bra att jag anmälde och att jag skulle givetvis anmäla igen om det hände något mer.

Dina kollegor har helt ärligt huvudet i röven och har aldrig hört talas om/fattat hur stalking börjar. Det är noll tolerans som gäller, det är aldrig gulligt.

Fråga om en dejt är naturligtvis ok (jag anser att frågan är fri, precis som att jag har rätt att svara som jag vill...) men då gör man det öga mot öga eller från en telefon som är registrerad. "Min" stalker ville nämligen bjuda ut mig :meh:
Ska som sagt ringa till polisen imorrn men än så länge är det ju "bara " två sms. Känns som om de tycker de är för lite och iom att jag inte svarat och sagt nej till hans närmanden (jag anser att obesvarat borde tolkas som ett nej och har inget behov av att ta kontakt ) så tror jag inte de kommer bry sig.
Det jag tycker är obehagligt är att han i båda sms:en sagt att han sett mig på jobbet och jag inte vet vem det är.
Håller tummarna att han fattar efter block två.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 002
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 954
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 541
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 134
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp