Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är pollenallergisk. Mitt huvud håller på att explodera och rinnsnuvan är en never ending story :meh:
Sprang även i panik i högklackat till polishuset imorse pga skulle fixa pass och var extremt försenad. Eftersom jag inte sprungit på 25 år ledde detta till att jag har sträckt mig i ljumsken.
Kort sagt: hälsan är ej på topp 😑
:eek: Är det DÄRFÖR jag är så jävla snorig! Det är fan samma visa varje år, snuvan kommer och jag kopplar inte att det är pollensäsong förrän ett halvår senare typ :cautious: Så jävla dum.
 
:eek: Är det DÄRFÖR jag är så jävla snorig! Det är fan samma visa varje år, snuvan kommer och jag kopplar inte att det är pollensäsong förrän ett halvår senare typ :cautious: Så jävla dum.

Oh yes, hate to break it to you men det är dags igen :meh:🤯😤 Jag har allvarliga funderingar på att ta patent på en näs-tampong
 
Senast ändrad av en moderator:
Oh yes, hate to break it to you men det är dags igen :meh:🤯😤 Jag har allvarliga funderingar på att ta patent på en näs-tampong
Det tillverkades väl nån näspropp förr? Det skulle tillåta andning men stänga ute pollen typ. Känns inte som att det kan ha fungerat så bra dock.
Jag går mest runt och är nöjd sålänge det inte blir som... Eh... Vilket år det nu var extrema pollennivåer, 2-4 år sen typ.
 
Har du testat Nasaleze? Den gör att jag klarar mig på ett minimum av tabletter (jag får biverkningar av tabletterna så vill helst inte ta dem...).

Nope! Är det receptfritt? Ska genast testa!
Nyser, snorar, mitt huvud känns som en tegelsten, det trycker i öronen och ögonen svider och rinner. Kul jul liksom ...
 
Det tillverkades väl nån näspropp förr? Det skulle tillåta andning men stänga ute pollen typ. Känns inte som att det kan ha fungerat så bra dock.
Jag går mest runt och är nöjd sålänge det inte blir som... Eh... Vilket år det nu var extrema pollennivåer, 2-4 år sen typ.

Jag vill mest stänga kranen ... bokstavligen :p Tror att det var för tre år sedan, jag flydde då till Mexico och kurerade mig minns jag. Var riktigt pollenkaozzzzz.
 
Har du testat Nasaleze? Den gör att jag klarar mig på ett minimum av tabletter (jag får biverkningar av tabletterna så vill helst inte ta dem...).
Den är jättebra! :love:

Har du sett den i affären i år? Förra året när jag var på apoteket och skulle köpte en sån sa tjejen i kassan att de inte skulle få in fler då den slutat att tillverkas (detta var väl typ i april/maj) :cry:
 
Jag vill mest stänga kranen ... bokstavligen :p Tror att det var för tre år sedan, jag flydde då till Mexico och kurerade mig minns jag. Var riktigt pollenkaozzzzz.
Tror jag det! Brukar inte reflektera över andra pollenallergiker men det året tyckte jag så jävla synd om er. Jag blir liksom bara snuvig och får rinniga ögon, aldrig värre än så, men det året var jag däckad. Vill inte veta hur det var för de värst allergiska :nailbiting:
 
STÖR mig på att en kollega håller på med nån galen fitness-grej och nu inte orkar jobba. Hon äter typ 800 kcal per dag och tar vätskedrivande piller medan hon pumpar loss på gymmet. Sen sjukanmäler hon sig för att hon inte orkar jobba. Jag FATTAR att hennes energi är slut liksom men jag är väl så pass mkt surtant att jag inte riktigt tycker att hennes träning ska leda till att hon sjukar sig från jobbet. Nu är det kris ikväll och jag har faktiskt ingen lust att rycka in och rädda upp en situation hon själv har satt sig i. Hennes träning är inte viktigare än min eller nån annans fritid. Tyvärr är det en alldeles för snäll kollega som alltid ställer upp, ställer in och hoppar in i hennes ställe. Jag tycker att det är orimligt. Om hon vill ägna sig åt nån galen träning/späkningsprocess så fine, men låt det inte gå ut över andra...
 
STÖR mig på att en kollega håller på med nån galen fitness-grej och nu inte orkar jobba. Hon äter typ 800 kcal per dag och tar vätskedrivande piller medan hon pumpar loss på gymmet. Sen sjukanmäler hon sig för att hon inte orkar jobba. Jag FATTAR att hennes energi är slut liksom men jag är väl så pass mkt surtant att jag inte riktigt tycker att hennes träning ska leda till att hon sjukar sig från jobbet. Nu är det kris ikväll och jag har faktiskt ingen lust att rycka in och rädda upp en situation hon själv har satt sig i. Hennes träning är inte viktigare än min eller nån annans fritid. Tyvärr är det en alldeles för snäll kollega som alltid ställer upp, ställer in och hoppar in i hennes ställe. Jag tycker att det är orimligt. Om hon vill ägna sig åt nån galen träning/späkningsprocess så fine, men låt det inte gå ut över andra...
Kan hålla med! I så fall får hon ta ut semester. Det hade väl aldrig varit accepterat att jag sjukskriver mig för jag ska hoppträna och behöver vara pigg så att jag orkar?
 
STÖR mig på att en kollega håller på med nån galen fitness-grej och nu inte orkar jobba. Hon äter typ 800 kcal per dag och tar vätskedrivande piller medan hon pumpar loss på gymmet. Sen sjukanmäler hon sig för att hon inte orkar jobba. Jag FATTAR att hennes energi är slut liksom men jag är väl så pass mkt surtant att jag inte riktigt tycker att hennes träning ska leda till att hon sjukar sig från jobbet. Nu är det kris ikväll och jag har faktiskt ingen lust att rycka in och rädda upp en situation hon själv har satt sig i. Hennes träning är inte viktigare än min eller nån annans fritid. Tyvärr är det en alldeles för snäll kollega som alltid ställer upp, ställer in och hoppar in i hennes ställe. Jag tycker att det är orimligt. Om hon vill ägna sig åt nån galen träning/späkningsprocess så fine, men låt det inte gå ut över andra...
Inte konstigt att hon är sjuk med den kosten och upplägget. Fortsätter hon kommer hon trilla av pinn förr eller senare.
 
Kan hålla med! I så fall får hon ta ut semester. Det hade väl aldrig varit accepterat att jag sjukskriver mig för jag ska hoppträna och behöver vara pigg så att jag orkar?

Idag var det huvudvärk. Hade jag också haft i hennes ställe. Människan äter ju vätskedrivande tabletter för att "tömma sig själv". Alltså det är hennes ensak vad hon gör på sin fritid, jag tänker inte dömma henne på det sättet, men dra dig till jobbet bara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 157
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 043
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 649
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 179
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp