Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyckades tvätta min nya tröja i 40 grader fast den ska tvättas i 30, håll tummarna att den inte har krympt. Dessutom har någonting luddat av sig i maskinen så allt svart såg grådassigt ut när jag tog ut det. :cautious:
 
Beställde ett nytt mobilskal för över en vecka sedan och undrade varför jag inte fått det än. Gick in för att spåra leveransen och nu stör jag mig jävligt mycket på att skalet skickas från usa!!

Beställde från en australiensk hemsida och ingenstans står det tydligt att produkterna levereras från usa (ok, troligt att det står någonstans finstilt på hemsidan, har inte sökt).

Känns ju rätt onödigt att frakta ett litet mobilskal runt halva jorden, förmodligen minst 5 flyg innan det når mig. Nåväl, hoppas flygen är fullastade med annan post med
 
Jag kan inte låta bli att störa mig på folk som skriver "de" istället för "det". Det är EN enda bokstav, hur jobbigt kan det vara att skriva ut EN bokstav till?!

Till exempel "om man häller en matsked jord i ett glas vatten blir de brunt och jorden åker ner till botten. De gör vattnet smutsigt och då måste man rena de innan man kan dricka de igen"
Eller "gör de så kan vi fixa de imorgon"

Liksom, ordet "de" har en egen betydelse, att förkorta "det" med "de" blir helt enkelt bara fel i mitt huvud.
 
På temat grammatik/stavning osv.. folk som "förstärker" fel ord på lappar och liknande.

Exempel:
"Man får INTE kasta plast i komposten!"

Blir istället typ:
"Man får inte KASTA plast i komposten!"

Har jättesvårt att förstå hur den här typen av fel uppstår för jag tänker att man hör väl i huvudet vilket ord man sätter tryck på? Största anledningen till att jag stör mig är för att när man läser det så läser man ju fel.
 
Stör mig på att bilverkstan inte lyckadescringa till mig. Vi har fel nummer. Det som fattades var en nolla i början? Om man vill ha tag på mig så kan man ju testa att sätta en nolla först. Och verkstan skickar alltid påminnelse sms och där hsr de rätt nummer så det är väl de själva som skrivit in numret fel sen på följesedeln.
 
Stör mig på min mörka fläck på överläppen som jag fick när jag väntade dottern. Den vägrar försvinna och är hur tydlig som helst :arghh:
 
Jag stör mig på att vårt gästrum luktar jätteäckligt, nånting ligger nånstans och mögelruttnar men jag hittar det INTE. Så länge som vi vädrar och har öppen dörr är det ok, men så fort dörren är stängd blir det vidrigt. Tyvärr måste dörren vara stängd eftersom en av kattmammorna bor där med sina barn (det luktade innan hon flyttade in)
 
Jag stör mig på att vårt gästrum luktar jätteäckligt, nånting ligger nånstans och mögelruttnar men jag hittar det INTE. Så länge som vi vädrar och har öppen dörr är det ok, men så fort dörren är stängd blir det vidrigt. Tyvärr måste dörren vara stängd eftersom en av kattmammorna bor där med sina barn (det luktade innan hon flyttade in)
Kan det vara något djur som dött i väggen eller något? Antar att ni inte har råttgift utlagt någonstans eftersom ni har katter.
 
På att jag gjort ett puckat misstag, alltså verkligen puckat, på jobbet och inte kan sluta tänka på det. Jag försöker att intala mig att det är okej att göra fel och allt det där, för det vet jag ju att det är, men det här är verkligen fel och jag känner mig så urbota dum :banghead:
 
På att jag gjort ett puckat misstag, alltså verkligen puckat, på jobbet och inte kan sluta tänka på det. Jag försöker att intala mig att det är okej att göra fel och allt det där, för det vet jag ju att det är, men det här är verkligen fel och jag känner mig så urbota dum :banghead:
Åh, det är så hemskt när det händer. Jag kan älta sånt riktigt ordentligt, verkligen beat myself up över det.

Försök att tänka att alla kan vi göra puckade misstag. Sånt händer! Det är okej, även om det är riktigt fel och riktigt korkat. Försök vara lika snäll mot dig själv som du hade varit mot någon annan :).
 
Åh, det är så hemskt när det händer. Jag kan älta sånt riktigt ordentligt, verkligen beat myself up över det.

Försök att tänka att alla kan vi göra puckade misstag. Sånt händer! Det är okej, även om det är riktigt fel och riktigt korkat. Försök vara lika snäll mot dig själv som du hade varit mot någon annan :).
Tack! :heart Jag behövde verkligen höra något sådant där. Jag tror att det jobbigaste just nu är att jag inte fått något svar från min chef på mailet där jag "erkänner" mitt misstag. När jag fått det (och det förhoppningsvis inte står "Gud vad du är dum i huvudet, du får sparken!") blir det nog lite lättare att lägga bakom sig.

Jag får i alla fall träna ordentligt på det här med att inte låta hjärnan rusa iväg och älta saker för mycket, vilket är något jag jobbar mycket med just nu, så det är väl alltid något antar jag!
 
Människor som när de säljer något -vad än det månde vara- känner behovet av att skriva en smärre roman om varför de måste sälja..
På grund av ändrade familjeförhållanden måste jag nu med sorg i hjärtat och tårar i ögonen sälja vår älskade frysbox vi haft i nästan 30 år.. jag minns hur barnen hämtade glass där när de var små :cry::cry: men men livet går vidare och jag tänker positivt på framtiden!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 790
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 778
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 371
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 039
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp