Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
På grund av ändrade familjeförhållanden måste jag nu med sorg i hjärtat och tårar i ögonen sälja vår älskade frysbox vi haft i nästan 30 år.. jag minns hur barnen hämtade glass där när de var små :cry::cry: men men livet går vidare och jag tänker positivt på framtiden!!!

Exakt!
 
Jag kan inte låta bli att störa mig på folk som skriver "de" istället för "det". Det är EN enda bokstav, hur jobbigt kan det vara att skriva ut EN bokstav till?!

Till exempel "om man häller en matsked jord i ett glas vatten blir de brunt och jorden åker ner till botten. De gör vattnet smutsigt och då måste man rena de innan man kan dricka de igen"
Eller "gör de så kan vi fixa de imorgon"

Liksom, ordet "de" har en egen betydelse, att förkorta "det" med "de" blir helt enkelt bara fel i mitt huvud.
Särskilt när "de" och "det" förekommer i samma mening: "De sa att de var de som hade gjort de"
 
Människor som när de säljer något -vad än det månde vara- känner behovet av att skriva en smärre roman om varför de måste sälja..
Jag kan fortfarande blir orimligt irriterad på alla hästspekulanter som var tvugna att vid första samtalet berätta hela historien om sina tidigare hästar. Jag var väl för i helvete ingen kurator, jag ville sälja en uppfödning :rage:

Å andra sidan kunde man sålla bort alla som haft såååå stor otur med sina tidigare hästar som alla blvit skadade.....
 
Efter inventeringen på jobbet gick jag igenom listan enligt konstens alla regler flera gånger (tyckte jag) innan jag skickade vidare den till chefen. Jag tyckte lagersaldot kändes högt men hittade inget avvikande. Två minuter efter att jag skickat in den svarar chefen "jag ögnade igenom listan snabbt och ser att det står 488 multipack, det borde vara styck va? Det vore bra om du kollar igenom listan så att den stämmer". Summan på den artikeln var 200000 kr istället för 20000 kr :banghead:
 
Fått hem vitamintabletter. De fyller inte upp mer än en fjärdedel i den stora plastburken. SÅÅ onödigt. :mad:
Det där stör mig rejält och förbaskat svårt att påverka :meh:
Jag mailade en tillverkare om detta för flera år sedan men det är fortfarande samma onödigt stora plastförpackning :cautious:
Och ibland stoppar de bomull i burken så det inte ska skramla så mycket och då tror man burken är full :rage:
 
På jakt efter en väggkalender att ha på jobbet för att skriva in viktiga hållpunkter och datum som är omöjligt att hålla i huvudet. Har en kalender som alltid följer med mig med möten osv, men jag vill ha en överblickskalender på väggen som visar stoppdatum för när rapporter ska in och system ska kollas av.

Har haft en väldigt bra sort hemma tidigare med hela månaden synlig, rätt väl tilltagna rutor att skriva i, inga bilder osv... Tror ni det gick att hitta en liknande idag? nej!

Var inne i tre olika affärer, men det enda som fanns var med fluffiga kattungar, fotbollsspelare, familjekalendrar med stickers osv... Den mest "cleana" jag hittade visade bara en vecka i taget så föll bort.
Nu ska jag titta på ett ställe till, sen får jag beställa på nätet. :meh:
 
Att folk tar föregivet vart jag ska och säger de högt till sin dotter med. men grannen hade så fel igår, finns mer att umgås än bara killen
 
Jag stör mig jättemycket på folk som lägger sig för nära bakom när jag kör bil! Händer mig ofta! I veckan hände det på motorvägen, gles trafik, vad fan är grejen liksom?!

Igår låg en annan idiot typ en meter bakom på en 40 väg med rondeller och cykelbanor. Hade jag behövt stanna hade han aldrig hunnit med.
 
Jag stör mig jättemycket på folk som lägger sig för nära bakom när jag kör bil! Händer mig ofta! I veckan hände det på motorvägen, gles trafik, vad fan är grejen liksom?!

Igår låg en annan idiot typ en meter bakom på en 40 väg med rondeller och cykelbanor. Hade jag behövt stanna hade han aldrig hunnit med.
Jag stör mig på folk som prompt ska parkera precis bredvid mig, när jag parkerar långt ifrån alla andra och det finns hur många andra platser som helst att välja på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 797
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 792
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 382
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 041
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp