Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sveriges geologiska undersökning - SGU. Alltså inte de som sådan men - vad är det för namn på en instans?! Det borde väl heta ...undersökningsbyrå, ...undersökningslaboratorium, ...undersökningsfirma?!

Nej, jag vet inte, MEN DET SAKNAS EN ÄNDELSE :arghh:
SVA är också konstigt! Sveriges veterinärmedicinska anstalt, vad då anstalt? Iaf tänker jag i första hand på ett fängelse vid ordet anstalt. Nåt bättre hade dom väl hittat på.
 
Men räcker det inte med en incheckning? För mig brukar det göra det (men jag har då haft genomgående boknlng, alltså en bokning hela vägen. Det kanske du inte har)

Jo det är bara en bokning och jag trodde det först, men jag står bara som incheckade på första och har bara fått ett boarding pass för första sträckan. När jag checkade in på första var det bara den som var öppen, sen öppnades den andra för ett par timmar sen. Men det går inte att checka in där..
 
Att jag inte kan hitta info om badtemperaturen någonstans! Vill veta om det är över typ 15 grader i vattnet så att det är värt att masa sig ner till stranden för ett dopp på lunchen, men lyckas inte googla fram någon vettig information!

Är detta till hjälp, tro?

https://www.smhi.se/vadret/hav-och-kust/havsobservationer/havstemp_tab.htm

Här kollar jag och så gör jag någon sorts kvalificerad bedömning baserad på närmaste platser så att säga.
 
Jo det är bara en bokning och jag trodde det först, men jag står bara som incheckade på första och har bara fått ett boarding pass för första sträckan. När jag checkade in på första var det bara den som var öppen, sen öppnades den andra för ett par timmar sen. Men det går inte att checka in där..
Jag tror att du kan använda check in-automaten på första flygplatsen isåfall. Du behöver ju ändå bagagetaggar som du får där.
 
Jag tror att du kan använda check in-automaten på första flygplatsen isåfall. Du behöver ju ändå bagagetaggar som du får där.

Jag vet, blir bara stressad när det står att det ska gå att checka in online men sen inte går det. Hade önskat att allt bara skulle gå lite smidigt såhär första gången jag reser själv :p
 
Jag vet, blir bara stressad när det står att det ska gå att checka in online men sen inte går det. Hade önskat att allt bara skulle gå lite smidigt såhär första gången jag reser själv :p
5BBDCD31-626D-437F-9767-99CB86EB0F84.jpeg
 
Jag stör mig på att jag inte fick nån soppa när jag tankade idag. Sista pengarna och snart soppatorsk :arghh:
Och så stör jag mig på mens och chokladsug och att jag inte har choklad och inte vill ha choklad utan bara är sugen ändå. Och VAD FAN är grejen med den här inbillade skitnödigheten som följer med mensen varenda jävla gång?! :rage:
 
Är detta till hjälp, tro?

https://www.smhi.se/vadret/hav-och-kust/havsobservationer/havstemp_tab.htm

Här kollar jag och så gör jag någon sorts kvalificerad bedömning baserad på närmaste platser så att säga.
Alltså jag var och irrade runt där inne förut, men lyckades inte få någon ordning på det! Jag ser ingen plats som är ens i närheten av mig (såvitt jag vet). Är van vid en karta som Sydsvenskan brukade ha där vattentemperaturerna på alla de större badställena i Skåne stod utsatta, men de tycker kanske inte att det är badsäsong tillräckligt än :p
 
Jag vet, blir bara stressad när det står att det ska gå att checka in online men sen inte går det. Hade önskat att allt bara skulle gå lite smidigt såhär första gången jag reser själv :p
Var noga. Sist jag skulle flyga så var det umeå-arlanda , övernattning, Arlanda-nice. Något blev jävligt tokigt och mitt bagage övernattade någonstans på Arlanda. Och jag fick köpa en tandborste för natten :cautious: 🤣
 
Var noga. Sist jag skulle flyga så var det umeå-arlanda , övernattning, Arlanda-nice. Något blev jävligt tokigt och mitt bagage övernattade någonstans på Arlanda. Och jag fick köpa en tandborste för natten :cautious: 🤣


Jag ringde till dem, och som jag förstod det (hon pratade danska, jag är urusel på danska) så var inte online incheckning tillgänglig för det flyget utn jag får checka in imorgon när jag kommer till Arlanda. Så det blir nog bra. Tillslut. Kanske :D
 
Alltså jag var och irrade runt där inne förut, men lyckades inte få någon ordning på det! Jag ser ingen plats som är ens i närheten av mig (såvitt jag vet). Är van vid en karta som Sydsvenskan brukade ha där vattentemperaturerna på alla de större badställena i Skåne stod utsatta, men de tycker kanske inte att det är badsäsong tillräckligt än :p

Detta då? Säger 14 grader.

http://www.mittresvader.se/l/sverige/vaderprognos-malmo-vadret-just-nu-temperatur.php

Chansade på Malmö pga vet att man kan bada där ;)
 
Sveriges geologiska undersökning - SGU. Alltså inte de som sådan men - vad är det för namn på en instans?! Det borde väl heta ...undersökningsbyrå, ...undersökningslaboratorium, ...undersökningsfirma?!

Nej, jag vet inte, MEN DET SAKNAS EN ÄNDELSE :arghh:

Tja, kollegan som jobbar där är nog mest glad så länge hon inte jobbar på Sveriges gynekologiska undersökning... det är tämligen vanligt att autokorrekt vill ändra till det :angel: :rofl:

Namnet är kanske lite märkligt men det stämmer bra med vad det är. Det är inget labb osv, de är ansvariga för att hålla koll på vår geologi så de är ute i fält och gör undersökningar :)
 
Tja, kollegan som jobbar där är nog mest glad så länge hon inte jobbar på Sveriges gynekologiska undersökning... det är tämligen vanligt att autokorrekt vill ändra till det :angel: :rofl:

Namnet är kanske lite märkligt men det stämmer bra med vad det är. Det är inget labb osv, de är ansvariga för att hålla koll på vår geologi så de är ute i fält och gör undersökningar :)
Haha! Det det var roligt :rofl:
Jo, jag förstår att det är så men tycker ändå det saknas något... men låt gå då :D
 
Min nya granne. Ung förmåga. Flyttade in rakt ovanför mig i måndags och har pumpat nån slags vidrig radio-hits-musik med extra basförstärkare sen första minuten. Hon skyller på att det beror på att hon inte har några möbler än och ljudet ekar mer då. Tillåt mig att tvivla. Hon skrek typ ”OJ JAG VISSTE INTE ATT DET VAR LYHÖRT HÄR!!!”
Och jag bara ”VAAAAAA???”.
:rofl:
Idag var jag millimeter från att ringa störningsjouren men stegade upp i redig ”arg tant”-stil och skulle skälla ut henne. Då är hon svintrevlig och bara ”KUL ATT DU KOM FÖRBI, VI BORDE HA FEST IHOP!!!”
Sen bara:
”ALLTSÅ MÅSTE MAN SPACKLA INNAN MAN MÅLAR, VET DU???
Jag bara:
”VAAAAAAAA???” (Och kände hur kroppen liksom vibrerade av nån vidrig dancehall-låt).
Jag kom liksom av mig när hon ville bjuda in mig och få inredningstips.
Faaaaaaan är fortfarande svinsur men kom av mig :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 375
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 423
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 015
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 882
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp