Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en stor vresros vid grinden och igår kom delar av en beställning hem. När jag kånkat in lådorna innanför grinden och skulle öppna dem där för det blev enklare försökte jag styra undan en gren med ett järn, varpå den fjädrar tillbaka rakt på mitt pekfinger och jag får rostaggar rakt in i leden! :arghh:

Korta, tunna och osynliga så jag kan inte dra ut något, men de KÄNNS! Ont, ont, ont. Kan inte böja på fingret. Min kompis som kom över på fika föreslog ett omslag med alsol, testade och ringde även 1177 som istället föreslog skavsårsplåster först och sen alsol så nu har jag sovit med plåster och efter duschen blir det alsol igen.

Någon som har några tips? :(

Spola med kallt vatten, tanken är att huden då drar ihop sig och stickorna trängs ut.
Detta tips fick jag mot glasfiberstickor, men kanske det fungerar på taggar också
 
Jag har en stor vresros vid grinden och igår kom delar av en beställning hem. När jag kånkat in lådorna innanför grinden och skulle öppna dem där för det blev enklare försökte jag styra undan en gren med ett järn, varpå den fjädrar tillbaka rakt på mitt pekfinger och jag får rostaggar rakt in i leden! :arghh:

Korta, tunna och osynliga så jag kan inte dra ut något, men de KÄNNS! Ont, ont, ont. Kan inte böja på fingret. Min kompis som kom över på fika föreslog ett omslag med alsol, testade och ringde även 1177 som istället föreslog skavsårsplåster först och sen alsol så nu har jag sovit med plåster och efter duschen blir det alsol igen.

Någon som har några tips? :(
Silvertejp
 
Jag har gått ner en del de senaste dagarna och mycket verkar komma från fötterna. Det är jävligt välkommet egentligen då jag har svårt att hitta skor, men jag har nyss köpt nya skor och nu är de plötsligt för stora! :arghh:
 
Den jäveln som har ringt å väckt mig på morgonen 2 dar o rad för människan jobbar natt. Har inte kunnat somna om efter å har bara fått sisådär 3 timmars sömn per matt, jag fungerar inte efter 2 såna nätter i rad blir ett emotionellt nervvrak som gråter för ingenting. Jag behöver 6 timmar per natt för att fungera normalt :rage::down::cry:
 
Jag har gått ner en del de senaste dagarna och mycket verkar komma från fötterna. Det är jävligt välkommet egentligen då jag har svårt att hitta skor, men jag har nyss köpt nya skor och nu är de plötsligt för stora! :arghh:
Oj! Men samtidigt intressant att vikten påverkar skostorleken :nailbiting: Jag vet inte men aldrig tänkt på att även fötterna skulle krympa!
 
Stör mig på min värmekänslighet.

Det är rejält varmt ute och denna dagen är en förlorad dag. Kan inte göra mycket annat än vara inne och flåsa. Samt tvätta. Vilket i och för sig är behövligt....
 
Oj! Men samtidigt intressant att vikten påverkar skostorleken :nailbiting: Jag vet inte men aldrig tänkt på att även fötterna skulle krympa!
Jodå, det kan de göra! Dels breddmässigt som @tanten är inne på, och dels i rent fett beroende på hur fettet fördelats på kroppen. Själv får jag fett överallt och tappar precis överallt utom från tuttarna verkar det som, fötterna är inget undantag :D

Låter som om det är förlust av vatten. Ödem ger större fötter.
What @tanten said. Jag har droppat drygt 45 kg och ca två skostorlekar hittills, och det är inte 45 kg vatten vi snackar om ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 447
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 457
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 087
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 930
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp