Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min nya granne. Ung förmåga. Flyttade in rakt ovanför mig i måndags och har pumpat nån slags vidrig radio-hits-musik med extra basförstärkare sen första minuten. Hon skyller på att det beror på att hon inte har några möbler än och ljudet ekar mer då. Tillåt mig att tvivla. Hon skrek typ ”OJ JAG VISSTE INTE ATT DET VAR LYHÖRT HÄR!!!”
Och jag bara ”VAAAAAA???”.
:rofl:
Idag var jag millimeter från att ringa störningsjouren men stegade upp i redig ”arg tant”-stil och skulle skälla ut henne. Då är hon svintrevlig och bara ”KUL ATT DU KOM FÖRBI, VI BORDE HA FEST IHOP!!!”
Sen bara:
”ALLTSÅ MÅSTE MAN SPACKLA INNAN MAN MÅLAR, VET DU???
Jag bara:
”VAAAAAAAA???” (Och kände hur kroppen liksom vibrerade av nån vidrig dancehall-låt).
Jag kom liksom av mig när hon ville bjuda in mig och få inredningstips.
Faaaaaaan är fortfarande svinsur men kom av mig :rofl:
Ååååh - jag är SÅ glad att jag bor i hus numera...med närmsta granne 200 meter bort..... ;)
 
Jag har varit sugen på choklad hela dagen. HELA DAGEN.
Och inte vilken jävla choklad som helst utan en vit jävla choklad med krisp och citron. En LÄTT choklad liksom. En choklad som dessutom bara finns på typ Coop.
Så jag drog till Coop under kvällen. OCH DE HAR INTE RÄTT CHOKLAD! De har bara precis all choklad jag INTE vill ha. Jag vill inte ha mjölkchoklad eller mörk choklad eller Lindor eller vit jävla Marabou eller fan och hans moster som bara blir tungt och slabbigt i käften. JAG VILL HA ÄNGLAMARKS VITA CITRONCHOKLAD!
Så jag sitter här, UTAN choklad, och jag vill strypa nån för det :mad: Syrran ska köpa på ett Coop som har vid hennes jobb men då får jag klara mig till på söndag och då är det säkert försent så då vill jag säkert ha en annan jävla choklad bara för det eller ingen jävla choklad alls! FAN! :rage:
 
Jag har varit sugen på choklad hela dagen. HELA DAGEN.
Och inte vilken jävla choklad som helst utan en vit jävla choklad med krisp och citron. En LÄTT choklad liksom. En choklad som dessutom bara finns på typ Coop.
Så jag drog till Coop under kvällen. OCH DE HAR INTE RÄTT CHOKLAD! De har bara precis all choklad jag INTE vill ha. Jag vill inte ha mjölkchoklad eller mörk choklad eller Lindor eller vit jävla Marabou eller fan och hans moster som bara blir tungt och slabbigt i käften. JAG VILL HA ÄNGLAMARKS VITA CITRONCHOKLAD!
Så jag sitter här, UTAN choklad, och jag vill strypa nån för det :mad: Syrran ska köpa på ett Coop som har vid hennes jobb men då får jag klara mig till på söndag och då är det säkert försent så då vill jag säkert ha en annan jävla choklad bara för det eller ingen jävla choklad alls! FAN! :rage:

Fyfan. Vet känslan. Gick runt hela stan i högklackat i jakt på en viss tryffel-aioli. När jag tillslut hittade den jäveln på ett sunkICA på Söder köpte jag samtliga TIO BURKAR. Och inget mer. Tanten i kassan bara: :confused:
 
Fyfan. Vet känslan. Gick runt hela stan i högklackat i jakt på en viss tryffel-aioli. När jag tillslut hittade den jäveln på ett sunkICA på Söder köpte jag samtliga TIO BURKAR. Och inget mer. Tanten i kassan bara: :confused:
:D Hade jag varit ut tidigare så hade jag nog gjort typ samma sak. Fast i bil. Och till den Coop som jag vet har rätt choklad. Meeeen jag har legat hemma och varit grinig och chokladsugen istället så nu får jag väl fortsätta med det :meh:
 
Ååååh - jag är SÅ glad att jag bor i hus numera...med närmsta granne 200 meter bort..... ;)
Det räcker inte! Jag är i sommarstugan och grannen 200 (eller ok, kanske 150 då) meter bort har studentfest så att hela byn hör. Jag som vill lyssna på havet :arghh:

(jag stör mig alltså på ovanstående, ifall någon undrar)
 
Malmö var korrekt gissat! Men 14 grader alltså... Nä då får det nog vänta i några veckor till! Tack för hjälpen :)
Måste bara uppdatera med att säga att det var allt annat än 14 grader i vattnet här på sydkusten idag! Jag bestämde mig för att kontrollera saken i egen hög person och blev väldigt förvånad när jag insåg att det var minst 20 grader i vattnet! :love:
 
Jag har en stor vresros vid grinden och igår kom delar av en beställning hem. När jag kånkat in lådorna innanför grinden och skulle öppna dem där för det blev enklare försökte jag styra undan en gren med ett järn, varpå den fjädrar tillbaka rakt på mitt pekfinger och jag får rostaggar rakt in i leden! :arghh:

Korta, tunna och osynliga så jag kan inte dra ut något, men de KÄNNS! Ont, ont, ont. Kan inte böja på fingret. Min kompis som kom över på fika föreslog ett omslag med alsol, testade och ringde även 1177 som istället föreslog skavsårsplåster först och sen alsol så nu har jag sovit med plåster och efter duschen blir det alsol igen.

Någon som har några tips? :(
 
Ungdomsacne. Tre stora bölder på hakan. Ser förjävligt ut. Kanske borde tänka ”still got it” (ungdomen alltså) men det är svårt att se detta från den positiva sidan.
 
Jag har en stor vresros vid grinden och igår kom delar av en beställning hem. När jag kånkat in lådorna innanför grinden och skulle öppna dem där för det blev enklare försökte jag styra undan en gren med ett järn, varpå den fjädrar tillbaka rakt på mitt pekfinger och jag får rostaggar rakt in i leden! :arghh:

Korta, tunna och osynliga så jag kan inte dra ut något, men de KÄNNS! Ont, ont, ont. Kan inte böja på fingret. Min kompis som kom över på fika föreslog ett omslag med alsol, testade och ringde även 1177 som istället föreslog skavsårsplåster först och sen alsol så nu har jag sovit med plåster och efter duschen blir det alsol igen.

Någon som har några tips? :(
Prova att doppa fingret i olivolja i några minuter. Oljan tränger in och liksom skjuter ut taggarna. Sedan kan du ta pincetten. Funkar i alla fall om man får stickor.
 
Skriver under på allergi... Slutade med allergitabletterna iom att periden var över för min del, gick fint, men nu börjas det igen, ser att det är låga halter av björk än så det är väl förhoppningsvis det som spökar - vill INTE ärva pappas gräsallergi så hoppas verkligen att det inte är det :cautious:
Jag får annars en paus såhär dags och är allergifri tills det är gråbons tur liksom. Tji fick jag för att jag inte vill äta mer mediciner än nödvändigt :meh:
 
JA!! :arghh:
Trodde det värsta var över för min del men en förkylning (!) tyckte det var lägligt att komma och nu verkar min kropp inte gilla gräspollen heller. Jag orkar inte :cry:
Ögonen är jättesvullna när jag vaknar och sen börjar nysandet och snörvlandet. Skitjobbigt. Går omkring med värsta påsarna under ögonen hela förmiddagen och ser ut som en tvättbjörn på droger typ.
Skriver under på allergi... Slutade med allergitabletterna iom att periden var över för min del, gick fint, men nu börjas det igen, ser att det är låga halter av björk än så det är väl förhoppningsvis det som spökar - vill INTE ärva pappas gräsallergi så hoppas verkligen att det inte är det :cautious:
Jag får annars en paus såhär dags och är allergifri tills det är gråbons tur liksom. Tji fick jag för att jag inte vill äta mer mediciner än nödvändigt :meh:
Den där förbannade gråbon :rage:
 
Ögonen är jättesvullna när jag vaknar och sen börjar nysandet och snörvlandet. Skitjobbigt. Går omkring med värsta påsarna under ögonen hela förmiddagen och ser ut som en tvättbjörn på droger typ.

Den där förbannade gråbon :rage:



Jag brukar få köra en Betapredkur när det är sådär jobbigt. Något annat hjälper verkligen inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 767
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 761
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 349
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 034
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp