Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
På att min chef just öppnade kylskåpet och tog ut ett mjölkpaket, insåg att mjölken hade gått ut, och ställde in den i kylen igen! Hen gör alltid så! Jag skämtar inte ens när jag säger att det i skrivande stund står fyra öppnade paket av hens specialmjölk, varav tre har gått ut för minst en vecka sedan. Två lunchlådor som är minst två veckor gamla står där också. Jag tjurar och vägrar numera att städa upp efter hen. Ska bli väldigt intressant att se hur det går när jag är på semester nästa vecka...
 
Jag får upp reklam om babyprodukter. Jag har inga barn, tänker inte skaffa och har inte på något sätt sökt info om barn. Varför får jag reklamen, och alltid runt 16tiden?

Förmodligen för att jag slutat jobbet då och jag jobbar med just babyprodukter..

Tycker det är otäckt!

Och jag stör mig på att jag fått upp fb-reklam för plastikkirurgi :meh:
Kan inte komma på att jag googlat något sådant eller ens råkat klicka på något av misstag...

Eller så har de stenkoll på folks profilfoto och tänker att ”nu är det väl ändå dags att hinta henne” :grin:
 
Stör mig på min högerarm. Den har en nerv i kläm. Kan böja den men inte lyfta den. Kan inte göra ett skit typ
 
Dagens i-landsstörning: att det är hopplöst att läsa på skärmen med solglasögon i såna här situationer, den blir för mörk.

F337B62B-D81A-4534-B6A8-AA3B7001320A.jpeg
 
Stör mig på att ranitidin dragits in, iofs pga att man hittat ett troligen cancerframkallande ämne i den så det är väl bra att den dras in men kunde de inte ha upptäckt det innan den kom ut i handeln liksom.
Har +180 ranitidin kvar så får väl se vad det blir sen … omeprazol funkar inte alls lika bra för mig.
Stör mig rent allmänt på att det ofta är tjorv med läkemedel. :mad:
 
Jag stör mig på att jag inte fattar vad som skiljer en omelett från en gratäng.
Liksom, jag fattar potatisgratäng, fiskgratäng och sånt. Men ta en vanlig jävla broccoligratäng. Äggstanning och fyllning med lite ost på. Vad fan skiljer den från en omelett? Och är inte matpaj bara en jävla omelett/gratäng i ett skal?! :arghh:
Mvh har nyss stått och höftat ihop en skitgod... Nånting.
 
Jag stör mig på att jag inte fattar vad som skiljer en omelett från en gratäng.
Liksom, jag fattar potatisgratäng, fiskgratäng och sånt. Men ta en vanlig jävla broccoligratäng. Äggstanning och fyllning med lite ost på. Vad fan skiljer den från en omelett? Och är inte matpaj bara en jävla omelett/gratäng i ett skal?! :arghh:
Mvh har nyss stått och höftat ihop en skitgod... Nånting.
En omelett gör du lite snabbt och steker på spisen. En gratäng tillagas i ugnen
 
På att min chef just öppnade kylskåpet och tog ut ett mjölkpaket, insåg att mjölken hade gått ut, och ställde in den i kylen igen! Hen gör alltid så! Jag skämtar inte ens när jag säger att det i skrivande stund står fyra öppnade paket av hens specialmjölk, varav tre har gått ut för minst en vecka sedan. Två lunchlådor som är minst två veckor gamla står där också. Jag tjurar och vägrar numera att städa upp efter hen. Ska bli väldigt intressant att se hur det går när jag är på semester nästa vecka...
Kastas aldrig mjölken av chefen? Utan du som får göra det?
 
Visa bifogad fil 37158

Detta.
Kanske beror det på att jag inte ätit middag men detta kan vara det tramsigaste struntet på länge! Jag blir, på riktigt, provocerad och irriterad. Demokrati är långt mycket större och seriösare saker än hemmaträning. TRAMS!

Jag ska på spinning ikväll, är det då ett odemokratiskt träningssätt för att det finns en ”träningsdiktator” som bestämmer hur det ska gå till?
Vad är det för tidning? Aldrig hört om demokratiskt i ett sådant sammanhang som mest/minst vad gäller träning. Och om detta gäller hemma vad är det för demokratiskt med det?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 427
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 461
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 497
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 643
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp