Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visa bifogad fil 37158

Detta.
Kanske beror det på att jag inte ätit middag men detta kan vara det tramsigaste struntet på länge! Jag blir, på riktigt, provocerad och irriterad. Demokrati är långt mycket större och seriösare saker än hemmaträning. TRAMS!

Jag ska på spinning ikväll, är det då ett odemokratiskt träningssätt för att det finns en ”träningsdiktator” som bestämmer hur det ska gå till?
Jag såg en bild på det här omslaget igår och undrar vad hon/de menar med "demokratisk träning"? Det låter som ett jättemärkligt begrepp! Du som har tillgång till reportaget kanske kan upplysa mig om hur de kommer fram till det uttrycket? :)
 
Stör mig på att en av de personer som ska vara med på filminspelningen imorgon inte har några vita kalsonger och jag kom på att fråga så sent. Hinner inte köpa några innan vi ska filma. ☹
Får verkligen hoppas att den andra personen äger en vit skjorta, annars är jag illa ute.

Stör mig på att jag inte tog tag i kläderna i god tid innan..
 
Skaffade en tempurkudde för att det kändes som en bra investering på ålderns höst. Gick och la mig, taggad på att vakna som en ny yngre version av mig själv. Vaknade nyss med nackspärr... FAIL. 900 kr åt helvete. Budgeterar också för typ massage, kiro eller liknande för återställande av den lilla rörlighet som finns kvar i kroppen.

Testa att ta ur lite stoppning. Köpte också sådana (annat märke) och fick plocka ur lite ur min innan den blev bekväm.
 
@parellikusken
Stör mig på att jag inte har nån som helst aning om vad det är för filminspelning utan vita kalsonger ska spelas in nånstans i morron. Varken tid, plats eller alternativ till vita kalsonger har jag hittat nån information om. Hade sannerligen varit intressant att ta sig en sneak peek på det lilla jippot...
 
@parellikusken
Stör mig på att jag inte har nån som helst aning om vad det är för filminspelning utan vita kalsonger ska spelas in nånstans i morron. Varken tid, plats eller alternativ till vita kalsonger har jag hittat nån information om. Hade sannerligen varit intressant att ta sig en sneak peek på det lilla jippot...
Haha!
Blir svarta kalsonger tyvärr. Ska filmas på universitetet. Ett performance jag fixar med som ska filmas.
Har planerat detta länge nu och tror det kommer bli riktigt bra. 🙂
 
Just nu stör jag mig på vúxet folk som attackerar Greta Thunberg som person. WTF liksom håller du inte med ok men kräk inte ur dig att hon är en j*kla f*itta som någon nyss ksrev.

Jag kan skoja om allt men tycker inte det är okej att ge sig på någon på det sättet.
Jag fattar inte grejen? Även om man inte håller med henne så måste man ju ändå begripa att
a) hon är ett barn
b) hon är ett barn som snackar i fucking FN och med Obama och Merkel och rådissar Trump och är allmänt jävla ascool
 
@parellikusken
Men alltså, kl är 18:15, nån måste väl kunna hinna ut och köpa ett par vita kallingar på närmsta Coop? Hela världen kryllar av folk som inte har nåt bättre för sig än att kunna köpa ett par åt dig om du swishar?

Hur blir jag bjuden till premiären?
Ska jag handla?
:d
 
Jag såg en bild på det här omslaget igår och undrar vad hon/de menar med "demokratisk träning"? Det låter som ett jättemärkligt begrepp! Du som har tillgång till reportaget kanske kan upplysa mig om hur de kommer fram till det uttrycket? :)
För att det är gratis och alla kan göra det. Då är det, enligt träningsexperten, ”den mest sympatiska och demokratiska träningsformen”. Så urbota dumt!
 
@parellikusken
Men alltså, kl är 18:15, nån måste väl kunna hinna ut och köpa ett par vita kallingar på närmsta Coop? Hela Stockholm kryllar av folk som inte har nåt bättre för sig än att kunna köpa ett par åt dig om du swishar?

Hur blir jag bjuden till premiären?
Ska jag handla?
:d
Har besök hemma nu som håller på att laga mat åt oss, så hinner inte ikväll. Men kan iofs be honom köpa ett par på imorgon medan jag förbereder.

Killen med kalsongerna kommer vara täckt av lera stora delar av performancet, så inte så mycket naket. 🙂
 
Har besök hemma nu som håller på att laga mat åt oss, så hinner inte ikväll. Men kan iofs be honom köpa ett par på imorgon medan jag förbereder.

Killen med kalsongerna kommer vara täckt av lera stora delar av performancet, så inte så mycket naket. 🙂
Ååå... lera? Är det min häst du ska filma? Han har inga vita kalsonger och är täckt i ganska mycket lera. Misstänkt sammanträffande!
(Köp en tvål oxå... )
 
För att det är gratis och alla kan göra det. Då är det, enligt träningsexperten, ”den mest sympatiska och demokratiska träningsformen”. Så urbota dumt!
Jag har sett det missbruket av ordet förut. Också i någon sorts gör klatchig tidningsrubrik-sammanhang. Förstår inte varför det ska bli bra journalistik av att peta in helt felaktiga hitte-på-användingar av etablerade begrepp?

Så denna träningsform är mer "demokratisk" än t.ex. promenader? För att den är ännu billigare och tillgängligare för ännu fler... Betvivlar...
 
Jag stör mig på att storebror ser mig.
Idag gick jag in i sökfältet på instagram - den allra första bilden där var på en bukefalist som lagt den i bildtråden här. Läskigt, läskigt USCH!

Jag får upp reklam om babyprodukter. Jag har inga barn, tänker inte skaffa och har inte på något sätt sökt info om barn. Varför får jag reklamen, och alltid runt 16tiden?

Förmodligen för att jag slutat jobbet då och jag jobbar med just babyprodukter..

Tycker det är otäckt!
 
Är så ruggigt trött på fanatiker...

Har en vän som håller på med fitline och alla måste tvunget göra likadant annars är man dum i huvudet. Ja jag må vara dum i huvudet som inte vill lägga 1000,- i månaden på ett abbonemang så jag INTE ska få cancer.

För ni vet väl att cancer trivs i försurade ph kroppar och det har alla som inte dricker fitline. Med andra ord cancer kan utrotas bara vi dricker fitline och för mig som har en nära släkting som just nu kämpar med cancer i bukspottkörteln (verkar dock vara en av de 6% som kan överleva det är *håller tummarna* ) retar det mig extra mycket. Speciellt då min släkting i alla sina år ätit bra och tränat mycket. Till och med under sin behandling nu så tränar hon för att må bra och hålla igång.

De blev helt ställda när jag på ett av deras infomöten ifrågasatte vad det var i deras produkter som gjorde att man fick ett jämnare blodsocker och varför inte diabetesläkarna då rekommenderade det?
Jag är nog inte välkommen på fler möten då jag inte fick svar.

Tillägg jag tror inte fitline är dåligt men jag blir förbannad på hysterin och idiotförklarandet när man inte vill köra på det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 430
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 463
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 501
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 646
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp