Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan du inte sätta in den på kontot? Då slipper du uttagsavgiften. Så gör jag med de som fortfarande dyker upp någon gång emellanåt.
 
Blev jätteglad över en lösdrift närmare mig där allt lät toppen men blir avfärdad direkt för min häst är för ung och de vill ha äldre hästar för en tryggare flock. Inget som framgår av annonsen.
Sen att hon är coolare än de två 12 åriga valackerna hon gick med tidigare och alla de andra unghästarna hann jag inte ens nämna...
 
Ordet ”självgjord”, är det ens ett ord?
Dyker upp på tradera när någon säljer ett broderi som är klart.
 
Folk som har noll koll på sina barn. Alla åldrar. Och inte försöker säga åt dom!
Har varit på semester och därmed besökt flygplatser, flygplan och restauranger.

Varför låter föräldrarna barnen klättra på tygsoffor med skorna på? Varför låter folk sina barn leva jävel på resturang modell halvdyr (alltså inte typ Burger king) så att stolar och barn faller och det skriks (ålder typ 12 år på barnen). Föräldrarna ser spektaklet och säger inte ett ord!!!

Jag köper att folk har vilda barn som har svårt att sitta stilla, men man får faktiskt åtminstone försöka tygla ungarna när det går ut över andra.

Både jag och sambon lämnade den lite finare restaurangen efter typ 50 minuter och åkte hem istället för att sitta kvar och njuta av den fantastiska utsikten, pga att ungarna var för vilda.
 
Att jag tydligen ska "visas upp och inspekteras" senare idag O_o och eftersom jag vet om att det är så, så kommer jag knappast vara till min fördel, osocial och introvert som jag är :meh:
 
Varför låter föräldrarna barnen klättra på tygsoffor med skorna på? Varför låter folk sina barn leva jävel på resturang modell halvdyr (alltså inte typ Burger king) så att stolar och barn faller och det skriks (ålder typ 12 år på barnen). Föräldrarna ser spektaklet och säger inte ett ord!!!

Jag köper att folk har vilda barn som har svårt att sitta stilla, men man får faktiskt åtminstone försöka tygla ungarna när det går ut över andra.

Men hu, sätta gränser för sina telingar? :nailbiting: :eek: Många föräldrars värsta mardröm att behöva säga ifrån ju ;)
 
Men hu, sätta gränser för sina telingar? :nailbiting: :eek: Många föräldrars värsta mardröm att behöva säga ifrån ju ;)

Då kan man ju göra som föräldrarna till ett barn på dotterns gymnastikläger; bara åka dit och lämna hen. Då behöver man ju inte säga till även om ungen river stället och är på andra barn med både knuffar och rena knytnävar. :meh: Ledarna gjorde vad de kunde för att hålla ordning, de bar ut ungen vid något tillfälle, men med typ fem små knattar per ledare var det svårt (ledarna var i tonåren).

(Vid ett tillfälle fick jag dock läge att ingripa när aktuell unge gav sig på min dotter. Då satte vi oss vid sidan och pratade bra länge. Vi kom fram till att vi var kompisar och eftersom jag, i egenskap av hens kompis, ville att hen skulle ha roligt skulle jag hålla ögonen på vederbörande så att hen skulle kunna ha roligt istället för att få skäll och sitta vid sidan av. Resten av dagen förflöt utan incidenter (värmde lite i hjärtat när ungen sökte min blick när hen kutade runt), tills precis på slutet när hen gav ett annat barn en rejäl knuff. Då pratade vi igen och hen förklarade lite mer om varför det blev som det blev. Hen var faktiskt helt otrolig på att förklara trots sin ringa ålder, hen var nog inte ens fem år. Lyckades dock inte lägga vantarna på någon av föräldrarna, hade velat informera dem om att deras unge fått skäll nästan oavbrutet i två dagar, att alla andra ungar avskydde hen och DET VAR DERAS FEL för att de inte var där och gav sin unge det stöd som hen så uppenbart behövde... :( )
 
Att den här skiten börjat cirkulera igen, och att folk i min närhet som jag på riktigt trodde var vettiga har delat den. Jag blir så besviken.

Screenshot 2019-07-16 at 13.57.09.png


Men jag kanske skulle "gå då min sida" och "lägga upp en lapp som denna" bara för att vara på den säkra sidan... :banghead:
 
Just nu stör jag mig på att det är grymt svårt att få till ”rätt” hudfärg med akvarellfärgerna. Speciellt när den färgen jag blandat till tog slut. :arghh:
 
Att det ska vara så förbannat svårt att få tummen ur och godkänna en licens. Men när det är deras egna ungar då går det undan :meh:
 
Att den här skiten börjat cirkulera igen, och att folk i min närhet som jag på riktigt trodde var vettiga har delat den. Jag blir så besviken.

Visa bifogad fil 33247

Men jag kanske skulle "gå då min sida" och "lägga upp en lapp som denna" bara för att vara på den säkra sidan... :banghead:
Jag har inte facebook så det är inte bekant för mig, men folk fattar alltså inte att det här typ är jättedumt och att det enda sättet att liksom hävda sin rätt är att ja.. gå ur facebook?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 465
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 473
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 099
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 938
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp