Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
La precis i tvättmaskinen kläder som ska färgas. Första gången jag färgar kläder så lite osäker på om det blir rätt och bra. Och strömmen går! Så det kommer nog inte alls bli som de skulle. Men inte mycket att göra åt det nu.
 
Jag stör mig på att var och varannan annons om omplaceringshund, även om hunden beskrivs som enkel och problemfri, har någon rad om att de söker ett hem med hundvana. Fyfan vilket luddigt krav det är ändå. Det finns ju engagerade och pålästa människor som av olika skäl inte haft möjlighet att ha egen hund, samma som det finns människor som haft hund i 30 år men knappt vet vad som är bak och fram på djuret... :meh:
 
Jag irriterar mig på att det inte går att återvinna svart plast!

Efter att jag fick reda på det tycker jag att var och varannnan plastförpackning är svart. :rage:
Hitta på en teknik att känna igen svart plast prompto!!
 
Jag stör mig på att var och varannan annons om omplaceringshund, även om hunden beskrivs som enkel och problemfri, har någon rad om att de söker ett hem med hundvana. Fyfan vilket luddigt krav det är ändå. Det finns ju engagerade och pålästa människor som av olika skäl inte haft möjlighet att ha egen hund, samma som det finns människor som haft hund i 30 år men knappt vet vad som är bak och fram på djuret... :meh:
Fast hundvana kan man väl ha, även om man inte har haft egen hund? Man kan ju ha varit dagmatte/husse eller liknande, till exempel. Är det inte mer det som efterfrågas, tror du, att man har vana med att hantera hundar? Inte nödvändigtvis att man måste ha ägt en hund.
 
Fast hundvana kan man väl ha, även om man inte har haft egen hund? Man kan ju ha varit dagmatte/husse eller liknande, till exempel. Är det inte mer det som efterfrågas, tror du, att man har vana med att hantera hundar? Inte nödvändigtvis att man måste ha ägt en hund.

Ärligt talat så skiter jag i vilket, eftersom det är otydligheten som är så störande och gör mig tillräckligt osäker för att omedelbart lägga ner eventuella tankar på att visa intresse. Det känns som en floskel folk slänger in i sina annonser utan att tänka på vad de de egentligen menar att de söker.
 
Stör mig på kunder som kommer för sent. Som igår när vi hade 11 inbokade på tur och 4 st var inte där. Vi ber dom komma kl 14 för att signera papper, prova ut hjälm och göra sig klara, så vi kan börja rida senast 14.30

Försöker ringa men inget svar..

Vi får upp alla andra på hästarna och medan vi håller instruktionstalet så släntrar familjen upp på stallplan kl 14.27

2 alternativ. 1. Säga att de är försenade och neka dom ridning. 2. Låta dom rida för att slippa tjaffs om återbetalning av pengar.
 
Jag stör mig på att både jag och sambon glömde svärmors födelsedag... Sjuuukt jobbigt, jag känner mig grinfärdig när jag tänker på det av dåligt samvete... :8
 
Har börjat störa mig på folk som hela tiden lägger upp bilder på t ex fb och instagram, vad de gör med sin partner. Nu snackar vi inte en bild utan flera stycken per dag. Stör mig att jag troligen blivit en surkärring som stör sig på andras behov av att söka uppmärksamhet och uppvisa sitt rosaskimrande kärleksliv. :meh:
 
Har börjat störa mig på folk som hela tiden lägger upp bilder på t ex fb och instagram, vad de gör med sin partner. Nu snackar vi inte en bild utan flera stycken per dag. Stör mig att jag troligen blivit en surkärring som stör sig på andras behov av att söka uppmärksamhet och uppvisa sitt rosaskimrande kärleksliv. :meh:

Berädd att hålla med men å andra sidan... jag lägger upp fräsiga bilder på insta (samt här på buke ibland) från mina ridturer.

Att bakgrunden kan vara att jag är totalslut i kroppen pga på och av med tunga westernsadlar, energi-tjuvar till kunder, när-ögat-situationer som givit en mindre hjärtattack osv... syns ju inte på fotot :angel:;)
 
Berädd att hålla med men å andra sidan... jag lägger upp fräsiga bilder på insta (samt här på buke ibland) från mina ridturer.

Att bakgrunden kan vara att jag är totalslut i kroppen pga på och av med tunga westernsadlar, energi-tjuvar till kunder, när-ögat-situationer som givit en mindre hjärtattack osv... syns ju inte på fotot :angel:;)
Fast å andra sidan bilder på ridturer är inte samma sak, å hade ja sett dom bilderna varje dag. Det är inget som hade stört mig.

Misstänker att jag stör mig på det där andra pga att jag är singel och blir typ påmind om det varje gång jag ser en gullifnuttig bild på det nya kärleksparet. Jag tror ju inte att det är så rosaskrimmrande som de får det att framstå, oftast visar vi inte upp de sämsta på socialt media.
Försöker undvika titta på dom bilderna när jag ser dom och titta på andra bilder, t ex bilder från ridturer hade varit mycket bättre. :p
 
Har börjat störa mig på folk som tittar på en allför länge.
Och nu menar jag inte snuskglor (det är givet irritationsmoment från tidigare) eller att man slöstirrar och blicken fastnat, utan sådana som helt enkelt tittar alltför länge, och fortsätter helt ogenerat trots att man fått ögonkontakt med dem.
 
Sitter i telefonkö angående ett fakturaärende. Jag har fått en utbetalning som kostar 40 kr att lösa in men jag vill få den reglerad på nästa faktura istället. Väldigt irriterande då det redan finns föranmält hos Sparbanken vilket konto ev utbetalningar ska föras in på, men nu är jag tvungen att anmäla det till Handelsbanken också för att slippa sån här skit. :meh:

Ringer företaget och den automatiska rösten säger att min kötid är 20 minuter. Rätt vad det är så kopplas jag bort och får ringa om, nu är det plötsligt 77 minuters kötid! :rage: "Min plats i kön är nr 78". :banghead:
 
Sitter i telefonkö angående ett fakturaärende. Jag har fått en utbetalning som kostar 40 kr att lösa in men jag vill få den reglerad på nästa faktura istället. Väldigt irriterande då det redan finns föranmält hos Sparbanken vilket konto ev utbetalningar ska föras in på, men nu är jag tvungen att anmäla det till Handelsbanken också för att slippa sån här skit. :meh:

Ringer företaget och den automatiska rösten säger att min kötid är 20 minuter. Rätt vad det är så kopplas jag bort och får ringa om, nu är det plötsligt 77 minuters kötid! :rage: "Min plats i kön är nr 78". :banghead:
Är det alltså inte bara Swedbank som har hand om det där registret längre?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 431
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 450
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 073
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 913
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp