Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så fruktansvärt trött på människor med ....en annan verklighetsuppfattning.
Eller snarare de som ljuger och försöker halka ur sin lögn med att det nog är jag som har fel. Energitjuv av värsta slag
 
Ikväll stör jag mig på att familjen som hyr airbnb i lägenheten ovanför har barn som springer på hälarna. Hela tiden. Det känns som att de springer på mitt huvud. Släng ungjävlarna isäng. Snälla!
 
Hade tänkt sova till 09 idag, men lyckades glömma bort vägarbetarna utanför. I TVÅ veckor har de roat sig med att typ "gräva ett hål och fylla det igen".. De har tagit bort alla cykelställ, grävt bort typ halva gatans asfalt och ska asfaltera om. Börjar alltid låta så in i helv.. Vid typ 07, och slutar jobba typ 13..
 
7 åringen önskar sig en Minecrafttröja men det är ju stört omöjligt att hitta den i hans str. Spelet är ju hur populärt som helst, hur kan det vara så omöjligt att hitta en jäkla tröja?
 
Stör mig på att bostadsrätterna här är dyrare än hyresrätterna. Var och tittade på en jättefin men den skulle kosta oss ca 2000 mer i månaden, + uppvärmning. Helt galet.
 
Datorstrul. Jag satt kvar en timme extra igår för att min laptop skulle hinna göra klart nedladdningen av uppdateringar som pågick i bakgrunden nästan hela dagen (eftersom den av oklar anledning tappade kontakt med nätverket två gånger och gick börja om från början). Tänkte att det är lika bra att få det klart så slipper jag stöka med det imorgon (=idag). Idag kommer jag in och inser att jag nu måste installera nämnda uppdateringar, vilket har inneburit att datorn startat om sig själv tre gånger och varit oanvändbar däremellan:

20191010_113352.jpg


Jag har alltså förlorat en hel förmiddags jobb som jag inte har tid att förlora, och jag har ingen aning om när eländet kan tänkas vara klart. Aaah hatar teknik!!!

Kan ju i alla fall roa mig med att rengöra skärmen så länge, för det ser ut att behövas :angel:
 
Att jag tog på mig att vara arbetsmiljöombud, och att vi nu kommit in i en intensiv förändringsfas där personalen tycker en sak och ledningen en annan sak. Och jag själv anser att ledningen tar helt rätt beslut men ändå måste jag sitta med ombudshatten på mig i våra möten..
 
När man klickar på starta om istället för stäng av :turd:
Gärna när det är uppdatering på gång dessutom. Så man måste vänta på uppdateringen för att sedan klicka på stäng av. Självklart händer det 9/10 gånger precis när man vill gå och sova och är jättetrött.
:arghh:
 
Att jag tog på mig att vara arbetsmiljöombud, och att vi nu kommit in i en intensiv förändringsfas där personalen tycker en sak och ledningen en annan sak. Och jag själv anser att ledningen tar helt rätt beslut men ändå måste jag sitta med ombudshatten på mig i våra möten..
Hände mig ofta som kåraktiv och studentombud. En jobbig situation jag hade svårt att hantera.
 
Jag stör mig på att tiden bara sprang iväg idag så jag missade mitt core-pass :arghh:
Och så stör jag mig på att jag fått för mig att brodera en tavla i julklapp till en person och fuckade upp mönstret :meh:
 
Men what? Hur tänkte de där?
Ja. Det är bedrövligt.

Detta:
”RFSL anser att det behövs en feministisk lagstiftning som värnar om personer som har sex mot ersättning och som säkerställer att de som inte vill ha sex mot ersättning har tillgång till andra alternativ.”

https://www.rfsl.se/verksamhet/halsa-sexualitet-och-hiv/rfsl-om-sex-mot-ersattning/

Så bra att de som inte vill ha ”sex mot ersättning” ska ha tillgång till andra alternativ! :meh:

Tycker också att de missar målet eftersom det är sexköparen som är kriminaliserad, inte den som säljer.

Sexköpslagen firar 20 år i år och den är svensk grej som jag faktiskt är stolt över.
 
Jag stör mig på att jag försöker vara säker i trafiken och hålla tresekundersregeln men blir motarbetas! Försöker alltså hålla ordentligt avstånd så att mina kära medtrafikanter inte ska få mig i röven om de behöver tvärstanna. Den fina luckan dyker alla in i hela tiden!! Och förstör mitt fina avstånd. 😖
 
Ordet "finna". Alltså inte som i hitta utan något... Annat.
Jag har ingen jävla aning om vad det betyder och känner mig mest gammal.
 
Ordet "finna". Alltså inte som i hitta utan något... Annat.
Jag har ingen jävla aning om vad det betyder och känner mig mest gammal.

Gäller det användning i engelskan så är det tydligen en sammandragning av "fixing to", alltså att man ska göra något - jämför med "going to" som ofta blir till "gonna". Gäller det något annat språk så... I got nothing. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 055
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 981
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 570
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 153
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp