Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gäller det användning i engelskan så är det tydligen en sammandragning av "fixing to", alltså att man ska göra något - jämför med "going to" som ofta blir till "gonna". Gäller det något annat språk så... I got nothing. :cautious:
Svenska! Jag frågade den senaste, då hade jag bara varit för dum för att fatta att det skulle stå "finns" :o Jag tänker tillsvidare anta att så är fallet i övriga fall också! :D
 
Svenska! Jag frågade den senaste, då hade jag bara varit för dum för att fatta att det skulle stå "finns" :o Jag tänker tillsvidare anta att så är fallet i övriga fall också! :D

Så kan det säkert vara, det är lätt att halka på tangenterna i skrivandets iver :angel:. Jobbigt när man inte kopplar att det är det som hänt och sitter där som :confused: för att man inte kan tolka vad folk försöker säga... :nailbiting:
 
Varför sova när man kan baka? Tänkte jag och svängde ihop en smarrig silviakaka... Som av nån jävla anledning flyter ovanpå glasyren :arghh: :turd:
 
Det nya torkskåpet i tvättstugan i huset. Jag har använt det några gånger nu och tvätten blir aldrig torr, så jag måste sprida ut den fuktiga tvätten i min lilla lägenhet för att torka.
Tvätta är skittråkigt, måste de krångla till det också. :mad: De har tagit bort centrifugen också så nu måste man centrifugera frottéhanddukar en extra gång i tvättmaskinen (vilket tar typ dubbelt så lång tid som förut) för att de kanske ska bli torra i torktumlaren, som också är jättemodern och ”stannar automatiskt när det blivit torrt”. :meh:
 
Idag stör jag mig på vårdcentralens sköterska. Jag söker vård ungefär när jag känner mig döende (dvs mellan sällan och aldrig) eller när andra tjatat på mig att jag måste söka vård. Nu efter att ha varit förkyld i tre veckor och sedan ett par dagar drabbats av akut smärta i hela vänstersidan vid minsta rörelse så lyckades jag i alla fall ta mig dit.

Senast jag var där för fem sex år sedan fick jag höra "ja ni hästmänniskor, ni söker då inte vård i första taget" och så fick jag skickas vidare till akuten efter att ha blivit hårt trampad över ljumsken efter en avfallning.

Nu misstänkte jag själv lungsäcksinflammation utifrån den huggande smärtan på en sida, alternativt möjligen att revbenen eller muskelfäste vid revbenen har fått enormt med stryk av hostan. Hela undersökningen är en snabbsänka, följt av beskedet "ja det är virus, det får läka ut av sig själv". Och varför gör det så jävla ont så jag inte får luft när det hugger till då? "Mja, du kanske har sträckt dig när du varit ute och gått". Imponerande diagnos. NOT. (Hur fan tror hon att jag går egentligen?)

Tillbringar dagen med att lida och sitta stilla vilket är störigt i sig. När jag inte måste hosta vilket är jättestörigt eftersom det gör väldigt ont.
 
Stör mig på att jag aldrig blir frisk :( Blev ordentligt förkyld för typ en månad sen, värsta någonsin, och det har blivit bättre sista veckan men inte försvunnit helt. Idag mår jag sämre igen, ont i halsen och svullnad halsmandlar, och hostan är hopplös. Känns hopplöst! En familjemedlem blev så dålig av skiten att hon fick pencilin men jag är ung och frisk och ska väl lyckas ta död på skiten ändå, men när? :arghh:
 
Hittade nya chips på Coop.
15708912243295909144386956448297.jpg
 
Jag stör mig på att jag blir så äckligt nervös över saker som för andra bara liksom... Flyter på.
Mvh ska ikväll hitta parkering i fucking Falun :down: och gå in på en fucking krog :down: för att kolla på standup :up:
Du har ju parkeringen vid Åhléns/Hemköp, där finns det alltid plats, och kostar inte så mkt på helgen. Tyvärr har jag samma problem som dig med att gå på saker, så där kan jag inte hjälpa dig... 😁
 
Du har ju parkeringen vid Åhléns/Hemköp, där finns det alltid plats, och kostar inte så mkt på helgen. Tyvärr har jag samma problem som dig med att gå på saker, så där kan jag inte hjälpa dig... 😁

Det är lättare att hitta parkering där än i Östersund iaf... :cautious: Håller med @zarmino om Hemköp/Åhléns, där brukar det vara plats :)

Jag har mest hört skräckhistorier om parkering där :p
Har kollat parkeringskarta, kommer från Borlänge och ska till Falun bowling och krog, så tänkte svänga in på Myntgatan och finns ingen plats där kommer ju kulturhuset precis där också. Holmtorget är reservplanen.
Men ja, jag längtar så jävla hårt till showen börjar så jag kan slappna av :laugh: Så snart parkeringsnervositeten är över blir det nervositet över att komma in istället, om de inte släpper in mina barer (trots att jag mailat och frågat), om jag går fel, whatever. Det är vid sånahär tillfällen jag inte begriper vad fan jag ens bokar biljetter för. Det är ju lätt värt det (ska äntligen få se Magnus Betnér!) men nervositeten innan är fan inte att leka med, jag mår fysiskt illa och har god lust att stanna hemma liksom.
 
Jag har mest hört skräckhistorier om parkering där :p
Har kollat parkeringskarta, kommer från Borlänge och ska till Falun bowling och krog, så tänkte svänga in på Myntgatan och finns ingen plats där kommer ju kulturhuset precis där också. Holmtorget är reservplanen.
Men ja, jag längtar så jävla hårt till showen börjar så jag kan slappna av :laugh: Så snart parkeringsnervositeten är över blir det nervositet över att komma in istället, om de inte släpper in mina barer (trots att jag mailat och frågat), om jag går fel, whatever. Det är vid sånahär tillfällen jag inte begriper vad fan jag ens bokar biljetter för. Det är ju lätt värt det (ska äntligen få se Magnus Betnér!) men nervositeten innan är fan inte att leka med, jag mår fysiskt illa och har god lust att stanna hemma liksom.

Då borde det inte vara något problem, parkeringen vid kulturhuset är ju stor. Sedan finns det en en rätt stor parkering som är lite okänd nästan uppe vid Hanröleden, snett emot infarten till Byggmax :) Hoppas du får en bra och rolig kväll :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 052
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 981
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 568
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 153
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp