Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska på bröllop i Februari och har verkligen inga kläder som matchar klädkoden. Det är ett sånt riktigt överklassigt bröllop med fest på ett slott - helt sjukt att jag ens är bjuden och helt sjukt att jag tänker gå - värst av allt är att jag håller på att gå all in på klänning och hela altet. Gud hjälpe mig.

(sambon har googlat var man hittar begagnade smokingar (eller att hyra) - så han är ju betydligt rimligare
 
Jag ska på bröllop i Februari och har verkligen inga kläder som matchar klädkoden. Det är ett sånt riktigt överklassigt bröllop med fest på ett slott - helt sjukt att jag ens är bjuden och helt sjukt att jag tänker gå - värst av allt är att jag håller på att gå all in på klänning och hela altet. Gud hjälpe mig.

(sambon har googlat var man hittar begagnade smokingar (eller att hyra) - så han är ju betydligt rimligare
Jag har för mig man kan hyra typ balklänningar och liknande, vet dock inte vart. I och för sig vet jag inte om det är rätt sorts klädkod för det bröllopet men.
 
Just nu stör jag mig så grymt förbannat på ett av mina hål i öronen, tidigare i somras började det vara som sjutton från det, så var tvungen att ta ur örhänget och låta det läka (det är även ett gammalt hål ej nygjort), det läkte ihop fint, lät det vara innan jag gjorde om hålet, i med örhänge igen och följa samma procedur som när hålet är nytaget, allt såg fint ut och hålet var som vanligt... tills idag... flera veckor senare, hela snibben svullnat upp som tusan, varit väldigt noggrann med att inte låta örhänget sitta för hårt, troligen har det glidit ihop, så nu ur med det igen, tvätta rent och låta läka.... blir galen.

Förra gången det hände hade jag ej guld, så tänkte att de andra örhängena kanske var smutsiga i materialet och bytte tillbaka till mina guld och de har funkat fram tills nu då. Funderar på hur länge jag ska låta det va innan jag går och gör om hålet.

Det hålet är en gång i tiden gjort med håltagningspistol, de som är gjorda med nål håller sig fina. Stör mig så grymt mycket och det kliar som sjutton också. Jag vet att jag inte ska va där å pilla, men detta kliande driver mig till vansinne. :arghh:
 
Jag ska på bröllop i Februari och har verkligen inga kläder som matchar klädkoden. Det är ett sånt riktigt överklassigt bröllop med fest på ett slott - helt sjukt att jag ens är bjuden och helt sjukt att jag tänker gå - värst av allt är att jag håller på att gå all in på klänning och hela altet. Gud hjälpe mig.

(sambon har googlat var man hittar begagnade smokingar (eller att hyra) - så han är ju betydligt rimligare

Smoking till dig med? Eller är du bekväm i klänning? Annars hade jag kört snygga byxor, typ knytblus och kavaj.
 
Begreppet intersektionell djurrätt var nytt för mig, och efter att ha läst lite artiklar om det anser jag att det är idioter som myntat begreppet.
 
Just nu stör jag mig så grymt förbannat på ett av mina hål i öronen, tidigare i somras började det vara som sjutton från det, så var tvungen att ta ur örhänget och låta det läka (det är även ett gammalt hål ej nygjort), det läkte ihop fint, lät det vara innan jag gjorde om hålet, i med örhänge igen och följa samma procedur som när hålet är nytaget, allt såg fint ut och hålet var som vanligt... tills idag... flera veckor senare, hela snibben svullnat upp som tusan, varit väldigt noggrann med att inte låta örhänget sitta för hårt, troligen har det glidit ihop, så nu ur med det igen, tvätta rent och låta läka.... blir galen.

Förra gången det hände hade jag ej guld, så tänkte att de andra örhängena kanske var smutsiga i materialet och bytte tillbaka till mina guld och de har funkat fram tills nu då. Funderar på hur länge jag ska låta det va innan jag går och gör om hålet.

Det hålet är en gång i tiden gjort med håltagningspistol, de som är gjorda med nål håller sig fina. Stör mig så grymt mycket och det kliar som sjutton också. Jag vet att jag inte ska va där å pilla, men detta kliande driver mig till vansinne. :arghh:

Jag tror jag har typ 6-8 hål i öronen, men det är bara dom två nedersta jag kan använda, mina andra beter sig som du beskriver. Det känns som att jag är typ allergisk/superkänslig i bara dom hålen, mycket konstigt.
 
Jag ska på bröllop i Februari och har verkligen inga kläder som matchar klädkoden. Det är ett sånt riktigt överklassigt bröllop med fest på ett slott - helt sjukt att jag ens är bjuden och helt sjukt att jag tänker gå - värst av allt är att jag håller på att gå all in på klänning och hela altet. Gud hjälpe mig.

(sambon har googlat var man hittar begagnade smokingar (eller att hyra) - så han är ju betydligt rimligare
Du vet väl om att du kan hyra balklänningar med?
 
SJUKT. Fick veta detta IGÅR när min bror skjutsade mig i sin (i mitt tycke flådiga) bil. Hade INGEN ANING?!
Frågan är om det är nånting som hållits hemligt för att vi inte skulle kolla specifikt efter det vid bilköp eller om det är nånting som kommit fram samtidigt som kylan bara för att jävlas? Och viktigast av allt - var säljer man organ för att få ihop stålar till den förmodligen snuskigt dyra men väl värda ratten?!
 
Jag stör mig på att jag via buke lärt mig att rattvärme existerar och DET HAR INTE JAG :rage::turd:
Rattvärme på gott och ont… Var med mamma och provkörde bil när hon skulle ha en ny. En av de vi testade hade rattvärme. Den nästan brände händerna på oss, och fanns bara alternativen av och på.
 
Frågan är om det är nånting som hållits hemligt för att vi inte skulle kolla specifikt efter det vid bilköp eller om det är nånting som kommit fram samtidigt som kylan bara för att jävlas? Och viktigast av allt - var säljer man organ för att få ihop stålar till den förmodligen snuskigt dyra men väl värda ratten?!

Känns nästan som en konspiration. Ngt mystiskt är definitivt i görningen. Min bror tittade märkbart förbryllad på mig och min stora förvåning över fenomenet men jag fann mig relativt snabbt och bara ”ahh rattvärme SÅKLART” 🙄👀
Ang organen så har jag svårt att se att marknadsvärdet på tex min lever hade varit direkt fördelaktigt...
 
Känns nästan som en konspiration. Ngt mystiskt är definitivt i görningen. Min bror tittade märkbart förbryllad på mig och min stora förvåning över fenomenet men jag fann mig relativt snabbt och bara ”ahh rattvärme SÅKLART” 🙄👀
Ang organen så har jag svårt att se att marknadsvärdet på tex min lever hade varit direkt fördelaktigt...
Ja precis. Är det nu man ska kontra med att uppfinna en rattmuff med värmeslingor?

Äh. Sälj en njure istället :up:

Och nu stör jag mig på att jag typ alltid blir kissnödig när jag klättrat upp på loftet. Slår fan i mig aldrig fel :meh:
Tratt och jävligt lång slang löser biffen!
 
Jag tror jag har typ 6-8 hål i öronen, men det är bara dom två nedersta jag kan använda, mina andra beter sig som du beskriver. Det känns som att jag är typ allergisk/superkänslig i bara dom hålen, mycket konstigt.
Det sjuka är att det inte har varit några problem alls tidigare, hålet är som sagt flera år gammalt. Tror jag råkade klämma mig eller nått som gjorde att örhänget trycktes ihop och efter det. Nu är svullnaden åtminstone borta.

image.jpg
 
Frågan är om det är nånting som hållits hemligt för att vi inte skulle kolla specifikt efter det vid bilköp eller om det är nånting som kommit fram samtidigt som kylan bara för att jävlas? Och viktigast av allt - var säljer man organ för att få ihop stålar till den förmodligen snuskigt dyra men väl värda ratten?!

Det är verkligen högre makters gåva till mänsklighetens händer. ÄLSKAR rattvärme men kommer väl aldrig att ha råd att köpa en bil som har det... :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 410
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 439
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 050
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 895
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp