Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det en ny företeelse då? Skrev inte Marcel Proust på det viset också, och det var väl för sisådär 100 år sedan..... ;) ?

Ja, fenomenet i sig har säkert funnits sålänge människor har skrivit, men jag tycker mig se att det har ökat (i min omgivning åtm.) de senaste två åren. Det är vanligast i meddelande och liknande, men har också sett det på andra håll.
 
Känner mig klen. Ögoninflammation under behandling. Känns rätt okej. Öroninflammation! Ska flyga om en vecka. Känns sådär. Svullna lymfkörtlar. Känner att det finns en stor risk för en jätteförkylning. Har även ont i tandköttet runt visdomständerna, så det blir säkert något inflammerat där också bara för att jävlas. Plus lite blåsor på tungan.
Kroppen är inte i högform. :laugh: :meh: (försöker skratta åt eländet)
 
Fick precis ett mail. Står i princip så här:
"Hej. Kan du vidarebefodra detta till HR" Sedan ett långt mail som är till HR.
Jag förstår inte, varför ska jag skicka mail för hens räkning när hen uppenbarligen redan har satt sig ner och sedan skriver in en mottagare. Kan hen inte bara skriva in den mottagare som ska motta mailet? Jag är så himla förvirrad. Och stör mig!
Nej, inget i mailet hen skickade till mig för att jag skulle skicka till någon annan angår mig öht. Dessutom gör hen så här kanske tre gånger i månaden och jag kan inte förstå! :arghh:
 
Fick precis ett mail. Står i princip så här:
"Hej. Kan du vidarebefodra detta till HR" Sedan ett långt mail som är till HR.
Jag förstår inte, varför ska jag skicka mail för hens räkning när hen uppenbarligen redan har satt sig ner och sedan skriver in en mottagare. Kan hen inte bara skriva in den mottagare som ska motta mailet? Jag är så himla förvirrad. Och stör mig!
Nej, inget i mailet hen skickade till mig för att jag skulle skicka till någon annan angår mig öht. Dessutom gör hen så här kanske tre gånger i månaden och jag kan inte förstå! :arghh:
Jag hade låtsats missförstå och skickat tillbaka. Meddelat att det måste blivit något fel och bifoga lämplig mailadress.
 
Fick precis ett mail. Står i princip så här:
"Hej. Kan du vidarebefodra detta till HR" Sedan ett långt mail som är till HR.
Jag förstår inte, varför ska jag skicka mail för hens räkning när hen uppenbarligen redan har satt sig ner och sedan skriver in en mottagare. Kan hen inte bara skriva in den mottagare som ska motta mailet? Jag är så himla förvirrad. Och stör mig!
Nej, inget i mailet hen skickade till mig för att jag skulle skicka till någon annan angår mig öht. Dessutom gör hen så här kanske tre gånger i månaden och jag kan inte förstå! :arghh:
Skicka ett svar där du ger denne mailadressen till HR och typ "här har du mailadressen till HR så kan du maila direkt till dem nästa gång :)"
Kill with kindness 🙃
 
Skicka ett svar där du ger denne mailadressen till HR och typ "här har du mailadressen till HR så kan du maila direkt till dem nästa gång :)"
Kill with kindness 🙃
Löser det alltid genom att ge hen namnen på dem hen vill nå, samt förklara att de finns i adressboken och hur man öppnar den och söker :D
Får dock ändå dessa mejl typ 3 gånger i månaden. Jag börjar bli konspiratorisk och tänka om hen inte vill att dessa mail ska vara så enkla att hitta om någon vill begära ut hens mailkonversationer eller något :nailbiting::D
 
Löser det alltid genom att ge hen namnen på dem hen vill nå, samt förklara att de finns i adressboken och hur man öppnar den och söker :D
Får dock ändå dessa mejl typ 3 gånger i månaden. Jag börjar bli konspiratorisk och tänka om hen inte vill att dessa mail ska vara så enkla att hitta om någon vill begära ut hens mailkonversationer eller något :nailbiting::D
🤯
Det är en man va? Det kan vara mina fördomar som talar men det är en man va? :cautious:
Om det är klagomål i mailen om arbetskollegor eller chefer etc, så kanske du har en poäng i konspirationen :rofl:
 
🤯
Det är en man va? Det kan vara mina fördomar som talar men det är en man va? :cautious:
Om det är klagomål i mailen om arbetskollegor eller chefer etc, så kanske du har en poäng i konspirationen :rofl:
Nope :D dina fördomar hjälper inte här.
Alltså det senaste till HR var lite halvprivat och de andra har jag inte läst så mycket för jag tycker det känns... skumt? Jag tror nästan jag har rätt i konspirationen, det är mycket som är konstigt här så jag skulle inte bli förvånad. :rofl:
 
Nope :D dina fördomar hjälper inte här.
Alltså det senaste till HR var lite halvprivat och de andra har jag inte läst så mycket för jag tycker det känns... skumt? Jag tror nästan jag har rätt i konspirationen, det är mycket som är konstigt här så jag skulle inte bli förvånad. :rofl:
En till fördom: Då är det en väldigt dominerande person va? :sneaky:
Det känns ju som att de tänker dig som deras privata sekreterare O_o:cautious:
 
En person som jag känner säger "åååh, jag får hybris!" när hen blir frustrerad/irriterad på något.

Det känner jag ett par personer som säger. Jag blir lika irriterad varje gång!

Dagens störningsmoment:
Folk som gnäller över att invandrare inte pratar svenska på arbetsplatsen och på offentliga platser och i nästa andetag vänder sig om och börjar prata sitt hemspråk med en annan person. Hallå eller?
 
Jag har fått kallelse till geriatriken. IGEN. Kan de inte ge sig. Grrrr.

Nu är tiden avbokad flera gånger. Bland annat av min ordinarie läkare. Akutmottagningen bokade ett återbesök där när jag åkt in och de inte hade nån klar diagnos.
Sedan fick jag diagnosen (kristallsjuka, helt ofarligt) men den mottagningen vägrar acceptera att jag inte ska träffa dem för att följa upp.

Varken jag eller min läkare fattar varför de envisas att kalla mig fast besöket avbokats.
 
Drack för varmt te i förmiddags. Känns som sprucken brännblåsa och en massa svid runt som som bara blir mer och mer. Längst fram i gomen där tungspetsen inte kan låta bli att känna runt hela tiden heller. STÖRIGT.

Det är alltså inte ens våldsamt varmt te det handlar om, bara jag som är orimligt känslig med vad jag tål.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 519
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 163
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 014
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 960
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp