Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jourcentraler många gånger är totalt värdelösa :arghh: De kan i samma mening hänvisa både till ordinarie vårdcentral OCH akutmottagning. Hela meningen med att söka till en jourcentral är ju liksom att man har ett vårdbehov mitt i mellan :cautious: Det är inte särskilt konstigt att människor söker akutsjukvård för icke-akuta åkommor...
 
Det här jäkla vädret, de hade lovat uppehåll och starka vindar idag, vad gör det? Jo, regnar! *arg*
Tur jag inte hunnit hänga ut mitt vadderade överkast än.
 
Ska ha en gammal kollega på fikabesök och har gjort en banoffee-paj (alltså grädde högst upp). Ställer ut den på balkongen då det är fullt i kylen.
Sambon hjälper till att röja av lite inför besöket, tar badrumsmattan och GÅR UT OCH SKAKAR AV DEN PÅ BALKONGEN :banghead::banghead::banghead::banghead: :arghh:

Jag kommer bakom och bara; men vad GÖR du? :nailbiting: :eek:
Sambo: Ojdå....
Jag: :rage::devil:

-det blåste dock åt "rätt" håll så pajen klarade sig...
 
Mamma hjälpte mig att beställa ett paket (lite olika pysselsaker) förra Tisdagen, då vi tänkte att vi väntar till efter jul för att slippa att det kommer bort i julrushen. Imorse fick mamma ett sms om att paketet står nedanför våran brevlåda i trappuppgången så hon smsar mig att det nog är bäst att jag går och hämtar det. När jag kommer dit så är det inget paket i trappuppgången eller utanför våran dörr. Tittar in genom springan i brevlådan och jo visst ligger paketet i brevlådan! Jag har ingen postnyckel (mamma fick tydligen bara en, pappa fick fyra - samma hyresvärd) och den som finns är i en annan stad. Så nu får jag inte mitt paket förrän på tisdag! :arghh:
Det stog att det skulle vara en till två dagars leverans, så jag tänkte att det är ju perfekt - då kan jag greja med det på jullovet. Men NEJ det kan jag ju inte, nu får jag det på tisdag och skolan börjar på onsdag :arghh:

Störigt att posten skrev att det låg i trapphuset när det ligger i säkert förvar inlåst i brevlådan. Stör mig också på att jag VET vart det är och hur lättillgängligt det är. Men att jag ändå inte kan få ut det! Känns ju inte direkt lämpligt att ringa jour numret och säga "hej, jag behöver hjälp med att öppna en brevlåda så att jag kan få mitt paket med pyssel" liksom (även om jag har god lust att göra det just nu :D...)
 
Stör mig på att jag är så yr.
Jag raglar som ett fyllo när jag går. Undrar vad folk tänker.
Speciellt de som ser mig gå till min bil och köra iväg. Väntar bara på att bli stoppad av polisen.....

Längtar tills det går över så jag slipper koncentrera mig så mycket på att gå rakt. Vill bara kunna gå. Helst utan att hålla i mig. Ska det vara så mycket begärt?
 
På att inte ens de mest seriösa (för att inte tala om dyra) sportklädesföretagen (ja, jag tittar på er Nike och Reebok) har vett att göra träningstights som inte blir genomskinliga så fort man utövar någon slags knäböj/marklyft/utfallssteg eller böjer sig fram på annat vis. Seriöst, hur svårt kan det vara att använda tillräckligt mycket/tjockt tyg?!

Det är ett mycket välkänt problem för kvinnor som styrketränar, det här att inte kunna hitta tights som är "squat proof", men trots det var 4 av de 5 par jag provade idag helt värdelösa.
 
På att inte ens de mest seriösa (för att inte tala om dyra) sportklädesföretagen (ja, jag tittar på er Nike och Reebok) har vett att göra träningstights som inte blir genomskinliga så fort man utövar någon slags knäböj/marklyft/utfallssteg eller böjer sig fram på annat vis. Seriöst, hur svårt kan det vara att använda tillräckligt mycket/tjockt tyg?!

Det är ett mycket välkänt problem för kvinnor som styrketränar, det här att inte kunna hitta tights som är "squat proof", men trots det var 4 av de 5 par jag provade idag helt värdelösa.

Hmm, jag har fått upp en del reklam på instagram om träningstights som ska vara "squat prof", men nu minns jag inte namnet på någon av dem. Återkommer om de kommer upp på nytt.

Men ja, i övrigt håller jag helt med dig, hur svårt kan det vara? Då sysslar jag dessutom inte med styrkelyft, utan joggar, och även där finns det en uppsjö med tights som blir till strumpbyxor när man drar dem på sig.

Grät lite inombords när mina bekväma, ogenomskinliga, trofasta adidastights gick sönder på sensommaren :(
 
På att inte ens de mest seriösa (för att inte tala om dyra) sportklädesföretagen (ja, jag tittar på er Nike och Reebok) har vett att göra träningstights som inte blir genomskinliga så fort man utövar någon slags knäböj/marklyft/utfallssteg eller böjer sig fram på annat vis. Seriöst, hur svårt kan det vara att använda tillräckligt mycket/

Det är ett mycket välkänt problem för kvinnor som styrketränar, det här att inte kunna hitta tights som är "squat proof", men trots det var 4 av de 5 par jag provade idag helt värdelösa.
Jag kör bara kläder från aimn nu :)
 
Hmm, jag har fått upp en del reklam på instagram om träningstights som ska vara "squat prof", men nu minns jag inte namnet på någon av dem. Återkommer om de kommer upp på nytt.

Men ja, i övrigt håller jag helt med dig, hur svårt kan det vara? Då sysslar jag dessutom inte med styrkelyft, utan joggar, och även där finns det en uppsjö med tights som blir till strumpbyxor när man drar dem på sig.

Grät lite inombords när mina bekväma, ogenomskinliga, trofasta adidastights gick sönder på sensommaren :(
Ja, hojta gärna om du kommer på det!

Jag gick igenom samma trauma när mina favoritleggings gick sönder i somras och har varit på jakt efter ett par liknande ända sedan dess. De var faktiskt från Nike och var väldigt bra på alla vis, men de 253 olika Nike-leggings jag provat sedan dess håller inte alls måttet tyvärr.
Jag kör bara kläder från aimn nu :)
Aha, de har jag helt missat! Men de är bra alltså?
 
Ja, hojta gärna om du kommer på det!

Jag gick igenom samma trauma när mina favoritleggings gick sönder i somras och har varit på jakt efter ett par liknande ända sedan dess. De var faktiskt från Nike och var väldigt bra på alla vis, men de 253 olika Nike-leggings jag provat sedan dess håller inte alls måttet tyvärr.

Aha, de har jag helt missat! Men de är bra alltså?
Jag tycker de är helt överlägsna! Behöver aldrig dra upp byxorna, och aldrig behövt tänka att de ska synas igenom ( de har en modell där det är som vitt tyg under det svarta, där det ser ut som de blir genomskinliga när man böjer sig, det är de byxorna med en stor vit logga på låret) :)
 
@Mineur
Kom på vilken den ena var nu, Bara sportswear.
De påstår i allafall att deras tights är non see thru. Jag kan ju inte gå i god för att de håller vad de lovar, men ganska snygga var de i allafall :)
 
@Mineur
Kom på vilken den ena var nu, Bara sportswear.
De påstår i allafall att deras tights är non see thru. Jag kan ju inte gå i god för att de håller vad de lovar, men ganska snygga var de i allafall :)
Åh vad bra, tusen tack! Smart av dem att marknadsföra sig som just "100% squat proof", jag har bara väntat på att något märke ska börja med det!
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Åh vad bra, tusen tack! Smart av dem att marknadsföra sig som just "100% squat proof", jag har bara väntat på att något märke ska börja med det!

Ninepine, som säljs online hävdar att deras tights är squat proof. Jag har ett par och tycker de är trevliga. Annars kanske Lululemon eller Stronger är värt att kika på, vill minnas att de också kör squat proof-reklamer.
 
Stör mig på att min telefon drar mycket batteri fastän jag inte använder den. Står nu på 20% och jag har bara använt den pyttelite idag. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 918
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 458
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 283
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 114
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp