Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snubblade över en youtube video där snubben flyger med billigaste flygen han kan hitta. Alltså flyger hemifrån till X land för det billigaste flyget han hittar, bor där en dag och bokar nästa billigaste flyg han kan hitta och åker dit... osv. Till ingen nytta alls.
Eh... Miljön? :rage:
 
Jag stör mig på att folk både i tal och skrift pratar om sig själv som "man".

Jag använder alltid "man" när jag pratar allmänt, men inte när jag pratar om mig själv specifikt. Jag stör mig dock på folk som skriver "en" istället för "man". Ser det jätteofta nu, varför har folk börjat med det? Jag tycker bara att det ser konstigt ut, typ "En kan ju använda vitlök istället" eller "Jag vet inte om det är bättre att en betalar med faktura eller autogiro". Att skriva "man" ser så mycket bättre ut, imo!
 
Jag använder alltid "man" när jag pratar allmänt, men inte när jag pratar om mig själv specifikt. Jag stör mig dock på folk som skriver "en" istället för "man". Ser det jätteofta nu, varför har folk börjat med det? Jag tycker bara att det ser konstigt ut, typ "En kan ju använda vitlök istället" eller "Jag vet inte om det är bättre att en betalar med faktura eller autogiro". Att skriva "man" ser så mycket bättre ut, imo!
Det är inget nypåfund. Det har alltid hetat så i de delarna av landet där språket är så.
 
Jag använder alltid "man" när jag pratar allmänt, men inte när jag pratar om mig själv specifikt. Jag stör mig dock på folk som skriver "en" istället för "man". Ser det jätteofta nu, varför har folk börjat med det? Jag tycker bara att det ser konstigt ut, typ "En kan ju använda vitlök istället" eller "Jag vet inte om det är bättre att en betalar med faktura eller autogiro". Att skriva "man" ser så mycket bättre ut, imo!

Det är väldigt sällan som det där man är allmänt. Det är ofta egentligen ett jag. Jätteofta. Själv älskar jag en istället för man. :D
 
Köpte nya vinterstövlar igår och alltså vänsterstöveln glappar och högerstöveln sitter åt :cautious:
Det är samma storlek på bägge stövlarna har jag verkligen så olika stora fötter :meh:
Ganska irriterande faktiskt snart vill jag köpa en sko åt gången
 
Köpte nya vinterstövlar igår och alltså vänsterstöveln glappar och högerstöveln sitter åt :cautious:
Det är samma storlek på bägge stövlarna har jag verkligen så olika stora fötter :meh:
Ganska irriterande faktiskt snart vill jag köpa en sko åt gången
Har du testat med inlägg för hålfoten? Ofta är det nedsjunket fotvalv som är problemet när det blir så.
 
Har du testat med inlägg för hålfoten? Ofta är det nedsjunket fotvalv som är problemet när det blir så.
Jag tror min högerfot alltid varit aningens större än vänster likaså är min högra vad tjockare än den vänstra vilket märktes väldigt väl när man skulle köpa ridstövlar ;)
Men det här var extremt så jag får nog prova hålfotsinlägg fötterna börjar bli gamla de med :(
 
Jag tror min högerfot alltid varit aningens större än vänster likaså är min högra vad tjockare än den vänstra vilket märktes väldigt väl när man skulle köpa ridstövlar ;)
Men det här var extremt så jag får nog prova hålfotsinlägg fötterna börjar bli gamla de med :(
Högerfoten brukar vara lite större än vänstra. Vet inte om det fortfarande är så men förut när man gick i skoaffären så hade de bara högerskorna framme för provning.
 
Varför? Är det för att du tycker att de borde använda "jag" istället eller "en" istället?
För jag tycker att det är lite nyansskillnad mellan att använda en/man och jag, det är vid lite olika tillfällen s.a.s. :)

Folk som pratar om sig själva borde använda jag. När jag upptäckte detta otyg så stör det mig något infernaliskt. Jag glor en del på sport på helgerna och i de intervjuerna så pratas det jäkligt mycket om man fast de menar sig själva.

Sen gillar jag "en" mer än "man" men det snarare en preferens än något jag stör mig på
 
Ångest igen :( var så nöjd över att min lilla depperiod inte innefatta nån ångest. Nu när deppen har släppt så kommer ångesten i stället :( jag vill bara gräva ner mej och sova. Vill bara gråta men det hjälper inte heller nu.
 
Lider med dig. Har depp och ångest, ingen rolig kombo. Ångest är bland det värsta som finns :(
Nä det är verkligen inget kul. Man blir så himla nedsatt. Fryser som en gris dessutom. Ska iväg ut ikväll med några kompisar för första gången på länge, men nu vill jag bara stanna hemma. Va hemma och låsa in mej och aldrig mer sätta foten utanför dörren. Eller i alla fall tills det har gått över för den här gången.
 
Nä det är verkligen inget kul. Man blir så himla nedsatt. Fryser som en gris dessutom. Ska iväg ut ikväll med några kompisar för första gången på länge, men nu vill jag bara stanna hemma. Va hemma och låsa in mej och aldrig mer sätta foten utanför dörren. Eller i alla fall tills det har gått över för den här gången.
Förstår det. Tar så mycket på energin att vara bland folk med ångest. Man försöker göra allt för att hålla ihop medan man inombords går sönder. Skulle hellre leva utan en arm än ångest.. :meh:
 
Skulle göra ett ärende på stan men båda bussarna som jag hade kunnat ta är indragna pga demonstration. Orkar inte planera annan väg, skulle kunna ta buss 4 men den är ju så proppad plus går en stor omväg. Tunnelbana är läskigt. :(
Nåja, tur att jag upptäckte det innan jag åkte iväg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 404
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 042
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 894
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 894
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp