Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tar salt, vitpeppar, 2-3 vitlöksklyftor (förr tog jag 5), nån grill eller allroundkrydda (beror på vad som finns i hyllan), krossade tomater och matlagningsgrädde samt majs.
GRILLKRYDDA?! är "allergisk" mot den kryddan :D jag brukar ha svartpeppar ist för vitpeppar. Buljongtärning eller fond också som ger mer smak. Brukar köra på soja ist. för salt också, då det ger mer smak än bara sälta.
 
Jag tar salt, vitpeppar, 2-3 vitlöksklyftor (förr tog jag 5), nån grill eller allroundkrydda (beror på vad som finns i hyllan), krossade tomater och matlagningsgrädde samt majs.
Prova fräsa de krossade tomaterna med finhackad lök och vitlök och inte bara hälla i dom efteråt
 
GRILLKRYDDA?! är "allergisk" mot den kryddan :D jag brukar ha svartpeppar ist för vitpeppar. Buljongtärning eller fond också som ger mer smak. Brukar köra på soja ist. för salt också, då det ger mer smak än bara sälta.
Inte att förglömma TID! Såser är som grytor, de kan behöva koka ihop för att utvecklas fullt ut om det inte är en smörsås, då kokar man ihop reduceringen. Timjan, krossade enbär, rödvin ... det mesta utom grillkrydda faktiskt fungerar. :d
 
GRILLKRYDDA?! är "allergisk" mot den kryddan :D jag brukar ha svartpeppar ist för vitpeppar. Buljongtärning eller fond också som ger mer smak. Brukar köra på soja ist. för salt också, då det ger mer smak än bara sälta.
Hade en favorit med honungssmak. Men den hittar jag inte längre :( körde med svartpeppar förr men tycker inte det gör så stor skillnad i köttfärsen. Bra att du nämnde buljong. Kom på att jag använde nog det ett tag, men det var länge sedan. Och sen gjorde jag inte köttfärssås på lääänge. Då blev det i alla fall ätligt. Undviker köket så gott det går :D

Prova fräsa de krossade tomaterna med finhackad lök och vitlök och inte bara hälla i dom efteråt
Det ska jag absolut prova.


Tack för alla tips :)
 
Allt möjligt just nu. Har prov imorgon, var näst först med att räcka upp handen men fick inte ens hjälp. Förstår att man som lärare kan missa ordningen, men lite surt ändå.
Sen tyckte läraren att jag kan gå till supporten i det ämnet. Sa att jag vägrar då hen som är där på onsdagar skriker och svär när man inte fattar samt hänger upp ens tal på tavlan och ber andra elever i rummet att hjälpa en så att hen kan fortsätta dricka sitt kaffe i lugn och ro. Läraren sa "men det är sån han är". OCH?! Han lär inte få någon respekt av att bete sig på det sättet :cautious:

Några i klassen svor och sa "fuck you" till matpersonalen. Där slogs det på stora trumman direkt och föräldrarna blev kontaktade samma dag. Jag önskar att jag hade varit där och kunnat säga "men det är sånna de är!" för den orsaken verkar ju fullt godtagbar :up::meh:
 
Att jag har fått en djup finne på sidan av nacken och har försökt klämma på den så mycket så att den nu gör ont och är stor, svullen och röd. Därför kommer jag inte kunna ha den klänningen jag hade tänkt imorgon.
Synd om.


Plus knappt något kom ut.
 
Att jag har fått en djup finne på sidan av nacken och har försökt klämma på den så mycket så att den nu gör ont och är stor, svullen och röd. Därför kommer jag inte kunna ha den klänningen jag hade tänkt imorgon.
Synd om.


Plus knappt något kom ut.
Sätt ett plåster på?
 
GRILLKRYDDA?! är "allergisk" mot den kryddan :D jag brukar ha svartpeppar ist för vitpeppar. Buljongtärning eller fond också som ger mer smak. Brukar köra på soja ist. för salt också, då det ger mer smak än bara sälta.
Instämmer. Grillkrydda hör inte hemma i köttfärssås!!

Jag brukar smula i lite oregano och basilika och jag kokar den också skapligt länge. Brukar också ha i lite tomatpure för att förstärka tomatsmaken och umamin.
 
Instämmer. Grillkrydda hör inte hemma i köttfärssås!!

Jag brukar smula i lite oregano och basilika och jag kokar den också skapligt länge. Brukar också ha i lite tomatpure för att förstärka tomatsmaken och umamin.
Finns det inget annat så får man vad man hittar :D basilika och oregano kommer inte i närheten av min mat. Morsan gjorde alltid köttfärssås som bara smakade basilika och oregano :wtf: hon gjorde jättegod mat men ibland så hade hon otur när hon tänkte.
 
Stör mig på när jag var i en större matbutik och skulle handla i deras förbutik. Skulle köpa några färdiga frallor.
Tog en kölapp å väntade på min tur.
När det väl var min tur frågade jag vilka pålägg det var på de olika frallorna, det satt inga skyltar och om hon kunde peka så jag kunde veta vilken jag ville ha.
Då börjar hon lite halvt om halvt otrevligt rabbla upp påläggen, men det sa inte mig något vilken som va vilken.

Sen ville jag ha en varmkorv också, då va hon tvungen att kolla om de va klara, sen slog hon in betalningen för frallan å sa att ja kunde betala. Jag frågade igen om korven. Då skulle hon fortfarande kolla.
Jag hade tänkt att hon skulle kolla först å meddelat om hur färdig den var så hon kunde få sålt mer.

Upplevde inte att hon var serviceminded, vet inte om jag har lust att gå dit igen. 🙄
 
Att hälften av reklamen jag får upp på typ Facebook och så är för något mycket märkligt spel.
Screenshot_20200206-172204.png

Det är massor av märkliga scenarior och så ska man välja ett. Förstår framförallt inte vem som orkar spela något sådant, men detta scenario var ju bara helt rubbat :laugh: hade nog föredragit alternativet "prata med varandra" :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 618
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 190
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 034
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 988
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp