Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ambulanser... Självklart inte för att de finns men för att de behövs! Jag får alltid en klump i magen när jag ser en ambulans fara iväg i full fart :(
 
Eller "vuxenmys" :yuck: Varför har folk så svårt att säga sex?! O_o:laugh:
Jag fattar inte heller varför det är så svårt att säga sex. Eller varför vissa måste lägga till "siffran" framför varje gång de syftar på sex, som ett nummer O_o

Min bror tycker att det är döpinsamt att prata om sex (han är 12). Och som den väldigt snälla storasystern jag är så har jag haft några mindre "föreläsningar" för honom där jag klämt in så många begrepp jag bara kan. Alla relaterade till sex. Bara för att jag kan :D
 
Den här dagen.
Allt går fel, precis allt. Tjafs med sonen i morse, min efterlängtade sovmorgon gick åt helvete och har knappt sovit någonting i natt (eller i förrgår natt för den delen), beställde ny bilstol och spegel (för att se dottern under färd) men fick bara hem spegeln som dessutom var begagnad och i uselt skick och har inte hunnit äta frukost. Undrar hur resten av dagen blir
 
Mitt telefonnummer står av olika anledningar i pappas namn..

Inkommande samtal från nummer som ringt flera gånger medan jag jobbat.
Jag(J) : hallå
Telefonförsäljare(T) : hej *min pappas namn*
Jag: va?
T: Ja, visst är det *min pappas namn* jag talar med?
J: jag har ingen aning om vem det är.
T: nehej, vem är du då?
J: det spelar väl ingen roll och jag är inte intresserad av vad du försöker sälja
T är nu sur: hur kan du veta det utan att jag sagt något.
J: för att det har ringt till mig hela förmiddagen från det här numret så jag har kollat upp vad det gäller.
T är nu förbannad: men hur kan man inte vilja ha skydd mot ID-kapning????? Det är blablablabla många som...
J: men du, jag sa ju att jag inte är intresserad.
T låter ännu argare: du vet ju inte ens vad det kostar!!!!!
J: hejdåååå.

Jag förstår att det är ett provisionsbaserat yrke, jag förstår verkligen det. Men bli förfan inte otrevlig.
Pappa är egenföretagare och det ringer telefonförsäljare flera gånger i veckan.. 90% är trevliga och ber om ursäkt för att dom ringt fel, men resterande 10% är så otrevliga. Väldigt vanligt är att dom vägrar acceptera att jag inte är en man nära pensionsålder utan en 37årig kvinna..
 
Mitt telefonnummer står av olika anledningar i pappas namn..

Inkommande samtal från nummer som ringt flera gånger medan jag jobbat.
Jag(J) : hallå
Telefonförsäljare(T) : hej *min pappas namn*
Jag: va?
T: Ja, visst är det *min pappas namn* jag talar med?
J: jag har ingen aning om vem det är.
T: nehej, vem är du då?
J: det spelar väl ingen roll och jag är inte intresserad av vad du försöker sälja
T är nu sur: hur kan du veta det utan att jag sagt något.
J: för att det har ringt till mig hela förmiddagen från det här numret så jag har kollat upp vad det gäller.
T är nu förbannad: men hur kan man inte vilja ha skydd mot ID-kapning????? Det är blablablabla många som...
J: men du, jag sa ju att jag inte är intresserad.
T låter ännu argare: du vet ju inte ens vad det kostar!!!!!
J: hejdåååå.

Jag förstår att det är ett provisionsbaserat yrke, jag förstår verkligen det. Men bli förfan inte otrevlig.
Pappa är egenföretagare och det ringer telefonförsäljare flera gånger i veckan.. 90% är trevliga och ber om ursäkt för att dom ringt fel, men resterande 10% är så otrevliga. Väldigt vanligt är att dom vägrar acceptera att jag inte är en man nära pensionsålder utan en 37årig kvinna..
Det var rätt länge sedan jag ifick ett sådant samtal. när jag tackade nej så ville han "upplysa mig" om alla farorna.

Jag sa att jag sannolikt hade bättre koll på det än han pga min ålder och erfarenhet så skrattade han mig rått i örat. Då la jag på.

Idioter
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 133
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 633
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 459
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 172
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp