Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
+1 som stör sig på skitvädret! :rage:

Efter två helger med storm och trist väder resten av veckorna också är jag såååå sugen på en ordentlig ridtur. Igår var det äntligen helt fantastiskt vårväder, jättehärligt! Men gissa vem som lånat ut hästen då? :cautious: Idag spöregnar det igen... :meh:
 
Tycker inte alls att det låter som att du är vrång och småaktig, sådant där hade irriterat mig jättemycket också! Egentligen skulle man ju bara vilja sätta ner foten och säga nej, men jag förstår om det känns riskfyllt.
Tack för förståelsen :heart

Som tur är jobbar jag med kunder så jag är bra på att dölja mitt inre hat med yttre vänlighet eller vad man ska säga :D

Har lugnat mig nu men är fortfarande milt irriterad. Mäklaren hade meddelat att de inte alls bryr sig om att det är ostädat i min lägenhet osv, liksom nej det jag det men JAG kanske bryr mig om hur mitt hem ser ut om det ska komma främlingar dit?

Har ett stresspåslag som heter duga av hela den här flytten. Mäklaren (jag både köpte och säljer genom samma) är jättebra så inget ont om henne men nu så fort jag får ett sms så känner jag bara att sluta! lämna mig ifred!! ska bli så otroligt skönt när detta är klart..
 
Tack för förståelsen :heart

Som tur är jobbar jag med kunder så jag är bra på att dölja mitt inre hat med yttre vänlighet eller vad man ska säga :D

Har lugnat mig nu men är fortfarande milt irriterad. Mäklaren hade meddelat att de inte alls bryr sig om att det är ostädat i min lägenhet osv, liksom nej det jag det men JAG kanske bryr mig om hur mitt hem ser ut om det ska komma främlingar dit?

Har ett stresspåslag som heter duga av hela den här flytten. Mäklaren (jag både köpte och säljer genom samma) är jättebra så inget ont om henne men nu så fort jag får ett sms så känner jag bara att sluta! lämna mig ifred!! ska bli så otroligt skönt när detta är klart..
I feel your pain! Att flytta är verkligen bland det mest stressande som finns. Jag får fortfarande förhöjd puls när jag tänker tillbaka på förra våren, då jag höll på som bäst med mitt första lägenhetsköp och allt vad det innebär. Usch vad hemskt det är, men värt det när det är klart!
 
Suck.
Beställt en spegellös systemkamera, som ska gå att koppla ihop med telefonen. Ingen jättebillig kamera alltså. Dessutom från utlandet.

Får inte appen och kameran att få kontakt. Installerar om, uppdaterar osv. Sen läser jag recensioner på appen. Det är alltså appen som är helt värdelös. Så den kanske inte kommer att fungera, alls.

Anledningen till att jag bytte ut min stora, betydligt mer avancerade kamera var för att jag ville komma åt bilderna direkt i telefonen.

Reklamation känns inte aktuellt heller. Kameran är det ju inga fel på....

:meh: :meh: :meh:
 
Syrran kommer med tåg ikväll och ska stanna över helgen. Jag hade bokat biljetter till mamma egentligen men hon är lite vissen och stannar hemma så jag avbokade dem och bokade åt syrran istället, SJ och MTR då det blev billigare … Kollar med syrran vilken tid hon ska komma, 22:44. Blir perfekt, jag slutar ca 22 och kan då städa ur bilen och tanka när jag ändå väntar på tåget.

För ca en timme sedan ringer syrran efter att snabbt hoppat av tåget innan det rullade ut från stationen, det var fel tåg! Hon kommer först ca 00:30! :banghead: Fick ringa grannen och be honom stänga åt hönsen och då hade han glömt att han skulle se efter hundarna åt mig i em. Jag skulle ju vara borta hela dan med tandläkare i morse och sen jobb hela em/kväll, så de har inte varit ute sedan 12. :meh: Nu är dock förhoppningsvis hundarna rastade och hönsen instängda, bara jag som var dumsnål och bokade syrrans biljett så jag måste sitta kvar på jobbet och vänta en evighet! :arghh::arghh::arghh:
 
Suck.
Beställt en spegellös systemkamera, som ska gå att koppla ihop med telefonen. Ingen jättebillig kamera alltså. Dessutom från utlandet.

Får inte appen och kameran att få kontakt. Installerar om, uppdaterar osv. Sen läser jag recensioner på appen. Det är alltså appen som är helt värdelös. Så den kanske inte kommer att fungera, alls.

Anledningen till att jag bytte ut min stora, betydligt mer avancerade kamera var för att jag ville komma åt bilderna direkt i telefonen.

Reklamation känns inte aktuellt heller. Kameran är det ju inga fel på....

:meh: :meh: :meh:
Ångerrätt? Kan gälla inom EU iallafall.
 
Jag stör mig på att folk inte kan samla in sina hundar på vänster sida när man möts i koppel - alltså, visst fan är det vanligt folkvett? Människorna i mitten och hundarna på utsidan när man går förbi varandra? Nejdå, antingen är hunden framför eller till höger.
Jag kan visst flytta över mina hundar till höger om jag måste men det är ju inte normal fotposition.
 
Jag stör mig på vänförfrågningar på facebook.
Helt random personer som vill bli vän med mig. På extremt oklara grunder.

Vill man nu komma in i mitt liv är det bättre att söka upp mig och vilja dricka kaffe. :meh:
Nu senast en främmande äldre kvinna från samma ort vars fb är full av inlägg från viralking och djurens rätt. Jag har aldrig hört talas om henne

Alltså - VARFÖR?
 
Mina brodd är slut och det ska bli snö nästa vecka. Var i stan i förmiddags och handlade. Glömde naturligtvis att köpa:banghead:. Är inte sugen på att behöva åka till grannbyn och köpa brodd som kostar mer än det dubbla :meh:
 
Jag stör mig asmycket på en youtubepersonlighet. Jag är subscribed och tittar på varje video för att jag är intresserad av själva fiskinnehållet (akvariekanal), men snubben är så uppblåst att det slutar med att jag är på dåligt humör varje gång.
Dagens I-landsproblem! :D
 
Jag stör mig på vänförfrågningar på facebook.
Helt random personer som vill bli vän med mig. På extremt oklara grunder.

Vill man nu komma in i mitt liv är det bättre att söka upp mig och vilja dricka kaffe. :meh:
Nu senast en främmande äldre kvinna från samma ort vars fb är full av inlägg från viralking och djurens rätt. Jag har aldrig hört talas om henne

Alltså - VARFÖR?
Meningen med Facebook är att man ska knyta kontakter och hålla kontakten. :p
En del samlar på ”vänner” och har över 1000 st, maxantal är väl 3000.
 
Jag stör mig på vänförfrågningar på facebook.
Helt random personer som vill bli vän med mig. På extremt oklara grunder.

Vill man nu komma in i mitt liv är det bättre att söka upp mig och vilja dricka kaffe. :meh:
Nu senast en främmande äldre kvinna från samma ort vars fb är full av inlägg från viralking och djurens rätt. Jag har aldrig hört talas om henne

Alltså - VARFÖR?

Jag tycker också att det är vansinnigt störigt. Även arbetskollegor man ändå inte har någon personlig kontakt med. Varför liksom?
 
Jag tycker också att det är vansinnigt störigt. Även arbetskollegor man ändå inte har någon personlig kontakt med. Varför liksom?
Det vore väl nån sorts logik om det var folk man vet vilka det är?
Men helt vanliga personer som frågar utan att vi ens har gemensamma bekanta??

Eller - grannen som alltid varit skitsur på mig och hade nån sorts beef med mig när hon var ung. HON har velat bli fb-vän. Varför ska jag bli fb-vän med nån som bara skällde på den tiden vi sågs?
 
Jag stör mig på vänförfrågningar på facebook.
Helt random personer som vill bli vän med mig. På extremt oklara grunder.

Vill man nu komma in i mitt liv är det bättre att söka upp mig och vilja dricka kaffe. :meh:
Nu senast en främmande äldre kvinna från samma ort vars fb är full av inlägg från viralking och djurens rätt. Jag har aldrig hört talas om henne

Alltså - VARFÖR?

Jag tror att endel, speciellt lite ovanare facebookanvändare, tar de där "personer du kanske känner"-förslagen lite för bokstavligt.
Vissa blandar kanske ihop dem lite med vänförfrågan, så förslagen dyker upp i flödet så klickar de bara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 950
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 491
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 310
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 126
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp