Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här dagen.
Allt går fel, precis allt. Tjafs med sonen i morse, min efterlängtade sovmorgon gick åt helvete och har knappt sovit någonting i natt (eller i förrgår natt för den delen), beställde ny bilstol och spegel (för att se dottern under färd) men fick bara hem spegeln som dessutom var begagnad och i uselt skick och har inte hunnit äta frukost. Undrar hur resten av dagen blir
Dagen blev hyfsad ändå, men tog halva kvällen att få barnen i säng och när de väl somnat och vi satt oss i soffan så funkar inte tvn. Kanske lika bra att sova
 
Ska jobba undan en del admin-grejer idag och ska sitta på kommunhusets flexplatser. Redo att dra igång och jobba!
Kommunhuset öppnar 8:00. klockan är nu 07:00 och jag sitter på parkeringen. Smarthuvudet åkte till jobbet i vanlig tid....
 
Folk som bara MÅSTE ut och resa fast vi har en pandemi på g. Det är så jäkla själviskt och oansvarigt att nöjesresa till riskområden i detta läge att jag inte har ord för det! :rage: Och sen komma hem och bara "jahapp, det var det". Bara för att just DE inte är i ngn riskgrupp. Vad ska till för att allvaret ska sjunka in liksom? Ska ngn behöva dö eller? Jaha, du smittade ngn stackare som dog! Men du hade säkert trevligt på din lilla nöjestripp, hoppas det var värt det!

Fredagsrant over.
 
Folk som bara MÅSTE ut och resa fast vi har en pandemi på g. Det är så jäkla själviskt och oansvarigt att nöjesresa till riskområden i detta läge att jag inte har ord för det! :rage: Och sen komma hem och bara "jahapp, det var det". Bara för att just DE inte är i ngn riskgrupp. Vad ska till för att allvaret ska sjunka in liksom? Ska ngn behöva dö eller? Jaha, du smittade ngn stackare som dog! Men du hade säkert trevligt på din lilla nöjestripp, hoppas det var värt det!

Fredagsrant over.
Antagligen räcker det inte att "någon" för heller. Det har ju redan dött över hundra människor. Det måste troligen vara någon de står nära för att de ska fatta allvaret.

Jag hoppas nästan att de haft en dålig resa så att den inte var värd det. Som straff för att de utsatt andra personer för en helt onödig risk!

Och om de nu inte kan tänka på andra som eventuellt tillhör någon riskgrupp, kan de väl i alla fall tänka på klimatet? Klimatet lär drabba dem också i allra högsta grad. Vare sig de vill det eller inte. Och de lär inte drabbas mindre för att de varit ute och rest precis :down:
 
Antagligen räcker det inte att "någon" för heller. Det har ju redan dött över hundra människor. Det måste troligen vara någon de står nära för att de ska fatta allvaret.

Jag hoppas nästan att de haft en dålig resa så att den inte var värd det. Som straff för att de utsatt andra personer för en helt onödig risk!

Och om de nu inte kan tänka på andra som eventuellt tillhör någon riskgrupp, kan de väl i alla fall tänka på klimatet? Klimatet lär drabba dem också i allra högsta grad. Vare sig de vill det eller inte. Och de lär inte drabbas mindre för att de varit ute och rest precis :down:

Tyvärr är det nog så... Vissa människor är tydligen helt oförmögna att titta bortom sin egen lilla horisont. Människors egoism är den största anledningen till att jag håller på att bli bitter tror jag :arghh:
 
Folk som bara MÅSTE ut och resa fast vi har en pandemi på g. Det är så jäkla själviskt och oansvarigt att nöjesresa till riskområden i detta läge att jag inte har ord för det! :rage: Och sen komma hem och bara "jahapp, det var det". Bara för att just DE inte är i ngn riskgrupp. Vad ska till för att allvaret ska sjunka in liksom? Ska ngn behöva dö eller? Jaha, du smittade ngn stackare som dog! Men du hade säkert trevligt på din lilla nöjestripp, hoppas det var värt det!

Fredagsrant over.
Precis så jag känner för min kollega som ska ta med hela sin familj med respektive till Dubai i cirka 14 dagar, inklusive en 6 månaders bäbis :arghh:
 
"fyll i allergier här"
*fyller i rött vin som allergi*
"ah, vid middagen kan du välja öl, vin eller cider så det är bara att du väljer något annat"
Jag: "så det kommer inte vara rödvinssås eller så?"
Sen följer en diskussion om jag bara inte tycker om rödvin eller om jag faktiskt är allergisk... Förstår inte att jag behövde hålla ett brandtal, för det lät i alla fall inte som att det skulle serveras mat med rödvin i.. :banghead:
 
"fyll i allergier här"
*fyller i rött vin som allergi*
"ah, vid middagen kan du välja öl, vin eller cider så det är bara att du väljer något annat"
Jag: "så det kommer inte vara rödvinssås eller så?"
Sen följer en diskussion om jag bara inte tycker om rödvin eller om jag faktiskt är allergisk... Förstår inte att jag behövde hålla ett brandtal, för det lät i alla fall inte som att det skulle serveras mat med rödvin i.. :banghead:
Åh, lider med dig! Så frustrerande när man måste försvara varför man inte tål eller mår dåligt av saker :mad:
 
Stör mig på att jag var så trött, så la mig på soffan för att vila lite. Använde appen Powernap, började först med 20 min men kände mig fortfarande trött, ställde den på 45 min och placerade mobilen nära kroppen.
Typ 2,5 timmar senare får ja upp ögonen och tycker det är lite mörkt och undrar vad klockan är och varför inte mobilen larmat.
Nä då var appen kvar på "placera mobilen nära kroppen...." jag är helt säker på att jag klickade bort det också innan jag placerade mobilen i fickan.... nu bara hoppas jag att jag kan sova i natt...
 
Jag hata när servitrisen kommer tillbaka och frågar varför jag inte vill ha ost på mina vitlöksbröd. Spelar det nån roll?

Alltså... Hur många gånger har jag inte fått frågan "men, är du verkligen säker på att du inte vill ha ost på?" När jag beställt pizza utan ost. Alltså, nej jag bara skojade? O_o

Alternativt kommer ett försök att övertala mig om att det inte kommer att bli gott utan. Nähä? Men ni serverar pizzor med banan på??? :confused:
 
Alltså... Hur många gånger har jag inte fått frågan "men, är du verkligen säker på att du inte vill ha ost på?" När jag beställt pizza utan ost. Alltså, nej jag bara skojade? O_o

Alternativt kommer ett försök att övertala mig om att det inte kommer att bli gott utan. Nähä? Men ni serverar pizzor med banan på??? :confused:
Agreed, banan på pizza är inte gott å inte annanas heller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 173
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 663
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 501
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 195
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp