Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag hittills det här året aldrig riktigt känt mig i fas. Jag känner hela tiden att jag ligger back, att jag inte fått gjort en massa saker som jag tycker att jag borde göra, och det känns som att det kommer att fortsätta såhär ett bra tag framöver. Jag brukar vara väldigt bra på att känna mig tillfreds med tillvaron, men de senaste månaderna har det varit flera saker som skaver. Jag saknar mitt gamla optimistiska, nöjda jag.

Äsch, ville mest kräka ur mig lite!
 
Stör mig något enormt på elbolagens alla försäljare som är ute på stan :arghh: Varje dag blir jag jagad!

När jag går över torget och ser försäljarna undviker jag helt ögonkontakt, har hörlurarna i öronen och skakar på huvudet när de aktivt söker min uppmärksamhet. När försäljaren ändå kommer fram och går äckligt nära (:yuck:) och pratar säger jag "nej tack" och fortsätter att gå. När försäljaren fortfarande följer efter mig säger jag "jag är inte intresserad" och till sist "jag tänker inte prata med dig mer, hejdå". Och dem bara fortsätter (!) att tjata och skynda efter mig tills jag gått över hela torget :eek: :( Blä!
 
Min kompis har gått och köpt det jag tänkte köpa till henne i födelsedags present. Nu är jag helt lost på vad jag ska köpa, lutar åt presentkort. Då det blir kort om planering.
 
  • Ledsen
Reactions: Sel
Stör mig något enormt på elbolagens alla försäljare som är ute på stan :arghh: Varje dag blir jag jagad!

När jag går över torget och ser försäljarna undviker jag helt ögonkontakt, har hörlurarna i öronen och skakar på huvudet när de aktivt söker min uppmärksamhet. När försäljaren ändå kommer fram och går äckligt nära (:yuck:) och pratar säger jag "nej tack" och fortsätter att gå. När försäljaren fortfarande följer efter mig säger jag "jag är inte intresserad" och till sist "jag tänker inte prata med dig mer, hejdå". Och dem bara fortsätter (!) att tjata och skynda efter mig tills jag gått över hela torget :eek: :( Blä!

Detta är så enormt störande! :arghh: Nån gång har de stått mataffären där jag handlar, precis vid utgången. Jag kom med två svintunga kassar och var synbart jättestressad, och ändå tkr försäljaren att jag såg ut att ha tid och lust att stanna?! Så han går på mig och stoppar mig och börjar med sitt säljsnack, jag säger att jag inte är intresserad, han fortsätter ändå, jag börjar gå mot utgången och han börjar ROPA åt mig att stanna. Wtf? "Hallå, stanna! Vad har du för elbolag? Stanna!"

Spoiler alert: Jag stannade inte.
 
Stör mej på att jag är så äckligt trött nu. Vill ut och rida nu när det är fint väder och varmt och skönt. Istället blir jag så trött att jag nästan somnar där jag sitter :meh: lite energi skulle inte sitta fel. Men nä, jag är den ständigt trötta som aldrig orkar :meh:

Till råga på allt så är jag bjuden på dop. Jag vill inte gå. Hoppas jag blir sjuk så jag slipper låtsats
 
Jag är inne på ett café och två män sitter en bit bort och tjafsar. Ingen respekt för att folk här vill ha lugn och ro. Ännu mer störande är det att jag inte kan lista ut vad de tjafsar om. :angel:
 
Känner mig så jagad på jobbet hinner aldrig färdigt
Varje gång jag ska göra något måste jag flytta på två tre saker som står på fel plats
Teamchefen jagar mig så fort jag står still men jag jobbar så fort jag kan
Samtidigt håller en del av mina kolleger ett betydligt lägre tempo
 
Stör mig på att vissa människor i min närhet anser att de är helt okej att attackera mig för skit saker. Väldigt otrevligt och jag hatar när människor gör så, får rysningar i hela kroppen och jag känner hur jag sjunker ned i skosulorna istället för att bara bita ifrån tillbaka.
 
Wtf såg just att jag halkat ner två startled i Gbg-varvet (eller egentligen ett, det andra är välgörenhetsledet)! Morr!

Fast jag har ju ändå tänkt springa ett seedningslopp, så får väl ta det som en extra sporre nu då! 💪 (ifall jag alls kommer kunna vara med, får se vad doktorn säger, men jag hoppas det!)
 
Klass 2-varning för snö. Någon nyckfull vädergud kom på att det skulle bli lite vinter i år också?
Men självklart bara klafs, inte riktig snö.
Och plusgrader om ett par dagar så det blir ännu mer blankis sedan. Jippi!
Här blir det nog mest regn. :mad:
 
Jag vill ha en telefon som låter när det ringer men INTE har en massa andra ljud för sig om man får ett sms, ett mail eller bara klickar gilla på något på fejjan. Jag blir så sjukt provocerad av de där töntiga ljuden att jag stänger av ljudet på telefonen och sen får jag skäll för att jag inte svarar när det ringer. Jag hatar de jävla plopp och plingljuden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 994
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 161
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 923
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 325
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp