Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Störmig på att facebook frågar om jag vill prova "nya facebook.com".

Hur ska jag veta det när jag inte vet vad det innebär? Och om jag kommer på att jag inte vill ha det - kan jag ångra mig?
Vad händer med mina inlägg och trådar? Blir det ännu mer styrning av innehållet?
Kanske lite sent svar, men du kan absolut byta tillbaka! Jag testade den nya versionen, men saknade den gamla och bytte tillbaka. Man gör det bara under den där pilen ner till höger där man även kan byta till nya facebook :up: Största skillnaden är väl att nya facebooks tema är mörkt.
 
Kanske lite sent svar, men du kan absolut byta tillbaka! Jag testade den nya versionen, men saknade den gamla och bytte tillbaka. Man gör det bara under den där pilen ner till höger där man även kan byta till nya facebook :up: Största skillnaden är väl att nya facebooks tema är mörkt.
Mörkt :confused: ?? Nya facebook har en vit bakgrund för mig. Möjligt att valet fanns att ha ett mörkt tema, men så är det inte hos mig.
 
Min planerade IKEA-leverans (EJ inburen trots att jag betalat extra för det som ni vet..) som skulle ske i morgon fick jag veta igår att den skjuts upp till okänt datum. Har alltså ingen aning om när resten av köket kommer.

I morse fick jag ett sms från Elgiganten om att vitvarorna jag beställt som skulle levereras om typ en vecka blir uppskjutet och har preliminärt leveransdatum tidigast 8e maj.

Det går bra nu..
 
Jag stör mig på en av youtubekanalerna jag följer. Jag gillar innehållet men snubben som faktiskt gör kanalen är så... så... så Störig! Haha, han går mig på nerverna hela tiden, och ändå tittar jag på varenda video. Ilandsproblem.
 
Inte nog med att jorden typ håller på att duka under... nu krackelerar hälsan också.
Trodde först jag fått ngt som skavde i ena ögat men nu ser jag att det ären utbuktning/blåsa/vagel (?) PÅ själva ögonvitan.
Ngn som haft ngt liknande och har ngt uppmuntrande att komma med? Grannens kommentar var: ”Beethoven skrev ju sonater fastän han var döv du klarar dig säkert som blind” och kändes inte 100% uppmuntrande 🙄
 
Inte nog med att jorden typ håller på att duka under... nu krackelerar hälsan också.
Trodde först jag fått ngt som skavde i ena ögat men nu ser jag att det ären utbuktning/blåsa/vagel (?) PÅ själva ögonvitan.
Ngn som haft ngt liknande och har ngt uppmuntrande att komma med? Grannens kommentar var: ”Beethoven skrev ju sonater fastän han var döv du klarar dig säkert som blind” och kändes inte 100% uppmuntrande 🙄

Hade så för några år sedan. Var ett litet litet sandkorn som fastnat och började bli en infektion. Läkaren skrapade bort + fick antibiotika och blev helt bra.
 
Hade så för några år sedan. Var ett litet litet sandkorn som fastnat och började bli en infektion. Läkaren skrapade bort + fick antibiotika och blev helt bra.

Tack, skönt att höra! :bow: Jag har varit utomlands på Kuba nyligen och det blåste rätt bra på stranden sista dagarna så det är inte omöjligt att det är just detta som har hänt faktiskt!
Känns ju lite sådär att belasta vården just nu, men är knölen inte borta efter helgen blir det nog tyvärr ett besök på vc eller likn.
 
På att jag glömde köpa tulpaner när jag var och handlade igår. Jag köper sällan snittblommor, men nu när jag spenderar så mycket tid hemma hade det verkligen varit guld värt att ha lite fina blommor som piggar upp lite! Får vänta tills vi behöver mjölk eller något så jag kan motivera en tur till affären, men det lär dröja i åtminstone några dagar... STACKARS mig! 🙄
 
Tack, skönt att höra! :bow: Jag har varit utomlands på Kuba nyligen och det blåste rätt bra på stranden sista dagarna så det är inte omöjligt att det är just detta som har hänt faktiskt!
Känns ju lite sådär att belasta vården just nu, men är knölen inte borta efter helgen blir det nog tyvärr ett besök på vc eller likn.

Ta hand om dina ögon! Om de har tid gå redan nu. Jag väntade 1 dag och har därför ärr i kanten på irisen.
 
Jag har en låt på hjärnan men jag kommer bara ihåg typ längden av en mening och inget av texten så kan inte googla 😫
 
Får kolla detta imorn då med vårdguiden, även om det tar emot! Stort tack för att du svarade!
Kolla med optiker annars. Tycker dom oftast är bättre på ögon än läkare tillochmed ögonläkare. Min kompis gick till ögonläkare flera ggr fick ingen hjälp. Jag sa åt han att gå till en optiker och han fick en diagnos som just nu korrigeras med glasögon och kommer i framtiden behöva en operation. Har för mig att han har grön starr.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 836
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 399
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 222
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 088
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp