Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att mini vägrar sova. Varenda kväll är en kamp för att få henne att överhuvudtaget ligga ner i sängen, sedan att få henne att sova och inte bara skrika tills hon somnar. 🤯🤯
 
Ser tusenlapparna flyga som höstlöv i storm. 🍂 🌪 :cautious:

Har vaccination av tre hästar och en katt att betala, beställt hem ny varmvattenberedare då den gamla gick sönder + bokat upp rörmokare för att tömma och plocka ner den gamla och sätta upp den nya, beställt spolning av min borrade brunn efter helgen och pratat med elektrikern angående ett elfel. Måste byta en brunnsring till dagvattenbrunnen då den är trasig. Jag är visserligen stark, men jag fixar inte att lyfta ur den gamla och stoppa dit den nya på 85 kg och det går inte att ta sig fram med traktor. :arghh: :banghead: :banghead: :banghead:

Bilfan behöver in på service och jag såg inte en sten på en parkering så jag har både knycklat och skrapat hela tröskeln under passagerardörren. :rage:

Varför kan jag inte få köpa hösilage inför vintern för pengarna istället? :down: :(
 
Stör mig jättemycket på såna vi i familjen kallar 40-körare.
Oavsett var man ska hemifrån så är det minst ett par km som är omväxlande 30 och 50 km/h. Nästan varenda dag hamnar man nån gång bakom en 40-körare, dvs en person (ofta en äldre man) som kör 40 oavsett. Tänker de att det är okej att köra på ett genomsnitt eller hur resonerar man?
 
Stör mig jättemycket på såna vi i familjen kallar 40-körare.
Oavsett var man ska hemifrån så är det minst ett par km som är omväxlande 30 och 50 km/h. Nästan varenda dag hamnar man nån gång bakom en 40-körare, dvs en person (ofta en äldre man) som kör 40 oavsett. Tänker de att det är okej att köra på ett genomsnitt eller hur resonerar man?

Bara 2000 i böter riskerat halva tiden är väl okej?
 
Bara 2000 i böter riskerat halva tiden är väl okej?

Precis som de som envist vägrar köra över 80 på 90- och 100-väg - men fortsätter i samma hastighet när vägrens hastighetsbegränsning går ner till 70.

Jag har alltid undrat. Dels varför 80 verkar vara den ultimata hastigheten i alla lägen; kan man köra i 80 kan man väl likväl köra i 90 om det är 90-väg och man har en rad av bilar bakom sig? Och vad baseras hastigheten på när det uppenbarligen inte är hastighetsöverträdelse man är notoriskt rädd för?
 
På att sambon både snarkar som tusan och brer ut sig över hela jäkla sängen så jag bara kan ligga på kanten 😏 Inte märker han när jag puttar på honom heller
 
Just nu stör jag mig på att jag beställde en grej från ett företag som verkade vara beläget i Malmö, sen fick ja mail om att ja kunde spåra försändelsen på postnord... då skickas det från Frankfurt... som ja fattade på sidan ja beställde från skedde allt i Sverige, men tydligen inte.... ja ja, bara hoppas jag slipper störa mig på något annat nu. 😅
 
Jag menar, varför såg inte min frukost ut såhär?

50BA5234-424B-43F4-ADC9-5199DE4BD2CE.jpeg


Här har man en dröm liksom, så blir det ändå knäckebröd och kaffe.
 
Precis som de som envist vägrar köra över 80 på 90- och 100-väg - men fortsätter i samma hastighet när vägrens hastighetsbegränsning går ner till 70.

Jag har alltid undrat. Dels varför 80 verkar vara den ultimata hastigheten i alla lägen; kan man köra i 80 kan man väl likväl köra i 90 om det är 90-väg och man har en rad av bilar bakom sig? Och vad baseras hastigheten på när det uppenbarligen inte är hastighetsöverträdelse man är notoriskt rädd för?

Vid 80 drar min bil minst bränsle på 6:an.

Nu brukar jag följa skyltarna ändå men tänkbar anledning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 010
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 546
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 369
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 147
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp