Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men allt är bättre än torka som gör att vattnet riskerar att ta slut, får man väl tänka... ;) (blev nervös för det med torr vår och sedan tokvarmt redan i juni, känns bättre nu)
Det måste jag ju hålla med om såklart :) . Men det hade varit trevligt med några soliga varma dagar som omväxling nu.... Liiiiiite svårt att få någon utomhusmålning fixad denna "sommar".......
 
Mitt hår. Jag tappar jättemycket. Det är överallt. Och det syns. Att hunden fällde drivor var inte ens hälften så störande. Kändes mer rimligt att städa efter hunden än efter mej
Har du kollat hur värdena för din sköldkörtel ser ut? Jag tänkte eftersom du även beskrivit att du har en trötthet som inte går över. Låter nästan som att det garanterat är där problemet ligger.

Det var så det började för mig iaf. Med medicinering är min trötthet helt borta men håret kom tyvärr aldrig riktigt åter.. Får fortfarande som en kal fläck fram vid pannan beroende på hur håret ligger, skittrist men har börjat vänja mig vid att vara extremt tunnhårig.
 
En väninna med familj har gått ut i lokaltidningen om hur deras son fått åka ambulans flera gånger pga svår matallergi som han kan dö av. Artikeln är låst så kan inte se vad föäldrarna har valt att gå ut med, men kommunens svar är att det är mänskliga faktorn.
Ett svarsinlägg om att man får ha överseende med den mänskliga faktorn, då kök gör rätt till 99,9 procent och att det är komplext att arbeta med specialkost. Inlägget är redan uppe i 9 gilla, och det ökar fort.

Hur kan man gilla att det är okej med mänskliga faktorn när barnet kan dö, och skolan har brustit flertal gånger som lett till akuta ambulansfärder med fara för barnets liv? Barnet går med en liten väska dagligen med en adrenalinspruta för att ens ha chans att överleva i väntan på ambulans om han själv misstänker att skolan brustit i kosten. Men han och hans föräldrar ska ha överseende med mänskliga faktorn? När de senast satt i panikfärd dagen före skolavslutningen då han endast åt en tesked av efterrätten, en efterrätt som skolan inte tänkte på innehöll ägg. Igen. Han fick även olovlig frånvaro från hemkunskapen då de skulle laga någon maträtt med ägg, för hemkunskapsläraren tyckte att detta barn skulle stanna då hen fått annat att laga trots att det är en luftburen matallergi.
 
Har du kollat hur värdena för din sköldkörtel ser ut? Jag tänkte eftersom du även beskrivit att du har en trötthet som inte går över. Låter nästan som att det garanterat är där problemet ligger.

Det var så det började för mig iaf. Med medicinering är min trötthet helt borta men håret kom tyvärr aldrig riktigt åter.. Får fortfarande som en kal fläck fram vid pannan beroende på hur håret ligger, skittrist men har börjat vänja mig vid att vara extremt tunnhårig.
Jag har ADD så det är därför jag är så extremt trött. Plus att det påverkas av allergi och årstid.
Håret tappar jag på grund av mina mediciner. Tappar mer än normalt men inte så det blir kala fläckar eller så. Kan tyvärr inte byta medicin
 
27 grader på jobbet idag, något bättre luft men inte acceptabelt. En kollega ringde en chef högre upp som lovade att det skulle bli åtgärdat idag, tror det när jag ser det. 😬
 
En väninna med familj har gått ut i lokaltidningen om hur deras son fått åka ambulans flera gånger pga svår matallergi som han kan dö av. Artikeln är låst så kan inte se vad föäldrarna har valt att gå ut med, men kommunens svar är att det är mänskliga faktorn.
Ett svarsinlägg om att man får ha överseende med den mänskliga faktorn, då kök gör rätt till 99,9 procent och att det är komplext att arbeta med specialkost. Inlägget är redan uppe i 9 gilla, och det ökar fort.

Hur kan man gilla att det är okej med mänskliga faktorn när barnet kan dö, och skolan har brustit flertal gånger som lett till akuta ambulansfärder med fara för barnets liv? Barnet går med en liten väska dagligen med en adrenalinspruta för att ens ha chans att överleva i väntan på ambulans om han själv misstänker att skolan brustit i kosten. Men han och hans föräldrar ska ha överseende med mänskliga faktorn? När de senast satt i panikfärd dagen före skolavslutningen då han endast åt en tesked av efterrätten, en efterrätt som skolan inte tänkte på innehöll ägg. Igen. Han fick även olovlig frånvaro från hemkunskapen då de skulle laga någon maträtt med ägg, för hemkunskapsläraren tyckte att detta barn skulle stanna då hen fått annat att laga trots att det är en luftburen matallergi.
Det med hemkunskapen är ju bara löjligt.. Klart barnet inte kan vara med om den är så allergisk!
När det gäller skolmaten hade jag nog, trots att det är skolans ansvar med maten, inte vågat låta barnet äta där om det är så känsligt! Svårt att avgöra med ålder på barnet och hur mycket barn det är på skolan, men efter att ha kämpat tillräckligt med att få specialkost i skolan som inte är dödligt om jag får i mig hade jag inte vågat lita på att de inte missat dödliga sådana..
Vet inte hur många gånger jag fick "men det är ju bara lite i"...
 
Alla dessa bilder som nu läggs upp på Facebook med samma kommentar varenda dag i 10 dagar.

T.ex. den här:
"Jag har blivit nominerad till 10 dagars "livet är bra"-fotoutmaning.
10 dagar, 10 foton, 10 nomineringar. Varje dag ska jag lägga upp ett foto som är meningsfullt för mig utan någon förklaring."

Såå irriterande och ointressant! Om de iaf hade förklarat varför saken är betydelsefull eller skrivit nåt roligt. Och allt är så klämkäckt! Ingen lägger upp en bild på sin TV eller stor påse chips!
 
Bilden på oboy förpackningen! Glaset är fyllt till brädden av färdigblandad oboy, varför fyller de på med mjölk? Det får ju inte ens plats!
 
Alla dessa bilder som nu läggs upp på Facebook med samma kommentar varenda dag i 10 dagar.

T.ex. den här:
"Jag har blivit nominerad till 10 dagars "livet är bra"-fotoutmaning.
10 dagar, 10 foton, 10 nomineringar. Varje dag ska jag lägga upp ett foto som är meningsfullt för mig utan någon förklaring."

Såå irriterande och ointressant! Om de iaf hade förklarat varför saken är betydelsefull eller skrivit nåt roligt. Och allt är så klämkäckt! Ingen lägger upp en bild på sin TV eller stor påse chips!
Det ska jag göra om nån nominerar mig.
 
Alla dessa bilder som nu läggs upp på Facebook med samma kommentar varenda dag i 10 dagar.

T.ex. den här:
"Jag har blivit nominerad till 10 dagars "livet är bra"-fotoutmaning.
10 dagar, 10 foton, 10 nomineringar. Varje dag ska jag lägga upp ett foto som är meningsfullt för mig utan någon förklaring."

Såå irriterande och ointressant! Om de iaf hade förklarat varför saken är betydelsefull eller skrivit nåt roligt. Och allt är så klämkäckt! Ingen lägger upp en bild på sin TV eller stor påse chips!
Jag blir galen på det där. Det cirkulerar ju ett antal varianter. "Bara bilder, ingen förklaring". Gaaaah!
Sluta.
 
Nästan alltid när jag stör mig så stör jag mig mest på mig själv.
Jag stör mig på mitt språkpoliseri. Varför jag kan inte bara chilla när nån skriver ja istället för jag. D istället för det, lr istället för eller? varför kan jag inte bara strunta i att vissa aldrig verkar kunna skilja på de och dem....

Sen stör jag mig på mig själv när jag vill skriva ...som jag tycker. Nån lägger upp en bild på en häst som är kittat med matchande hit och dit och jag vill mest skriva hur dumt och onödigt det är (vad tror jag att det ska leda till?) eller nån lägger upp en bild på något de tycker är fint och jag tycker det är fult så ...vill jag skriva att det är fult (varför då? ingen blir glad av det)
 
Stör mig på att det går så dåligt på jobbet nuförtiden. Vet inte vad som är fel. Försöker med allt för att komma igång och få flow men det bara går så jäkla segt hela tiden. Blö.
 
Det är kanske dålig tomgång på trimmern så den stannar annars? Gäller dock inte för batteri- eller elektriskt drivna. :idea:

Isåfall är det kass tomgång på många ;)
Där vi bodde förut gick det inte att missa när Trimmermannen (eller Lövblåsmannen för den delen) kom för att sköta bostadsområdets ytor. Det var en heldag av whnn-whnn-whnnnn... Jag jobbar inom kommun och det är samma sak när kommunens ytor ska skötas (annan iakttagelse är att det spelar ingen roll vad det är för väder, haha, utan är det trimmer/gräsklippardag så är det -Ösregn? då kör vi snabbare med åkgräsklipparen = stora svarta, uppkörda spår över alla gräsmattor).
Nu bor vi på ny ort och det är samma här, Trimmermannen kör whn-whn-whn-whnnnn. Han måste ju vara så jäkla trött i sitt gas-finger när dagen är slut :grin: Idag ösregnar det och på utsidan går två killar, en med trimmer och en genomblöt kille knuffar runt en gräsklippare som mest plattar till gräset.

Alltså det verkar mest som att alla gått samma intro till hur en trimmer ska köras. "Kom ihåg killar, varva dem. VARVA!".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 183
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 385
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 215
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 846
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp