Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var nyss till hästarna och vattnade och det stör mig något enormt att jag hittade vad som ser ut att vara del av ett skulderblad i en av vattentunnorna! :wtf:

Jag undrar om dumjäveln som var husockupant i ett grannhus har någon av sina vänner att jävlas med mig. För ett par år sedan var ett elrep i ena hagen avskuret med kniv, senare hade någon lossat nätet runt tomten nere i ena hörnet och vikt undan det, inte bara lossat utan vikt det i form av ett Z så jag undrar om det finns något samband?

Innan idioten försvann härifrån så hade han hunnit anmäla husägaren för misshandel och stått och måttat slag mot mitt huvudet + att han vandaliserade huset och försökte stjäla grejer samt stal ved av mig innan jag satte upp hänglås på vedboden. Mina höns försvann spårlöst en natt utan att efterlämna minsta spår, finns ingen höna eller rovdjur annat än en människa som öppnar och stänger två dörrar för att stjäla flocken. :mad:

Slumpen? Jag är inte så säker ... :cautious:
 
Stör mig på människor som skapar protestlistor som de sen delar runt på Facebook och vill att man ska skriva under. Sen när man frågar varför/varför inte en grej ska göras så får man man bara svaret "för att det finns bättre alternativ". Jahopp liksom...
 
På att hovslagaren sa att han kan komma på fredag, men inte vill säga någon tid. Han har sagt att han kan komma sedan februari, men inte dykt upp. Hästens hovar är okej, hon har bra hovkvalité och hovarna växer långsamt. Men hon är något ömfotad och jag vill att hon vågar ta för sig i steget, hon är bara fem. Och nu när vi tyvärr inte funkar ihop och hon ska säljas, vill potentiell köpare gärna vara med vid skoning. Då hon inte skotts innan förstår jag det, men då behöver vi en tid när han kommer :rage:
 
Stör mig på att det är så satans kallt ute, funderar på om ja ska ta vinterkläderna till ridlektionen ikväll eller inte.... lär ju frysa röven av mig.... brrrrr.... 🥶🥶🥶
 
På att hovslagaren sa att han kan komma på fredag, men inte vill säga någon tid. Han har sagt att han kan komma sedan februari, men inte dykt upp. Hästens hovar är okej, hon har bra hovkvalité och hovarna växer långsamt. Men hon är något ömfotad och jag vill att hon vågar ta för sig i steget, hon är bara fem. Och nu när vi tyvärr inte funkar ihop och hon ska säljas, vill potentiell köpare gärna vara med vid skoning. Då hon inte skotts innan förstår jag det, men då behöver vi en tid när han kommer :rage:
Finns det inte någon annan hovslagare du kan kontakta? Två månader är ju jättelång tid i sammanhanget!
 
Finns det inte någon annan hovslagare du kan kontakta? Två månader är ju jättelång tid i sammanhanget!
Inte som dyker upp eller säger att de ska göra det, mycket dåligt med hovslagaren här. Ja, det är mer än en skoperiod för andra hästen och hade hovarna sett hemska ut hade han nog kommit tidigare. Men hon är inåttåad och det är inte lämpligt gör henne att det går så lång tid
 
Först funkar inte TV4plays textning i Firefox. Nu funkar inte uppspelningen från SVTplay.
Visst kan jag byta webläsare, men det är ju störigt, ju.
Och varför? Börjar Firefox vara ett dåligt alternativ som de inte bryr sig om att det inte fungerar i? (ok, jag har inte gett det tid att se om det löser sig med SVT för det dök upp idag, men TV4 är bestående)
 
Först funkar inte TV4plays textning i Firefox. Nu funkar inte uppspelningen från SVTplay.
Visst kan jag byta webläsare, men det är ju störigt, ju.
Och varför? Börjar Firefox vara ett dåligt alternativ som de inte bryr sig om att det inte fungerar i? (ok, jag har inte gett det tid att se om det löser sig med SVT för det dök upp idag, men TV4 är bestående)
Firefox har idag en väldigt liten andel av marknaden. Det kanske finns ett samband?

https://techworld.idg.se/2.2524/1.731436/mest-populara-webblasarna
 
Jag har haft problem med textningen på TV4.play i Firefox men senaste tiden har det fungerat utan problem.
 
Firefox har idag en väldigt liten andel av marknaden. Det kanske finns ett samband?

https://techworld.idg.se/2.2524/1.731436/mest-populara-webblasarna
Förmodligen. Anar att jag (motvilligt) får börja förbereda mig på att förr eller senare göra en omställning...
Jag har haft problem med textningen på TV4.play i Firefox men senaste tiden har det fungerat utan problem.
Ett tag sedan jag testade senast om jag ska vara ärlig. Har vant mig att ha den i separat fönster nu eftersom den blivit så smart att den stannar om man byter flik för att syssla med annat under reklampausen.
 
Jag stör mig när folk skriver "beklagar sorgen" när någon dött, tycker inte det låter bra, i mina öron/ögon låter det med bättre "vila i frid".
 
Att Mcd har bytt dressing på den enda burgaren jag äter där. Nu smakar den som en blandning mellan gamla och bostongurka :yuck:
 
Folk. Vissa är bara för mycket. En på FB lägger ut att hennes sto kan tjänstgöra som amma. Hästen har haft 10 föl och den sista nu hade outvecklade ögon och ska avlivas. Genast kommer elaka kommentarer om hur synd det är om stoet som har fått 10 föl och hur synd det är om fölet som ska avlivas för att ägaren inte kan acceptera det och anpassa sig efter det.
 
Folk. Vissa är bara för mycket. En på FB lägger ut att hennes sto kan tjänstgöra som amma. Hästen har haft 10 föl och den sista nu hade outvecklade ögon och ska avlivas. Genast kommer elaka kommentarer om hur synd det är om stoet som har fått 10 föl och hur synd det är om fölet som ska avlivas för att ägaren inte kan acceptera det och anpassa sig efter det.
Jag såg det! Vilket plågeri att hålla liv i ett blint föl. Jag häpnar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 162
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 371
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 199
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 842
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp