Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det känns som om jag blivit orättvist drabbad av defekta varor.
Gjorde ju en tråd om missfärgade t-shirts.
Tog på mig en annan tröja från samma butik och upptäckte ett hål, hade redan reklamerat den en gång, den första jag fick var hålig och nu alltså den nya jag fått är också hålig.
Dvd-box med störande störningar på dvd:arna.
Ljusslinga som blinkar när den inte ska blinka.

:arghh:
 
Sålde ett bett för 250, kompis pris, till en dåvarande kompis för typ ett år sen. I somras skedde saker som gjorde att vi inte är vänner längre. Har inte fått betalt för bettet och orkar inte bråka om det. Nu lägger personen ut massor av bilder på bettet och jag blir så SJUKT störd. Om du inte betalat det så kan du väl åtminstone inte skylta med det på Instagram? :meh: (nej, för mig är det inte värt att ta kontakt för att kräva in pengar som jag aldrig kommer få ändå)
 
Stör mig på att jag tydligen inte är intresserad, bara för att jag inte sliter upp spelet och installerar det samma dag som jag får det. Vill liksom få börja spela i lugn och ro när jag kan spendera några timmar i sträck då jag sett fram emot det. Inte sitta en fredags kväll å hatta en stund här å en stund där mellan matlagning dusch å disk när jag dessutom är helt slut efter veckan då andra som hyr lokal i samma korridor som oss haft doftparty ala extreme hela veckan vilket verkligen tar på mitt huvud å jag har haft ont i huvudet varje dag.
 
Stör mig på alla som just nu håller på att lägga upp diverse länkar till artiklar som framförallt berättar om yngre som dött med texter som "en fest dödar dig", har de fula filtren på profilbilden med "stanna hemma, rädda liv" osv. Eller den helt jäkla galna Facebook - gruppen som vill stoppa persontrafiken till och från Gotland (alltså enda resvägen till fastlandet nu när flygen står stilla), som nu försöker få tag på passagerarlistor...

Jag är helt klart för att man håller sig hemma, lyssnar på och efterföljer de påbud som kommer från myndigheter... Men alltså chilla lite! Jag vill komma tillbaka till ett så fungerande samhälle som möjligt, och jag förstår inte vilka godhetspoäng man försöker vinna med dessa inlägg.. And don't get me started på de idioterna som vill stoppa passagerartrafiken...!
 
Jag stör mig på att jag har beslutsångest kring en lägenhet jag kollat på.
Eller egentligen mest på att lägenheterna där jag vill bo har rätt kasst ljusinsläpp överlag så om jag flyttar dit jag vill blir det en mörk lägenhet oavsett vilket blir en jävla skillnad mot nu när jag har fönster åt tre håll...
 
Stör på att folk alltid tycker jag ska börja rida mina hästar eller skaffa medryttare
Jag bor mitt ute i ingenstans och jag vill faktiskt inte ha några medryttare som ska springa här jag är synnerligen osocial
Och varför kan hästarna inte få gå i sin hage de får mat skötsel och omsorg de bara rids inte
Jag har värk i kroppen och har helt förlorat självförtroendet vad gäller ridning men jag älskar fortfarande mina hästar
 
Folk som är jävligt osköna i allmänhet. Lagt märke till att det är nästan uteslutande medelålders svennar som bara går runt och hatar livet och allt och alla som bara råkar befinna sig i deras väg.
VAD ÄR PROBLEMET? Och varför detta gnälliga jävla attityd. Tex nyss på bussen satte sig en medelålders man bredvid mig på bussen (vilket ju är emot riktlinjerna men ok är inte den som är den). Men en sekund senare trycker han till mig och säger med ett surt oskönt tonfall: ”din fot tar i mitt byxben”.

Undrar vad för typ av liv dessa människor har? Uppriktigt nyfiken.
 
Folk som är jävligt osköna i allmänhet. Lagt märke till att det är nästan uteslutande medelålders svennar som bara går runt och hatar livet och allt och alla som bara råkar befinna sig i deras väg.
VAD ÄR PROBLEMET? Och varför detta gnälliga jävla attityd. Tex nyss på bussen satte sig en medelålders man bredvid mig på bussen (vilket ju är emot riktlinjerna men ok är inte den som är den). Men en sekund senare trycker han till mig och säger med ett surt oskönt tonfall: ”din fot tar i mitt byxben”.

Undrar vad för typ av liv dessa människor har? Uppriktigt nyfiken.
Kan bara hålla med, det finns alldeles för många ”Ove” i det här landet.
 
Folk som är jävligt osköna i allmänhet. Lagt märke till att det är nästan uteslutande medelålders svennar som bara går runt och hatar livet och allt och alla som bara råkar befinna sig i deras väg.
VAD ÄR PROBLEMET? Och varför detta gnälliga jävla attityd. Tex nyss på bussen satte sig en medelålders man bredvid mig på bussen (vilket ju är emot riktlinjerna men ok är inte den som är den). Men en sekund senare trycker han till mig och säger med ett surt oskönt tonfall: ”din fot tar i mitt byxben”.

Undrar vad för typ av liv dessa människor har? Uppriktigt nyfiken.
Jag och sambon pratade om den kategorin människor så sent som idag. Vi hoppades på att de är ett utdöende släkte.
 
Att jag har ngt skrufs (svamp?) bakom ena örsnibben. Lite torrt som jag kan skrapa bort med nageln men det kommer tillbaka rätt snabbt.
 
Att den peeeeerfekta presenten till pappa inte finns att få tag på! :banghead::banghead::banghead:

Han har önskat sig ett glasfat han råkade gå förbi i en affär, såklart var det bara något litet parti de tagit in och som redan sålt slut när jag kom dit idag. Fick i alla fall hjälp av expediten att komma på vad det var för tillverkare och serie. Går givetvis inte att hitta någonstans alls :arghh:

Nu vet jag inte vad jag ska ge honom i present :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 993
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 530
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 353
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 131
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp