Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är tyvärr tillbaka på Ultuna med Pip och har suttit i det inre kattväntrummet. Medan jag väntar kommer en kille in iför mask och handskar och sätter sig bredvid mig och min kaffekopp! Det var helt tomt i övrigt så hur fan tänker man???

Jag sa ingenting men tog muggen,Pip och bytte plats direkt. 🤬
 
Att jag ofta får beslutsångest om jag har, säg, tre lediga parkeringsrutor att välja på i rad. När jag kommer närmare så velar jag mellan två - kan inte bestämma mig - och hamnar således mitt i emellan...... :cautious: Och så ser det såklart ut som att jag är helkass på att parkera, när det i själva verket är att fatta beslut som jag inte klarar av...... :D
 
Att jag ofta får beslutsångest om jag har, säg, tre lediga parkeringsrutor att välja på i rad. När jag kommer närmare så velar jag mellan två - kan inte bestämma mig - och hamnar således mitt i emellan...... :cautious: Och så ser det såklart ut som att jag är helkass på att parkera, när det i själva verket är att fatta beslut som jag inte klarar av...... :D
Skönt att höra att det inte bara är jag! :laugh:
 
Det har på flera håll i landet varit insamlingar av olika slag med mat till vårdperonal. från allmänheten, kändisar, restauranger etc.

Fint på ett vis, samtidigt som det känns lite B. Det är ju högre lön och vettigare arbetsvillkor de ska ha. Mat kan de nog fixa själva (missförstå mig rätt).
För att inte tala om hur krångligt det skulle vara med ett skattesystem som började ha olika regler beroende på inom vilket yrke du var verksam...
 
Det har på flera håll i landet varit insamlingar av olika slag med mat till vårdperonal. från allmänheten, kändisar, restauranger etc.

Fint på ett vis, samtidigt som det känns lite B. Det är ju högre lön och vettigare arbetsvillkor de ska ha. Mat kan de nog fixa själva (missförstå mig rätt).
Jag förstår hur du tänker, men funderar över hur mycke tid dom har över till att laga mat just nu. Blir en hel del dubbelskift och sånt utöver den vanliga mängden just nu.
 
Stör mig på läskas av 2st Red Bull jag har hemma, men inne på dag 7-8 (?) utan luktsinne pga corona :meh: Så de får vänta litet tag till.

Annarsmår ofärskämt bra för va sjuk, lite småvärk (troligen pga feber) och så jäk... luktsinnet.
 
Stör mig på det här:

6B9D2F8C-3882-4CE8-B70E-2FE9035B987D.jpeg


Yea riiiiight, behöver jag skriva att det var blockning nästa? :idea:
 
Att dottern alltid tycks somna så förbannade enkelt med sambon (enligt honom alla fall) men jag har alltid ett mindre helvete för att få henne att sova.
Samt att hundkräket (japp hon är ett kräk idag) nyss pissade och tänkte skita på dotterns matta (som var svindyr) trots att hon redan varit ute.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 402
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 476
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 199
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 574
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp