Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyhördheten till lägenheten ovanför. De har ofta sina barn/passar sina barnbarn. Just nu hör jag mamman sjunga och ena ungen springa fram och tillbaka. Jag jobbar natt hela veckan och får antingen välja på att flertalet gånger vakna av deras ljud eller av att det värker i hörselgångarna av öronproppar. Ska bli så jävla skönt att flytta härifrån.
 
Mitt jobb har bytt lokal. Det finns en stor parkering där. Men...motortrafik är förbjuden före 06.00 och efter 22.00. Vilka arbetstider har vi? 06.00 på morgonskiftet och kvällsskiftet slutar 23.00. Lyckat...Chefer och några till har mellanskift så de är de enda som kan parkera på jobbets parkering.
 
Mitt jobb har bytt lokal. Det finns en stor parkering där. Men...motortrafik är förbjuden före 06.00 och efter 22.00. Vilka arbetstider har vi? 06.00 på morgonskiftet och kvällsskiftet slutar 23.00. Lyckat...Chefer och några till har mellanskift så de är de enda som kan parkera på jobbets parkering.
Vart får ni parkera istället? Det låter ju jättemärkligt.
 
Stör mig på att jag får en massa sms om att min surf håller på att ta slut.
När jag går in och tittar har jag över 1GB kvar och jag är ingen storsurfare, därför jag bara har 2GB surf i månaden.

Kommer inte ihåg att man fick sms så tidigt om att surfen va på väg att ta slut. Har ett vagt minne om att det kom när man var väldigt nära 0.

Nåväl tycker att ett sms räcker, behöver inte bli påmind varje gång jag surfar typ. 🙄🤦🏼‍♀️
 
Väderappen ljög igår. Det skulle inte regna förrän sent i em idag = häst utan täcke. Såklart regnar det och har gjort hela fm.

Ett bostadsbolag har skrivit fel nummer någonstans så jag får flera samtal från personer som söker en person på bostadsbolaget. Senaste samtalet blev personen sur och tyckte att ni får väl rätta numret då! Jamen jag jobbar inte hos dem, DE har skrivit MITT nummer hos sig! 😠
 
Att folk inte har något emot att äta men inte bidra. Jag köpte pizza för 517 kr med mina egna pengar så att alla på ett möte skulle få lunch. Talade om vad det kostade och sa att den som vill kan swisha för sin del. Var det någon som gjorde det? Nej. Om någon annan gjort det så hade jag swishat direkt liksom.
Om det var jag hade jag envist påmint tills alla betalat. :rage::rage::rage:
 
Om det var jag hade jag envist påmint tills alla betalat. :rage::rage::rage:
Nu kan jag ha fel men som jag läser det så hade TS på eget bevåg köpt mat till alla (utan att fråga) och sedan sagt att den som vill kan swisha. Då ser jag inte riktigt hur man kan jaga folk efter pengar sen?

Jag hade självfallet swishat i det läget men samtidigt om jag ska vara ärlig hade jag nog blivit lite putt på att inte bli tillfrågad innan och sedan förväntas lägga ut pengar på något, även om tanken var god.
 
Nu kan jag ha fel men som jag läser det så hade TS på eget bevåg köpt mat till alla (utan att fråga) och sedan sagt att den som vill kan swisha. Då ser jag inte riktigt hur man kan jaga folk efter pengar sen?

Jag hade självfallet swishat i det läget men samtidigt om jag ska vara ärlig hade jag nog blivit lite putt på att inte bli tillfrågad innan och sedan förväntas lägga ut pengar på något, även om tanken var god.

Ja, det beror ju helt på vad man kommit överens om.
 
Nu kan jag ha fel men som jag läser det så hade TS på eget bevåg köpt mat till alla (utan att fråga) och sedan sagt att den som vill kan swisha. Då ser jag inte riktigt hur man kan jaga folk efter pengar sen?

Jag hade självfallet swishat i det läget men samtidigt om jag ska vara ärlig hade jag nog blivit lite putt på att inte bli tillfrågad innan och sedan förväntas lägga ut pengar på något, även om tanken var god.
Jaha nej! Alltså jag och en tjej till sa att vi skulle gå och köpa pizza och då frågade hon alla om de ville ha. Även om någon hade önskemål på topping. Inga nötter och en glutenfri, annars gick vad som helst bra men alla sa att ja, de vill ha. Sen blev det bara så att jag betalade eftersom någon behövde göra det. Jag är konfrontationsrädd och sa mest vill för att inte låta för krävande, men trodde ju givetvis att alla skulle betala för sig. Men har lärt mig att aldrig erbjuda mig att köpa lunch igen i alla fall.
 
Nu kan jag ha fel men som jag läser det så hade TS på eget bevåg köpt mat till alla (utan att fråga) och sedan sagt att den som vill kan swisha. Då ser jag inte riktigt hur man kan jaga folk efter pengar sen?

Jag hade självfallet swishat i det läget men samtidigt om jag ska vara ärlig hade jag nog blivit lite putt på att inte bli tillfrågad innan och sedan förväntas lägga ut pengar på något, även om tanken var god.
Aha. Då läste vi olika..

Fast samtidigt, hade jag ställts inför valet att betala för mat jag inte ville ha så skulle jag inte ätit. Om jag ätit hade jag betalat. Så enkelt hade det varit i min värld.

...men så lever jag små marginaler. Den summan är stor för mig.
 
Lite sur på mina två par gravidleggins som bägge gav upp nu två månader innan bf så jag är tvungen att köpa nya :p kunde ni inte hållit ihop ett litet tag till??
 
Fått två betalningspåminnelser på en tidning jag sagt upp för flera månader sen. Har inte fått fler tidningar sen jag sa upp den, men nu idag kom två (2!) påminnelser om utestående betalning för levererade tidningar. Jag ska aldrig mer teckna prenumeration på kampanj :cautious:
Jag känner igen det där! Tecknade något introduktionserbjudande för att jag ville ha premien, betalade för 3 månader, sade upp prenumerationen genast och var nöjd. Fick sen arga och ganska otrevliga påminnelser som hänvisade till att jag minsann bundit upp mig till att prenumerera i minst sex månader, vilket inte alls framgick vid köptillfället. Hade jag vetat det från start så hade dealen inte alls varit särskilt attraktiv.
 
Stör mig på modellerna på Asos Maternity som skumpar fram på catwalken med världens schwung för att sedan svänga magen fram och tillbaks i en väldans kraft, innan de vänder sig om och skumpar tillbaks. Det kan uppenbarligen inte vara en riktig mage, jag vet INGEN höggravid som kan kasta med sin mage så utan att det gör ont! Själv måste jag liksom vända mig om långsamt i sängen om nätterna med min v. 20 kula.

Stör mig också på folk som säger ”om bebis vill ha geléhallon så vill bebis ha geléhallon”! Nej Berit, det är mina hormoner som rusar och vill ha comfort food som triggar dopamin och belöningssystem, samt min oändliga trötthet som tror sig vilja ha snabb energi. Min bebis vill ha näring som får henne att växa, tack.
 
Tonårstjejer som ockuperar provrummet i hundra år.
Och samtidigt tjattrar om hela bekantskapskretsens sociala liv.
Kan ni typ dra på er kläderna, kolla hur de sitter och sedan fara väck så att någon annan också kan handla den här eftermiddagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 514
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 775
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 530
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 930
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hage
  • När fan slutar jag ramla av?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp