Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
TROSOR! Stör mig på att alla trosor har så smalt och långt grenparti! Kan någon tillverka trosor som har bred, kort gren? Så att man slipper att de åker upp i rumpan? Och vad är det här otyget med insvängda ljumskar? Kan det inte bara vara rakt, varför ska det vara svängt?
Jag har börjat köpa trosor och bh från Miss Mary of Sweden och tycker att de fungerar. Drar storlek 52.
 
Mina grannar och deras ständiga projekt. När ett är avslutat påbörjas nästa. Alla projekt innebär oljud som borra, såga, hamra, bilar och släpkärror och högljudda diskussioner.

Plus i kanten dock för att det bara är dagtid. Men glöm lugn och ro på uteplatsen. :(
 
Alltså, kaklet kan jag väl leva med. Det är bra mycket roligare än vitt. Men just platsbyggt badkar! Hatar det! Önskar mig en riktig dusch. Men det går ju inte ta bort badkaret utan att förstöra kaklet, och det vill jag inte.

Måste ju visa toaletten med. Där kan vi snacka retro.
Toaletten läckte så vi hade ut rörmokare och ville byta den. Han sa nej och lagade den istället :D

16232256311767835159001533384954.jpg
 
Alltså, kaklet kan jag väl leva med. Det är bra mycket roligare än vitt. Men just platsbyggt badkar! Hatar det! Önskar mig en riktig dusch. Men det går ju inte ta bort badkaret utan att förstöra kaklet, och det vill jag inte.

Måste ju visa toaletten med. Där kan vi snacka retro.
Toaletten läckte så vi hade ut rörmokare och ville byta den. Han sa nej och lagade den istället :D

Visa bifogad fil 71343
Du kan få handfatet från min toa så blir det väldigt tidstypiskt ,älskar toan!
 
Alltså, kaklet kan jag väl leva med. Det är bra mycket roligare än vitt. Men just platsbyggt badkar! Hatar det! Önskar mig en riktig dusch. Men det går ju inte ta bort badkaret utan att förstöra kaklet, och det vill jag inte.

Måste ju visa toaletten med. Där kan vi snacka retro.
Toaletten läckte så vi hade ut rörmokare och ville byta den. Han sa nej och lagade den istället :D

Visa bifogad fil 71343
Den våtrumstapeten fanns i blått resp. rosa i farmors stuga.
Barndomsminnekänsla. :)
 
Vi har äntligen nätet in balkongen för katternas skull(och vår!) Så vi kan ha öppet😍 och så har en av grannarna en liten hund som bjäbbar konstant när den är ute. (Jag är katt människa så långt ögat når 😂 ) Inget fel i hundar men jag vill ha det lugnt utan hundbjäbb hela tiden!
Mvh fröken Bitter 🙄
 
På att jag glad i hågen skrev i en speltråd och fick ett totalt oprovocerat drygt svar. Liksom, vem fan är människan och vad fick hen att tro att det var okej att skriva sådär? Känns som att hela mitt dagshumör är kört nu... :down:
 
Fågelgruppen jag är med i på Facebook. En vanligtvis mycket trevlig grupp med fantastiska fågelfotografier är nu helt nerlusad med inlägg om alla stackars "övergivna" måsungar som vederbörande känner ett stort behov av att rädda. Varför tror folk att måsar och trutar inte vet vad hur det ska ta hand om sina ungar??
 
På att jag glad i hågen skrev i en speltråd och fick ett totalt oprovocerat drygt svar. Liksom, vem fan är människan och vad fick hen att tro att det var okej att skriva sådär? Känns som att hela mitt dagshumör är kört nu... :down:
Jag blev lite nyfiken på vilket spel det var. Vissa spel har ju lite mindre trevliga communities helt klart tyvärr..
 
Fågelgruppen jag är med i på Facebook. En vanligtvis mycket trevlig grupp med fantastiska fågelfotografier är nu helt nerlusad med inlägg om alla stackars "övergivna" måsungar som vederbörande känner ett stort behov av att rädda. Varför tror folk att måsar och trutar inte vet vad hur det ska ta hand om sina ungar??

Jamen vadå, måsar väl inte direkt kända för att visa några större föräldrainstinkter? 🙄


/mvh springer åt motsatt håll vid blotta åsynen av en fiskmås så här års
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 397
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 884
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 892
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 033
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp