Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Råkade köpa fel yoghurt, märkte det när jag åt av den. 2% fett och jättesöt. Blärk.
Sen har jag vräkt i mig en påse chips. Suck.
Störigt.
 
Jag såg älgluga första gången 2008! Aldrig innan det. Och det var inte hemma i min egen skog. Dit har de kommit först under 2010 och senare.
Österbotten.
Ja, jag minns att jag hade körkort när jag såg min första älgfluga, så någongång efter 2002. Då hade jägare pratat om dem i kanske något år (och då var de bara enstaka flugor, inte som nu) detta också österbotten (lite mer norrut än dig om jag förstås rätt?)
 
Jag bor i Västergötland. Lite längre upp i sydvästra Sverige. Här fanns dom men som sagt inte i samma mängd som nu. Men absolut inte ovanliga. Fick min första häst 98. Innan dess så höll jag inte till i skogen mer än när jag red med min kompis och hon pratade älgloppor när hon fick sin häst nån gång 95-96
Okej, ni hade dem kanske lite tidigare än vi hade då, för här fanns de nog inte alls när jag var liten (har rört mig i skog sedan jag var barn, både till fots och häst).
 
På att det är dåligt utbud på barnvantar/mössor i annan färg än svart/blå alternativt rosa. Och nu också en mössa i ”one size” som finns i M och L O_o
 
På butikers lagersaldo på nätet som alltför ofta inte stämmer. Jag kollar nätet, jo det ska finnas i den butiken den produkten jag söker. På plats finns inte produkten och jag säger till personalen att er hemsida sa... varpå de suckar och säger Ja men hemsidan stämmer aldrig. GÖR NÅGOT ÅT ER HEMSIDA! Så slipper man åka en timme i onödan till er butik i tron att man år 2021 kan lita på uppgifter om lagersaldo på nätet och inte behöva ringa som om det är 1980. Så där, nu är jag lugn igen.
 
Råkade ut för min första älgfluga förra sensommaren, har aldrig sett några innan, varken i fjällen, norrlandskusten, norra inlandet, mälaröarna, roslagen eller norrort Sthlm.
 
Stör mig på Rikard som har skickat minst 3 sms till mig och frågar om jag bott på barnhem. Han letar efter en person med samma namn som mig. Jag har svarat nej varje gång men så går det typ ett år så kommer det ett nytt. Han borde kunna skriva upp vilka han hört av sig till och fått svar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 423
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 399
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 018
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 585
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp