Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag stör jag mig på idioter i grupp, och i synnerhet kriminella idioter i grupp.
Motorcykelåkande västbärare, skjutande förortsungdomar, bengalbrännande fotbollshuliganer, Kapitoliumstormande alt-right, och aktualiserat senast igår maktfullkomliga lättkränkta klaner/släkter.
Och så kör vi sinnesrobönen igen. :meh:
 
Superstressad över en grej men jag kan egentligen inte göra så mycket mer fören telefontiden startar kl 12 så borde sitta lugnt i båten men jag kan inte. 👎
 
På mitt jobb är mer än hälften av personalen sjukskrivna för typ tredje gången för nån jävligt irriterande snuva/hosta. Ingen har covid men den här förkylningen är så himla seg, den kommer och går. Jag är nu borta tredje gången sen i augusti. Tredje! För typ samma förkylning (eller kanske det är tre olika, ingen vet)

Men ingen har feber i alla fall.

Verkar vara samma situation här. Jobbiga förkylningar som tar i de flesta i familjen, en efter en, och sega att gå om. Det känns som om alla förkylningar/flunssor som inte kom ifjol har gaddat ihop sig till i höst.
 
Barnfamiljer. Nu klagar ngn på gallergrinden i hissen. Baaaaarnen kan stoppa fingrarna i den och klämma sig.
Jag ba ”en behöver faktiskt inte alla tio fingrar, känner en snubbe som har två på ena handen och han är svinbra på banjo”
 
Försöka lära sig ett nytt jobb hemifrån...
Får en massa dokument skickade till mig och jag vet att jag ska göra nåt med dem, troligtvis lägga upp i ärendesystem - men vem ska jag fråga? (och vem ska visa så det blir rätt?). Den som skickar dokumenten jobbar inte i systemet så kan inte hjälpa mig.
 
Person på jobbet som glatt berättar om sin resa i somras och INGEN mer än jag fattar att "fotomodellerna" som kom för att segla runt Korsika är eskorttjejer/prostituerade. Han berättar vitt och glatt hur kul det var med all champagne som han serverade osv. Jag fattar inte att ingen annan reagerar och att människan som själv berättar inte fattar eller tar avstånd från rika snubbar som köper kvinnokroppar. Jag brann av utav helvete kan jag ju säga. Pinsammast av allt är att det handlar om mitt ex. Så alla trodde väl att jag var svartsjuk eller nåt.
 
Jag brukar sätta mig i 105:an när jag ska ha möten via Teams. Problemet är att vid sal 105 finns en larmad nödutgång. Som eleverna använder lite hur som helst. Dvs, larmet går igång ca varannan minut.

Idag tänkte jag vara smart. Satte mig i en helt annan sal (som jag visste skulle vara ledig). Då kommer de och skall installera ett fönster där så det var inte alls tyst.
 
Jag brukar sätta mig i 105:an när jag ska ha möten via Teams. Problemet är att vid sal 105 finns en larmad nödutgång. Som eleverna använder lite hur som helst. Dvs, larmet går igång ca varannan minut.

Idag tänkte jag vara smart. Satte mig i en helt annan sal (som jag visste skulle vara ledig). Då kommer de och skall installera ett fönster där så det var inte alls tyst.
Själv tänkte jag att det skulle vara lugnt och tyst här hemma för dagens zoommöten, men jag glömde visst ett fönster öppet och utanför ställer sig grannens kor och brölar mitt i min lilla föreläsning om manlighet och nationell identitet:banghead: Ingenstans är säkert. Utom kanske en bunker.
 
Själv tänkte jag att det skulle vara lugnt och tyst här hemma för dagens zoommöten, men jag glömde visst ett fönster öppet och utanför ställer sig grannens kor och brölar mitt i min lilla föreläsning om manlighet och nationell identitet:banghead: Ingenstans är säkert. Utom kanske en bunker.
Men du rapporterade ju verkligen från landet och Verkligheten - din föreläsning hölls utanför tullarna och inte på Södermalm. Ger förtroende poäng ju :up:

(Nu sitter dina studenter och gnölar över hur dålig informationstätheten är i distansundervisningen. 15 minuter miljöljud för varje faktum)
 
Idag stör jag mig på män i grupp, och i synnerhet kriminella män i grupp.
Motorcykelåkande västbärare, skjutande förortsungdomar, bengalbrännande fotbollshuliganer, Kapitoliumstormande alt-right, och aktualiserat senast igår maktfullkomliga lättkränkta klaner/släkter.
Och så kör vi sinnesrobönen igen. :meh:

Sådär, fixade ditt inlägg :D

Nej, skämt åsido, jag håller helt med dig och ta inte min rättelse på fullaste allvar. Den var både med glimten i ögat och besk eftersmak samtidigt.
 
Barnfamiljer. Nu klagar ngn på gallergrinden i hissen. Baaaaarnen kan stoppa fingrarna i den och klämma sig.
Jag ba ”en behöver faktiskt inte alla tio fingrar, känner en snubbe som har två på ena handen och han är svinbra på banjo”

På min hiss står det att minderåriga inte får åka utan målsmans sällskap (en skylt från när hissen sattes dit gissningsvis 1932). Jag undrar om de menade minderåriga såsom under 18 år :D
 
Pratat med verkstan.
De har provkört den både igår och idag, startar snällt varje gång och inga tjuvstopp. Felkoder som kommer och går men inget som ligger kvar utan bara spökar. :cautious: Ett hjullager bak som ska bytas men sen är frågan vad man gör åt eländet, de kan ju inte byta lite hipp som happ när de inte vet vad som krånglar. :banghead:

Jag ska förhoppningsvis få hämta den i morgon iaf, lite jobbigt att inte kunna hämta hö eller åka och handla. Släppt ut hästarna i sommarhagen igen, det har hunnit växa upp lite åt dem. :meh:
 
Nyfikna tanter!
Idag på parkeringen går en äldre kvinna nära bakom alla bilarna och glor in i bagageutrymmena. Jag ska precis backa ut och hon ställer sig bakom. Hunden får spel och hon fortsätter stå och stirra in i bilen. Till slut öppnar jag rutan och ber att hon flyttar sig.

Tant (om hunden): Oj, den låter arg på riktigt!!
Jag: Ja, det är för att det står en potentiell inbrottstjuv och på honom.
Tant ser sig omkring med ett skrämt uttryck: Var??!!
:banghead:
 
Barnfamiljer. Nu klagar ngn på gallergrinden i hissen. Baaaaarnen kan stoppa fingrarna i den och klämma sig.
Jag ba ”en behöver faktiskt inte alla tio fingrar, känner en snubbe som har två på ena handen och han är svinbra på banjo”

Hänvisa till Rick Allen (trummis i Def Leppard) han förlorade en arm och fortsatte trumma när de hörselskadade katterna var som mest framgångsrika.

Fö, stör jag mig på att jag har en miljon (give or take) ljus hemma men inga kronljus. Suuuuck.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 421
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 673
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 428
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 868
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp