Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att det blåser väldigt ute för då vågar jag inte rida själv. Är ensam hemma och känns dumt att riskera att åka av och bli liggande ett tag.
Stör mig på samma, fortsätter det blåsa såhär får jag inte med mig stallkompisen ut på sin reaktiva häst under igångsättning, så då blir det nog bara en promenad :(
 
Hade tänkt mig ut att göra lite praktiskt arbete, i lämpliga kläder trots lätt regn.

Efter jag ätit är synen genon fönstret att det blåser på tvären och regnet övergått i stora blaffor av blöt snö.

Ombestämmer mig angående sysslorna...:crazy:
(Men är rätt nöjd att jag skiftade däcken igår.)
 
En till som jag hittade snabbt! Recept på Cole slaw (innehållandes bl.a. creme fraiche) fick den här kommentaren:

"Rätt så god. Dock laktosintolerant, kan man göra utan? Blev rätt så pruttig så att säga..."

Svaret blev att det går utmärkt att byta till laktosfri creme fraiche och kolla innehållet i majonnäsen.

Är folk verkligen så hjälplösa och korkade att de inte ens fattar att det går alldeles utmärkt att byta creme fraiche mot laktosfri creme fraiche?
En del är så dumma tyvärr :meh: Det är bergis samma personer som envisas med att sladden minsann sitter ordentligt i datorn, det är inte det som är problemet för det funkade igår... bara den lilla detaljen att de flyttat runt på laptopen under dagen så sladden hade faktiskt åkt ut någon mm :banghead:

Stör mig på att jag har fått en helt vanlig förkylning och mår blääää :arghh: Jag tycker orimligt synd om mig själv just nu :rolleyes:
Det är inte orimligt, fullt rimligt! Förkylningar är hemskt! :arghh:
 
Dagens störning riktas mot SiS, Statens institutionsstyrelse som ansvarar för slutna boenden för ungdomar enligt LVU och LSU. Fast de är inte riktigt så slutna som åtminstone jag skulle önska, fritagningar och rymningar sker relativt frekvent och det finns även exempel på grava institutionaliserade missförhållanden som fortgått under lång tid.
Det finns säkert SiS-hem som fungerar bra, som har en väl anpassad och fungerande säkerhet, som bedriver en konstruktiv vård och skola, och som inte fungerar som rekryterings- och utbildningscentra för etablerat karriärkriminella ungdomar. Åtminstone kan man inte utesluta det, hemmen verkar vara - vilket framkom i samband med Björkbacken-haveriet - relativt fristående och självstyrande. Att SiS inte fungerar jättebra är känt för både nuvarande och tidigare regeringar och mindre förändringar görs. Men det går långsamt.

Och nej, jag är ingen anhängare av generellt hårdare straff eller generellt åtstramad kriminalpolitik, inte alls. Men en rimlig grundförutsättning imho är att det som skall vara låst behöver vara just låst.
Som sagt.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/avdelning-pa-nereby-ungdomshem-stangs-efter-missforhallanden
 
Lite på temat om folks kommentarer - jag har länge stört mig på de som lämnar omdöme och ger typ 3 stjärnor med motiveringen "Har inte hunnit packa upp *varan* än". Ja men vänta med att ge betyg då, för nu blir ju produktens totala betyg lägre vilket gör djungeln ännu svårare att navigera i när en vill köpa något nytt 🤦
Ännu värre är de som ger 3 eller 4 stjärnor men säger att allt var perfekt. Jaha, men varför ger du inte 5 stjärnor då? Vad var fel?!
 
Lite på temat om folks kommentarer - jag har länge stört mig på de som lämnar omdöme och ger typ 3 stjärnor med motiveringen "Har inte hunnit packa upp *varan* än". Ja men vänta med att ge betyg då, för nu blir ju produktens totala betyg lägre vilket gör djungeln ännu svårare att navigera i när en vill köpa något nytt 🤦

Det är väl de där j*vla automatiska mejlen/meddelandens fel. En del människor verkar tro att det är ett personligt handskrivet meddelande, riktat bara till dem, och som måste svaras på direkt. Det går liksom att svara senare, eller inte alls för den delen 🤷‍♀️🤦‍♀️
 
IMG_20211015_160124.jpg

Nej.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 380
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 872
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 887
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 425
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp