Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bara i veganernas fantasi som någon annan -än de själva- ser rött, men när folk tillskrivs egenskaper de inte har så är det väl självklart att de ger svar på tal. Oavsett vad grundämnet är.

Tråkigt svar. Jag står utanför diskussionen som en med begränsade matvanor av helt andra skäl, så jag skulle uppskatta att inte bli tilltalad som att jag försöker ta någons parti. Jag tycker att båda lägren beter sig lika illa och att ämnet alltid verkar leda till pajkastning. Det är bara väldigt ledsamt att se.
 
Jag har varit och tittat på ett hus som ska hyras ut. Bra läge, även jag kan få ett eget sovrum, trevlig by som jag gärna flyttar till osv. Gården, med flera bostadshus som hyrs ut, är precis såld och nya ägaren får tillträde 1 november (det var han som visade huset dock). Efter visningen kollade jag upp honom lite och han är uppenbarligen övertygad SD, av typen som delar "afghanerna får alltid massa pengar men det finns aldrig pengar till något annat i Sverige". Stör ihjäl mig.

Oavsett om det blir att jag hyr eller inte så är det intressant för en av mina bekanta som hyr ett av de andra husen är aktiv i Fi, och brukar ha deras knallrosa valstuga stående där ibland.
 
Jag har varit och tittat på ett hus som ska hyras ut. Bra läge, även jag kan få ett eget sovrum, trevlig by som jag gärna flyttar till osv. Gården, med flera bostadshus som hyrs ut, är precis såld och nya ägaren får tillträde 1 november (det var han som visade huset dock). Efter visningen kollade jag upp honom lite och han är uppenbarligen övertygad SD, av typen som delar "afghanerna får alltid massa pengar men det finns aldrig pengar till något annat i Sverige". Stör ihjäl mig.

Oavsett om det blir att jag hyr eller inte så är det intressant för en av mina bekanta som hyr ett av de andra husen är aktiv i Fi, och brukar ha deras knallrosa valstuga stående där ibland.
Låter som nästa val kan bli intressant på gården. :laugh:
 
Att riset på sushin jag köpte på ICA vart torrt och tråkigt. :( Har köpt tidigare flera gånger och det har varit väldigt bra då.
 
Jag hade princessklänning på halloween 1996. Ingen retades förutom andras föräldrar, men jag gav dem svar på tal. Ungen klarar sig:up:
Ja, jag är på din linje! Men exet är så rädd för att han ska bli retad. Vi har olika erfarenheter från skolgången och det är förståeligt att det sätter spår, men jag ser det bara som positivt att bryta lite normer. Nu verkar han få vara pirat 🤷‍♀️ Orkar inte ta mer diskussion så det får vara.
 
När man kollat ett program och det inte finns nåt intressant som börjar så man väljer nån film och kommer in ca nån timme in i filmen och fattar inte vad den går ut på och vem som är vem. :arghh:
 
Stör mig på att jag börjar jobba om 6 timmar och har inte ens somnat än. Dessutom har jag huvudvärk som jag haft hela jäkla dagen, skulle behöva gå på toa men vill inte riskera att väcka dottern som äntligen har somnat kl 01 på natten och som har sitt rum mitt emot toan. Dessutom hör jag nåt som jag inte kan identifiera vad tusan det är
 
Bahnhof.

Jag betalade tidigare 299 kr/månaden för 100/100, det höjdes sedan till 348 av någon anledning jag inte minns nu, det kom ett mail om det, detta var många månader sedan.

Sen igår kom jag in på det pga annat och gick in på deras hemsida, ser då att 299 kr/månaden fortfarande går att teckna sig för, märkligt tyckte jag så jag startade en sådan chatt med dem. Förklarade som det var att det blivit höjt och undrade om jag inte kunde gå tillbaka till mitt tidigare pris, "det fixar jag direkt" sa hon. Såg ut såhär :confused: :confused:

Kunde inte låta bli att fråga varför och tydligen hade priset höjts på grund av att stadsnätet i mitt område gått upp i pris, men nu hade det sänkts igen. Fattar ju att de vill ha pengar och jag har full förståelse för att de höjer månadsavgiften på grund av detta men att de sen inte sänker den igen när priset går ner utan låtsas som ingenting om kunden inte hör av sig? Så jävla fult.

Blev riktigt besviken då jag alltid gillt Bahnhof som företag men detta glömmer jag inte.
 
Less på att mottagningen på mobilen blivit så usel att jag måste använda wifi för telefonsamtal inomhus.

Bolaget påstår att inget ändrats. Ändå var det just detta bolag jag valde för att det var det enda som kunde ge bra mottagning. Det har funkat alldeles utmärkt i nästan 10 år. Men nu har mottagningen försvunnit.
Mycket märkligt att bolaget hävdar att det är fullt fungerande och inget ändrats.
 
Less på att mottagningen på mobilen blivit så usel att jag måste använda wifi för telefonsamtal inomhus.

Bolaget påstår att inget ändrats. Ändå var det just detta bolag jag valde för att det var det enda som kunde ge bra mottagning. Det har funkat alldeles utmärkt i nästan 10 år. Men nu har mottagningen försvunnit.
Mycket märkligt att bolaget hävdar att det är fullt fungerande och inget ändrats.

De påstår samma sak hos särbon men det är bedrövligt dåligt numera.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 137
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 171
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 837
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 611
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp