Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men precis. Om lakanet är bredare än du är lång går det liksom inte på något bra sätt själv.
Låt lakanet hänga på sträcket med tre klädnypor jämt fördelade, dvs. en i var kant och en i mitten. Ta bort en klädnypa i ena kanten och håll i den kanten, vik över till andra kanten och håll ihop lakanet medans du tar bort de resterande. Sedan är det bara att vika som vanligt.
 
Våra samarbetspartners på fackförbundet som är resistenta för att ta till sig ny information. Jag tog över från en kollega som slutade 1,5 år sedan och får fortfarande höra "Visst är det du som är ny efter X?". Nu ska andra kollegor ta över eftersom jag går på föräldraledighet och jag har kommunicerat sen i augusti att jag ansvarar för verksamheten fram till jul, mina kollegor X och X ansvarar för verksamheten efter årsskiftet. Ändå, vecka efter vecka, kommer mail med "Du gällande utbildningen i vår..."

:banghead: :arghh: :banghead: :arghh:
 
Blä. Ska ha mens snart. Vill mest bara gråta på allt. Pluggar men jobbar extra och jobbar mycket mer än vad jag egentligen vill pga olika saker. Nu strular min lön till råga på allt som tack för att man ställer upp.
Ett löparpass i skogen för att bli av med ångesten och sen ett samtal med lönekontoret visar att allt är i sin ordning. Bara lite förseningar. Det är toppen med mens ändå. Ska dra allt 40 växlar i hjärnan och kasta in min stora katastroftanke att jag kommer bli hemlös. 😑
 
Och så lägger väl styrningen av på bilen :arghh:
Lyckas ta mig till mekonomen men eftersom det är en Land Rover får de inte tag i delar till den :banghead:
Så är det något allvarligt så kan de inte laga den :(
Stör mig som tusan egentligen att en bilverkstad inte kan beställa de delar som behövs utan man ska åka till Land Rovers egna verkstad 23 mil bort :mad:
Kanske Meca kan lösa det men de hade väntetid på två månader sist jag pratade med dem
Fan också :rage:
 
Jag brukar hänga på tutan i sådana lägen.
Hade en personbil som försökte sig på en liknande manöver när jag var på omkörning med lastbilen (det var något lgf fordon och de närmast såg inte när de va fritt, det gjorde jag som låg längre bak så påbörjade omkörning). Den bilen fick ett starkhorn å fick vackert gå in igen.

Tycker det är alldeles för många som missar bakspeglarna, sett flera gånger ambulans med blåljus på motorväg som försöker påkalla uppmärksamhet å trots ledig plats att flytta på sig temporärt, så verkar inte bilarna se dom.
Det är något som stör mig. Finns mycket mycket mer i trafiken som jag stör mig på. 🙈
Relaterat till detta.

När man kör 3-filsväg och typ ligger första bakom en tradare man ska köra om så fort det blir 2-filigt igen, och man har någon BMW bakom som ligger och trycker och ska köra om först om du är en sekund sen med att byta fält, typ försöker trycka sig fram innan..

Tycker generellt att bilen "närmast hindret" har förtur på omkörning så länge de inte typ gjort klart att de är nöjda med att vara där, man får väl liksom vänta på sin tur.. Dessutom osäkrare trafikmässigt ju fler fordon du måste köra om. På samma sätt stör jag mig också på dessa som är helt fine med att köra typ 20 under hastighetsbegränsningen för att de inte vågar köra om och alltså skapar en länge omkörningssträcka.
 
Jag står i hallen på övervåningen med lakanet hängande ner på andra sidan trappräcket. Då kan jag vika dubbellakan själv, men det kräver höjd i form av öppen trappa eller balkong :)
Jag får klättra upp i ett träd med dem då:laugh:
Låt lakanet hänga på sträcket med tre klädnypor jämt fördelade, dvs. en i var kant och en i mitten. Ta bort en klädnypa i ena kanten och håll i den kanten, vik över till andra kanten och håll ihop lakanet medans du tar bort de resterande. Sedan är det bara att vika som vanligt.
Måste tyvärr torktumla mina lakan på vintern.
 
På att folk verkar vara helt oförmögna att kommunicera med mig över mail denna veckan. Jag tycker att jag uttrycker mig rätt hyfsat i text och anstränger mig verkligen för att vara tydlig, men det är nästan som att det ligger någon slags förbannelse över mitt Hotmail-konto för de senaste dagarna har det blivit mer fel än rätt.

Dels hade vi ju den där personen som inte ens kunde få mitt namn rätt, som jag skrev om häromdagen.

Nu har jag fått svar från en annan person gällande ett annat ärende där mailet inleds "Hoppas du mår bättre snart". Jag är inte sjuk, har inte varit sjuk, och mitt mail till personen i fråga nämnde inte överhuvudtaget något som skulle kunna tolkas som att jag mår dåligt på något sätt. :confused:

Sen har vi personen som jag skrivit med fram och tillbaka i en månad nu och där vi kommit så långt i våra planer att det bara var betalning kvar. DÅ kommer hen på att hen visst råkat dubbelboka sig och inte kan hjälpa oss trots allt. :banghead:

En annan person har jag jagat, jagat och jagat. När jag till slut lyfte luren och ringde hen visade det sig att hen skickat en massa mail till fel mailadress (.com istället för .se) - trots att det var jag som mailade henne först!

Slutligen kontaktade jag en person och bad henne att göra en enda sak. Till svar får jag ett mail där det står att hon fixat en massa saker, förutom just den sak jag bad henne göra från första början.

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK?!?!

:arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:
 
På att folk verkar vara helt oförmögna att kommunicera med mig över mail denna veckan. Jag tycker att jag uttrycker mig rätt hyfsat i text och anstränger mig verkligen för att vara tydlig, men det är nästan som att det ligger någon slags förbannelse över mitt Hotmail-konto för de senaste dagarna har det blivit mer fel än rätt.

Dels hade vi ju den där personen som inte ens kunde få mitt namn rätt, som jag skrev om häromdagen.

Nu har jag fått svar från en annan person gällande ett annat ärende där mailet inleds "Hoppas du mår bättre snart". Jag är inte sjuk, har inte varit sjuk, och mitt mail till personen i fråga nämnde inte överhuvudtaget något som skulle kunna tolkas som att jag mår dåligt på något sätt. :confused:

Sen har vi personen som jag skrivit med fram och tillbaka i en månad nu och där vi kommit så långt i våra planer att det bara var betalning kvar. DÅ kommer hen på att hen visst råkat dubbelboka sig och inte kan hjälpa oss trots allt. :banghead:

En annan person har jag jagat, jagat och jagat. När jag till slut lyfte luren och ringde hen visade det sig att hen skickat en massa mail till fel mailadress (.com istället för .se) - trots att det var jag som mailade henne först!

Slutligen kontaktade jag en person och bad henne att göra en enda sak. Till svar får jag ett mail där det står att hon fixat en massa saker, förutom just den sak jag bad henne göra från första början.

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK?!?!

:arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:

Nej men jag vet. Jag har en kollega just nu som enbart är förmögen att svara på en sak i ett mail. Skriver man två saker i samma mail kan man ge sig fan på att hen kommer missa den ena.
 
Nej men jag vet. Jag har en kollega just nu som enbart är förmögen att svara på en sak i ett mail. Skriver man två saker i samma mail kan man ge sig fan på att hen kommer missa den ena.
Om det ändå hade varit jobbrelaterat...

Äsch, vetetusan om det hade varit bättre faktiskt men då hade jag i alla fall fått betalt för mödan! :D Mina exempel gäller alla "privat" kommunikation (främst relaterat till bröllopet) och jag tror snart att jag exploderar.
 
Stör mig på att vi måste byta handduk för att torka händerna på i badrummet typ hela tiden för att de blir blöta. Är det så för alla eller har vi dåliga handdukar? :p
 
På att folk verkar vara helt oförmögna att kommunicera med mig över mail denna veckan. Jag tycker att jag uttrycker mig rätt hyfsat i text och anstränger mig verkligen för att vara tydlig, men det är nästan som att det ligger någon slags förbannelse över mitt Hotmail-konto för de senaste dagarna har det blivit mer fel än rätt.

Dels hade vi ju den där personen som inte ens kunde få mitt namn rätt, som jag skrev om häromdagen.

Nu har jag fått svar från en annan person gällande ett annat ärende där mailet inleds "Hoppas du mår bättre snart". Jag är inte sjuk, har inte varit sjuk, och mitt mail till personen i fråga nämnde inte överhuvudtaget något som skulle kunna tolkas som att jag mår dåligt på något sätt. :confused:

Sen har vi personen som jag skrivit med fram och tillbaka i en månad nu och där vi kommit så långt i våra planer att det bara var betalning kvar. DÅ kommer hen på att hen visst råkat dubbelboka sig och inte kan hjälpa oss trots allt. :banghead:

En annan person har jag jagat, jagat och jagat. När jag till slut lyfte luren och ringde hen visade det sig att hen skickat en massa mail till fel mailadress (.com istället för .se) - trots att det var jag som mailade henne först!

Slutligen kontaktade jag en person och bad henne att göra en enda sak. Till svar får jag ett mail där det står att hon fixat en massa saker, förutom just den sak jag bad henne göra från första början.

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK?!?!

:arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:
Hopplöst.

Jag har haft ett pågående ärende med en chef (inte min) som jag har väldigt svårt att kommunicera med. Brukar inte ha svårt att kommunicera med folk men vi förstår verkligen inte varandra utan skriver förbi varandra och jag känner mig dum när jag gång på gång måste ställa kontrollfrågor för att kunna utläsa vem som faktiskt ska göra vissa saker då många saker lämnas i luften.
 
Om det ändå hade varit jobbrelaterat...

Äsch, vetetusan om det hade varit bättre faktiskt men då hade jag i alla fall fått betalt för mödan! :D Mina exempel gäller alla "privat" kommunikation (främst relaterat till bröllopet) och jag tror snart att jag exploderar.

Ah! Jag har inte ens haft ett bröllop men ändå planerat ett i 2 år, visst är det härligt med allt arbete och ingen utdelning 🤷‍♀️ MEN just venues verkar fullkomligt värdelösa på återkoppling i mail. Alltså värdelösa. En av anledningarna till att jag skrev en hel tråd om kundservice förra veckan 😅
 
Stör mig på att vi måste byta handduk för att torka händerna på i badrummet typ hela tiden för att de blir blöta. Är det så för alla eller har vi dåliga handdukar? :p
Vet ju inte vad ni har för handdukar och hur många ni har och om ni har varsin eller delar på samma osv. Men generellt är det STOR skillnad i kvalitet på en handduk för 10 kr och en för ett par hundra. Både i uppsugningsförmåga och form eller vad man ska säga.. Dyra handdukar "krymper" inte i sömmarna i tvätten.

Bytte under ett par år ut alla mina billiga handdukar mot sådana från typ Newport, Lexington och Höie och enda gången handduken känns fuktig nu är om man typ är extremt dålig i magen eller något och får gå på toa stup i kvarten. De blir heller inte "slitna" utan är lika fina nu flera år senare som när jag köpte dem.
 
Vet ju inte vad ni har för handdukar och hur många ni har och om ni har varsin eller delar på samma osv. Men generellt är det STOR skillnad i kvalitet på en handduk för 10 kr och en för ett par hundra. Både i uppsugningsförmåga och form eller vad man ska säga.. Dyra handdukar "krymper" inte i sömmarna i tvätten.

Bytte under ett par år ut alla mina billiga handdukar mot sådana från typ Newport, Lexington och Höie och enda gången handduken känns fuktig nu är om man typ är extremt dålig i magen eller något och får gå på toa stup i kvarten. De blir heller inte "slitna" utan är lika fina nu flera år senare som när jag köpte dem.
De är nog av den billigare sorten och har dessutom ganska många år på nacken. Får kanske investera i lite nya handdukar när budgeten tillåter :p
 
Hopplöst.

Jag har haft ett pågående ärende med en chef (inte min) som jag har väldigt svårt att kommunicera med. Brukar inte ha svårt att kommunicera med folk men vi förstår verkligen inte varandra utan skriver förbi varandra och jag känner mig dum när jag gång på gång måste ställa kontrollfrågor för att kunna utläsa vem som faktiskt ska göra vissa saker då många saker lämnas i luften.
Jamen precis så! Jag hamnar hela tiden i det här "Var jag för otydlig?", "Dumförklarar jag hen genom att ställa den här frågan en tredje gång?", "Var jag för skarp nu?", "Är det dumt av mig att bli irriterad, det kanske är jag som gör fel?" , och så vidare... Det är väldigt tröttsamt!
Ah! Jag har inte ens haft ett bröllop men ändå planerat ett i 2 år, visst är det härligt med allt arbete och ingen utdelning 🤷‍♀️ MEN just venues verkar fullkomligt värdelösa på återkoppling i mail. Alltså värdelösa. En av anledningarna till att jag skrev en hel tråd om kundservice förra veckan 😅
Känns ändå lite bättre nu när du säger det! Man blir ju ändå lite tveksam till hur stället faktiskt kommer att hantera ens bröllop, om de inte ens kan vara kommunikativa såhär i början... Men det finns förhoppningsvis ingen korrelation mellan de två sakerna!

Som jag skrivit tidigare (eh, jag har visst klagat på detta ett antal gånger i den här tråden :angel:) så har jag full förståelse för att det är mycket att göra nu när restriktionerna lättats, men någon måtta på den dåliga servicen får det väl ändå vara tycker jag. Sen blir det ännu värre när man väntar i flera veckor på ett svar, och sedan när man väl får ett så har de ändå inte gjort vad man bad om...

Jaja, det blir nog bra det här också så småningom! :)
 
Jamen precis så! Jag hamnar hela tiden i det här "Var jag för otydlig?", "Dumförklarar jag hen genom att ställa den här frågan en tredje gång?", "Var jag för skarp nu?", "Är det dumt av mig att bli irriterad, det kanske är jag som gör fel?" , och så vidare... Det är väldigt tröttsamt!
Och jag undrar om den andra märker av det också och tycker att jag är stendum som inte fattar, eller märker hen inte ens av det? (och det är därför det blir konstigt).
 
Jamen precis så! Jag hamnar hela tiden i det här "Var jag för otydlig?", "Dumförklarar jag hen genom att ställa den här frågan en tredje gång?", "Var jag för skarp nu?", "Är det dumt av mig att bli irriterad, det kanske är jag som gör fel?" , och så vidare... Det är väldigt tröttsamt!

Känns ändå lite bättre nu när du säger det! Man blir ju ändå lite tveksam till hur stället faktiskt kommer att hantera ens bröllop, om de inte ens kan vara kommunikativa såhär i början... Men det finns förhoppningsvis ingen korrelation mellan de två sakerna!

Som jag skrivit tidigare (eh, jag har visst klagat på detta ett antal gånger i den här tråden :angel:) så har jag full förståelse för att det är mycket att göra nu när restriktionerna lättats, men någon måtta på den dåliga servicen får det väl ändå vara tycker jag. Sen blir det ännu värre när man väntar i flera veckor på ett svar, och sedan när man väl får ett så har de ändå inte gjort vad man bad om...

Jaja, det blir nog bra det här också så småningom! :)

Jag tror det kommer att vara toppen på plats! Min bedömning är att privata fester inte är deras stora kassako utan att de tjänar mest på ordinarie verksamhet och företagsbokningar, vilket gör att privata fester kommer lite längre ner i inkorgen. De är oftast ingen stor affär för dem (vilket skär sig lite eftersom det oftast är en extremt stor affär för privatpersonen) och de sker oftast långt fram i tiden. Så det är sjukt frustrerande när man själv bara vill komma vidare i processen och det tar en vecka att få en offert för att ens kunna bedöma om det är aktuellt. Men de svarar tillslut och jag tror som sagt de flesta är superduktiga på plats när det väl gäller!
 
Relaterat till detta.

När man kör 3-filsväg och typ ligger första bakom en tradare man ska köra om så fort det blir 2-filigt igen, och man har någon BMW bakom som ligger och trycker och ska köra om först om du är en sekund sen med att byta fält, typ försöker trycka sig fram innan..

Tycker generellt att bilen "närmast hindret" har förtur på omkörning så länge de inte typ gjort klart att de är nöjda med att vara där, man får väl liksom vänta på sin tur.. Dessutom osäkrare trafikmässigt ju fler fordon du måste köra om. På samma sätt stör jag mig också på dessa som är helt fine med att köra typ 20 under hastighetsbegränsningen för att de inte vågar köra om och alltså skapar en länge omkörningssträcka.
Finns ingen som har förtur i det läget på det sätt du beskriver, det gäller att haka på och va först innan de andra bakom kommer - lite first come first served, tyvärr så trafiken ser ut. Annars hade bil 2 i kön aldrig fått köra om för bil 1 har ”förtur” å kanske kör om, men om bil 1 inte gör det så blir det inget smidigt och bil 2 kanske inte kommer om.

Är det en tradare är det bättre att lägga sig längre bak så man ser och då kan va första bil som kör om.
Förtur finns inte så mycket av i trafiken, det som ska finnas är hänsyn även om den inte alltid fungerar. Finns som sagt mycket att störa sig på i trafiken. 🙄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 643
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 410
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 777
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 570
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp