Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej alltså jag har ju aldrig blivit omkörd så för jag skulle inte vänta och släppa förbi någon annan när jag också ska köra om, vad är poängen med det? Därför jag inte fattar varför de håller på så, men kan tänka mig att det kanske funkar som skrämseltaktik på vissa som tycker det är obehagligt, därför jag tycker det är så jävla fult. Det är ju också tvåfiligt så vill man om även bilen framför är det ju bara att ligga kvar i körfältet efter den tagit sig om tradaren och kör in, man sparar ju liksom inte ens tid.

I det andra exemplet brukar jag lägga mig lite närmare mittlinjen för att se bättre istället. De allra flesta lastbilschaufförer är dessutom väldigt snälla och lägger sig gärna längre till höger så att man ska se bättre så brukar sällan vara ett problem :)
När det gäller omkörningar är det först till kvarn i princip, den som ligger först få våga ta för sig gör den inte det är det bara att vänta tills det är fritt bakom. Brukar själv ligga å kolla i spegeln på motorväg när jag kör personbil är det flera bilar som kommer, ja då anpassar jag hastigheten och glider in bakom första bil som passerar om jag nu inte är den som kör om först såvida bilarna inte ligger väldigt tätt.

Jag har ingen brådska när jag kör i trafiken, kommer hellre fram sent men välbehållen än stressar och något händer, så försöker ofta åka i god tid just för att kunna chilla i trafiken. Det är något jag kan störa mig på också alla stresspellar i trafiken....
 
Nej men jag vet. Jag har en kollega just nu som enbart är förmögen att svara på en sak i ett mail. Skriver man två saker i samma mail kan man ge sig fan på att hen kommer missa den ena.

Såna kollegor har jag med, sjukt störigt 🤨

En kollega är helt öppen med att han bara läser de första raderna i ett mail. Han får numera väldigt många mail från mig...🙃
 
Meca kunde eventuellt laga min bil om de fick tag på delar
Så imorgon måste jag köra bilen till nästa verkstad en mil bort först genom lilla staden och sen landsväg utan servostyrning och det var riktigt trögt
Positivt var ju att jag faktiskt var välkommen imorgon och inte om två månader
Sen om det går att få tag på reservdel och hur lång tid det ska ta det återstår att se
Men jag kanske slipper byta till vinterdäck i år ;)
 
Meca kunde eventuellt laga min bil om de fick tag på delar
Så imorgon måste jag köra bilen till nästa verkstad en mil bort först genom lilla staden och sen landsväg utan servostyrning och det var riktigt trögt
Positivt var ju att jag faktiskt var välkommen imorgon och inte om två månader
Sen om det går att få tag på reservdel och hur lång tid det ska ta det återstår att se
Men jag kanske slipper byta till vinterdäck i år ;)

Fy för bilproblem! :(
Min har nåt suspekt elfel, så det stör mig! Skulle behöva den i helgen men som det är nu vågar jag inte köra 25 mil ensam med barnet i bilen om den helt plötsligt får för sig att lägga av.
Imorgon ska den till verkstad för att få diagnos. Både hoppas och hoppas inte dom hittar nåt.
Jäkla bil!
 
När det gäller omkörningar är det först till kvarn i princip, den som ligger först få våga ta för sig gör den inte det är det bara att vänta tills det är fritt bakom. Brukar själv ligga å kolla i spegeln på motorväg när jag kör personbil är det flera bilar som kommer, ja då anpassar jag hastigheten och glider in bakom första bil som passerar om jag nu inte är den som kör om först såvida bilarna inte ligger väldigt tätt.

Jag har ingen brådska när jag kör i trafiken, kommer hellre fram sent men välbehållen än stressar och något händer, så försöker ofta åka i god tid just för att kunna chilla i trafiken. Det är något jag kan störa mig på också alla stresspellar i trafiken....
Jag håller med dig helt och hållet, menade aldrig att någon skulle "ligga och vänta" på något sätt utan det jag störde mig på var när vissa liksom ska trycka sig fram förbi andra som också ska köra om för att de tycker att de har något sorts företräde. Men ja jag tror vi pratar om lite olika situationer och det är ju lite svårt när vi inte sitter i samma bil och kan diskutera en faktisk situation :)

Jag tror inte jag stressar i trafiken men jag kan störa mig sjukt på att behöva sakta in för att någon kör långsamt så jag kör alltid om om ett bra tillfälle finns, även om jag ska svänga om en kilometer. Gör väl lite revolt mot mamma som aldrig tycker man ska köra om (även på tvåfiligt) om det typ mindre än en mil kvar till avfart, jag resonerar som så att den jag vill köra om kanske också ska svänga..

Men jag kör aldrig om om det inte är 100% säkert, oavsett hur bråttom jag har. Vägen jag kör till jobbet varje dag innehåller en del lömska sträckor där det är dålig sikt på grund av långa kurvor, men folk kör ändå om där rätt ofta på jag vet inte.. chansning? Många gånger jag saktat in för att få mer avstånd så jag hinner stanna om det smäller. Vet inte vad det är för fel på folk..
 
Jag stör mig något helt kopiöst på att myten om lärstilar är så förbannat seglivat. Nu senast fann jag den i en av kursböckerna på min kurs som handlar om undervisning på universitetsnivå. Helt sjukt att blivande lärare på alla nivåer fortfarande luras i den skiten.
 
Jag stör mig något helt kopiöst på att myten om lärstilar är så förbannat seglivat. Nu senast fann jag den i en av kursböckerna på min kurs som handlar om undervisning på universitetsnivå. Helt sjukt att blivande lärare på alla nivåer fortfarande luras i den skiten.
Vilken myt då?

Nevermind, googlade.
 
Det här med att samla infromation från människor för att kunna skapa event, nyheter på hemsidan, etc.
Skriver tydlig lista på allt jag behöver få, och diverse mått på bilder etc.

Får hälften. Påminner om hälften och kollar igenom den hälft jag fått, tänker "detta kommer de vilja ändra, jag lugnar mig en dag."
Dagen efter får jag lite av den hälft som saknades, och de har ändrat massor i det jag fick dagen innan (vad var det jag sa). Påminner om det som saknas. Får hälften av det som saknas, ihop med en massa ändringar och tillägg till det jag fått och har ändrat. Påminner igen om att jag saknar vissa delar. Får till slut alla delar. Får sedan ett mail "förresten, jag glömde skriva att det här ordet ska vara kursivt".
Ändrar. Är helt förvirrad i kolan och sätter mig och reder ut vilka versioner som gäller, och om jag lyckat göra alla ändringar de velat göra etc.

Börjar arbetet med att publicera. Får under tiden 4 mail till med ändringar.

:arghh: Bestäm. Er. Någon. Gång!
 
Min kollega som skriver "normalt" på tangentbordet men slår på enter-tangenten så får det är t.ex en order som ska gå igenom eller något annat som är "klart". Vet inte om det är för att liksom markera.. trycka extra hårt för att se till så att det går igenom..? Mycket märkligt. Det är egentligen ganska roande men när man behöver tänka lite extra i ett moment är det lätt störande. Fortsätter hen så här kommer hen behöva ett nytt tangentbord snart.. :D
 
Min kollega som skriver "normalt" på tangentbordet men slår på enter-tangenten så får det är t.ex en order som ska gå igenom eller något annat som är "klart". Vet inte om det är för att liksom markera.. trycka extra hårt för att se till så att det går igenom..? Mycket märkligt. Det är egentligen ganska roande men när man behöver tänka lite extra i ett moment är det lätt störande. Fortsätter hen så här kommer hen behöva ett nytt tangentbord snart.. :D
Jag hade blivit helt galen. Var tvungen att låta en i övrigt bra vänskap rinna ut i sanden under studietiden för att personen skrev vanvettigt högljutt på sitt tangentbord.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 086
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 141
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 803
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 579
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp