Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller helt med. Tycker dock det blir en extra dimension på det när andra kommenteras. Att många har svårt att orientera sig i skönhetsideal och är onödigt hårda mot sig själva kan jag ha en viss förståelse för. De flesta brukar ju, tyvärr, vara sina egna värsta kritiker men tänker inte så mycket alls på hur andra ser ut. Även om jag tycker att man inte bör prata om sig själv heller på ett visst sätt med hänsyn till detta. Men de som kommenterar andra? Det känns som att vissa går runt i världen med granskar-glasögon på. Jaha den där har gått upp eller ner i vikt, ser si eller så ut efter barn, har köpt hus eller bröllopsfest för si eller så mycket pengar och det tycker JAG är rimligt/orimligt. Jag blir sjukt obekväm eftersom jag vet att de granskar mig på precis samma sätt, och sannolikt pratar med andra om det. Ska träna på att stänga ner dessa konversationer på effektivt sätt, både de om mig själv och andra. Så har ni några vuxnare varianter på ”intresse-Smurfen antecknar” så är det välkommet :D
”Kan du förklara hur du tänker där, jag förstår inte riktigt” och sen ett simpelt ”Nej, det tycker jag inte/ på vilket sätt rör det oss?” om det går så långt att folk faktiskt lyckas sätta ord på sina fördomar tycker jag ofta dödar de flesta dömande men inte speciellt genomtänkta kommentarer 😇
 
Nya restriktioner.. och det är dags för oss på kontoret att dela upp oss för schema kontor/hemarbete igen.

Jag vet inte om jag pallar detta en runda till. Sedan mitt förhållande tog slut mår jag verkligen så jävla dåligt av att isolera mig så, jag BEHÖVER verkligen den sociala kontakten jobbet ger.
 
Stör mig på att jag är på konstigt humör och vet inte riktigt varför. Vet inte ens riktigt vilket humör det är 🤷‍♀️
Ledsen? Kanske lite. Sur? Kanske lite. Meh? Kanske lite. Glad? Jamen det med!

Gah. Ska fylla på ordentligt med kaffe när jag kommer till jobbet. Kanske hjälper det, eller så är jag på konstigt humör i turbofart.
 
20220111_115148.jpg

Det är väldigt distraherande med en snarkande hund på kontoret när man försöker jobba... :cautious:
Observera hennes ben som ligger ovanför huvudet. :laugh:
 
Idag stör jag mig på att flera av mina kollegor med angränsande ansvarsområden är sjuka eller lediga vilket gör att jag dels får springa på fler akutärenden (varpå andra bollar blir eftersatta) och dels behöver vara på jobbet längre än normalt på eftermiddagarna.
 
Påfarten till motorvägen som jag kör till stallet är numera avstängd. Såg skylten med hur länge det skulle vara och blev lite trött för att den ska vara stängd till slutet av augusti. Det är ganska länge. Sen läste jag på trafikverkets hemsida om den avstängningen och insåg att den ska vara stängd till augusti 2023 och inte 2022 som jag fick för mig. Ett och ett halvt år. Jag kommer hinna flytta härifrån innan den öppnar igen :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 083
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 006
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 598
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 157
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp