Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du hittar funktionen även på Google translate websida, kopiera länkadressen och klistra in den i fältet för ursprungsord.
Var då? Hittar det inte. Så här ser det ut för mig.
20220112_145152.jpg
 
Leveransen av min matkasse misslyckades i måndags och nytt försök skulle göras igår. Fick inga sms eller någonting. Chattade nyss med HF och då hade tydligen Leveransföretaget inte kunnat försöka igen. O_o :arghh:
Så nu får jag ingen mat! :mad: Vad ska jag då ha för lunch till jobbet resten av veckan?

(Fakturan krediteras och jag fick lite rabatter i appen till kommande leveranser.)
 
Min hjärna. Igen.

Var in till vårdcentralen för uppföljning av blodtrycket då jag fått medicin, innan medicinering låg det på 160/105. Jag var beredd på att det kanske inte gått ner så mycket och att jag skulle behöva öka dosen.

177/107.. Sköterskan var väldigt förvånad. Vi pratade lite, jag blev direkt orolig då hon sa hon måste prata med läkare. Testade igen, 188/107.. Sköterskan sa att det säkert var pga oro och vi kunde bortse ifrån det.

Jag vet inte hur blodtrycksmedicin fungerar, om det är så att vissa mediciner bara inte funkar på vissa kroppar? Allt jag fick veta var att den jag hade "inte tar". Läkare skulle skriva ut nytt recept efter ett möte. Jag har fått receptet nu men hade ingen möjlighet att hämta ut idag, så nu sitter jag här och funderar på när jag ska få en stroke.

Jag VET att det är ångest som gör att jag mår dåligt just nu, men mitt blodtryck ÄR ju också högt, jag kan inte direkt förneka det. Fyfan vad dum man är ändå, tänk om man bara kunde stänga av huvudet ett tag..
 
Mitt nya täcke är för långt för påslakanet så nedtill dras det mot mitten och ut genom hålet.
Eftersom det inte ligger rätt i påslakanet är det bökigt att få det att ligga slätt.
 
Vädret! :arghh:
Blöta och skitiga hundar, en upptrampad trädgård, upptrampade blöta och skitiga hagar med isfläckar. Jag som nyss skott om hästarna för flera tusen för att kunna brodda dem då de annars gått barfota i vinter och vattnet är fortfarande fruset men jag kan inte köra dunkar med bilen utan måste bära. :mad: Tur jag fyllde närmare 200 l igår.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 400
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 429
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 034
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 892
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • OS i Paris 2024 (dressyr)
  • Dressyrsnack 17
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

Tillbaka
Upp