Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig att det första jag möttes av på fb idag var ett inlägg som löd:
Och härmed gick Jerringpriset i graven!

I kommentarerna under inlägget var det folk som undrade varför, enda svaret var Duplantis. Sen följer en konversation om att det var fler som röstade på hopplandslaget varpå svaret på den blir ”min Häst lyckades bra med sin lobbyorganisation i år igen.”

Mycket gnäll som vanligt. 🙄 De kanske skulle rösta själva eller försöka dra ihop några som röstar samma om det nu är så viktigt vem som vinner det priset.
För mig personligen känns inte jerringpriset så viktigt, känns som det är viktigare att vinna/placera sig i stora tävlingar osv.
Så jag skulle inte gnälla oavsett vem det är som får Jerringpriset.
 
Nu stör jag mig på att jag skulle posta inlägget, får upp popupen ”hoppsan, ett fel uppstod”.

Kopierar för säkerhetsskull all text jag skrivit och laddar om sidan. Försöker skicka igen och får då nästa popup ”du måste vänta x sekunder innan du kan posta igen”….. eh? Jaha men den postade väl inget?
scrollar upp å där ligger inlägget jag skrev när jag fick hoppsan…suck
 
Nu stör jag mig på att jag skulle posta inlägget, får upp popupen ”hoppsan, ett fel uppstod”.

Kopierar för säkerhetsskull all text jag skrivit och laddar om sidan. Försöker skicka igen och får då nästa popup ”du måste vänta x sekunder innan du kan posta igen”….. eh? Jaha men den postade väl inget?
scrollar upp å där ligger inlägget jag skrev när jag fick hoppsan…suck
Hände mig med nu, felmeddelande om serverfel och texten ligger kvar i skrivrutan (som att det inte postats) - men inlägget postades tydligen ändå
 
Jobbtelefonen tänder sig då och då - men det är inget som händer.
Sitter med datorn bredvid och ibland är det fördröjning så att en mail- eller Teamsnotis kommer i datorn först och sen på telefonen, men det är inte så nu utan den bara tänder sig lite random. Luras!
 
Återigen Antivaxxers. De verkar tro att det är nån slags hjältar i ngn oklar motståndsrörelse för att de "står upp" och inte vaccinerar sig. Ngn hade grävt upp och citerat Sofie Scholls sista ord innan hon blev avrättad: "Vad vi har skrivit, det tycker ni också, ni har bara inte modet att säga det"
De jämför sig alltså med modiga ungdomar i motståndsrörelsen mot nazismen som dog för att de försvarade sina och andras demokratiska rättigheter.

Får brutal huvudvärk...
 
Återigen Antivaxxers. De verkar tro att det är nån slags hjältar i ngn oklar motståndsrörelse för att de "står upp" och inte vaccinerar sig. Ngn hade grävt upp och citerat Sofie Scholls sista ord innan hon blev avrättad: "Vad vi har skrivit, det tycker ni också, ni har bara inte modet att säga det"
De jämför sig alltså med modiga ungdomar i motståndsrörelsen mot nazismen som dog för att de försvarade sina och andras demokratiska rättigheter.

Får brutal huvudvärk...
Ett ständigt irritationsmoment!
De tror verkligen att de är mer upplysta än oss andra. Och det känns som att de bara blir fler och fler, raderar en efter en på Facebook och snart har jag nog inga vänner kvar där. Nej, inte så illa, men ändå. 😅
 
Återigen Antivaxxers. De verkar tro att det är nån slags hjältar i ngn oklar motståndsrörelse för att de "står upp" och inte vaccinerar sig. Ngn hade grävt upp och citerat Sofie Scholls sista ord innan hon blev avrättad: "Vad vi har skrivit, det tycker ni också, ni har bara inte modet att säga det"
De jämför sig alltså med modiga ungdomar i motståndsrörelsen mot nazismen som dog för att de försvarade sina och andras demokratiska rättigheter.

Får brutal huvudvärk...

Ett ständigt irritationsmoment!
De tror verkligen att de är mer upplysta än oss andra. Och det känns som att de bara blir fler och fler, raderar en efter en på Facebook och snart har jag nog inga vänner kvar där. Nej, inte så illa, men ändå. 😅
Ja, VARFÖR ska man injicera in något i kroppen när man i stället kan stärka immunförsvaret med vitamin D och zink....är typ det senaste jag läste..... (underförstått: de som vaccinerar sig är korkade)..... :banghead::meh:
 
Återigen Antivaxxers. De verkar tro att det är nån slags hjältar i ngn oklar motståndsrörelse för att de "står upp" och inte vaccinerar sig. Ngn hade grävt upp och citerat Sofie Scholls sista ord innan hon blev avrättad: "Vad vi har skrivit, det tycker ni också, ni har bara inte modet att säga det"
De jämför sig alltså med modiga ungdomar i motståndsrörelsen mot nazismen som dog för att de försvarade sina och andras demokratiska rättigheter.

Får brutal huvudvärk...

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om ämnet känner jag, blir bara så trött.

Alla dessa "I trust my immunsystem"-människor, bra för dom då, brukar jag tänka, men det är verkligen inte alla som har råd att tänka så :meh:
Såg en bra tweet som löd i stil med: jag använder inte kondomer, jag litar på att mitt immunförsvar tar hand om eventuella könssjukdomar.
 
Jag stör mig på småpratsfrågan "hur går det på jobbet?". Jag fick den frågan vid två tillfällen under helgens gång. Jag vill inte tänka på jobbet när jag är ledig! Går det dåligt så vill jag ännu mindre prata om det/tänka på det. Går det bra så har jag liksom inte så mycket att säga mer än just det, och oavsett vilket vill jag återigen inte tänka på jobbet när jag inte jobbar.

Jag fattar ju att det är en helt normal fråga egentligen, och jag har definitivt ställt den till andra personer både en och två gånger, men det ska jag sluta med nu.
 
Hamnade på FB-sidan "Sportbibeln" och gick in i kommentarsfältet där hopplandslagets pris som bästa lag annonserades. Jeez...! Det skulle jag inte ha gjort. Min FB-feed är ju i regel mest hästrelaterade sidor vilket gör att jag lätt får uppfattningen att hästsport är socialt accepterat i samhället. Så fel man kan ha ändå! Var tvungen att gå till motattack här kände jag, faktiskt. Det brast när Malin började objektifieras, hennes val av klänning skammades av äckliga gamla gubbar... Alltså jag orkar inte.
 
Hamnade på FB-sidan "Sportbibeln" och gick in i kommentarsfältet där hopplandslagets pris som bästa lag annonserades. Jeez...! Det skulle jag inte ha gjort. Min FB-feed är ju i regel mest hästrelaterade sidor vilket gör att jag lätt får uppfattningen att hästsport är socialt accepterat i samhället. Så fel man kan ha ändå! Var tvungen att gå till motattack här kände jag, faktiskt. Det brast när Malin började objektifieras, hennes val av klänning skammades av äckliga gamla gubbar... Alltså jag orkar inte.
Var tvungen att gå in och läsa. Blev chockad öcer hatet och alla härskartekniker från de äckliga gubbarna 😔
 
Återigen Antivaxxers. De verkar tro att det är nån slags hjältar i ngn oklar motståndsrörelse för att de "står upp" och inte vaccinerar sig. Ngn hade grävt upp och citerat Sofie Scholls sista ord innan hon blev avrättad: "Vad vi har skrivit, det tycker ni också, ni har bara inte modet att säga det"
De jämför sig alltså med modiga ungdomar i motståndsrörelsen mot nazismen som dog för att de försvarade sina och andras demokratiska rättigheter.

Får brutal huvudvärk...

Men för i... 🤬 Helt ärligt, trillar någon som skriver sådant av pinn i covid ser jag det som självsanering.
 
Har ångest,är förbannad och ledsen. Är så förbannat less på allt. Allting ska jävlas med mej hela tiden. Så fort det börjar gå lite bättre så ska allt braka åt skogen. Jag är så less. Jag orkar inte. Det är så orättvist. Jag kämpar för allt hela tiden men det går aldrig min väg. Folk som beter sig som skit och är riktiga rövhattar däremot flyter det på för. Dom som minst förtjänar det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 771
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 770
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 362
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 037
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp