Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag inte gillar chips. Jag gillar chips som idé men i verkligheten smakar chips aldrig som jag hoppas. Tycker att oavsett smak så smakar de a) sött eller b) någon syntetisk lökkrydda. Vanliga enkla salta chips smakar för salta även om de heter lättsaltade.

Sedan en mer allmän undran - varför finns det inte chips med mindre fett? Har testat low fat utomlands och de var noll skillnad smakmässigt. Minns också att Pringles hade det och även de var som vanliga. (Ja, jag bygger min chipsaversion på empiri - jag har testat massor av sorter...)
 
Jag säger alltid till, ofta hjälper det i några minuter bara. Nån gång får jag bråk tillbaka. Fick tillkalla tågvärd en gång till och med. Hur svårt är det att bara köpa biljett i en annan vagn egentligen?:banghead:
När jag åker tyst vagn är det ibland föräldrar med sina barn där. Barnen är självklart inte tysta. Greppar inte alls hur föräldrarna tänker med valet av vagn..
 
När jag åker tyst vagn är det ibland föräldrar med sina barn där. Barnen är självklart inte tysta. Greppar inte alls hur föräldrarna tänker med valet av vagn..
Tyvärr så är det nog så att inte alla aktivt väljer själva utan låter "datorn" göra det. Eller om man inte bokat via SJ utan en tredjepart så är det inte heller säkert att man får välja.
Själv åker jag med hund och ibland händer det att en allergiker fått plats i hundavdelning och de har ingen aning om att de bokat djur tillåtet. 🤷‍♀️
 
Tyvärr så är det nog så att inte alla aktivt väljer själva utan låter "datorn" göra det. Eller om man inte bokat via SJ utan en tredjepart så är det inte heller säkert att man får välja.
Själv åker jag med hund och ibland händer det att en allergiker fått plats i hundavdelning och de har ingen aning om att de bokat djur tillåtet. 🤷‍♀️
Så kan det absolut vara!
Har dock hänt att någon sagt till att det är tyst vagn och då har föräldern sagt att det var fullbokat överallt annars. Då kände jag att de kunde bokat i tid eller tagit ett annat tåg. Jag bokar tyst vagn för att slippa barnskrik en hel resa.
 
Jag säger alltid till, ofta hjälper det i några minuter bara. Nån gång får jag bråk tillbaka. Fick tillkalla tågvärd en gång till och med. Hur svårt är det att bara köpa biljett i en annan vagn egentligen?:banghead:

Jag skulle en gång resa från Göteborg till Skåne i en tyst avdelning där alla skötsamma satt tyst och läste. Men där friden bröts av två dansktalande typer (som uppenbarligen också resa i mer än två timmar) slog sig ner och pratade och väsnades helt oavbrutet, helt obehindrat/högljutt - och totalt obrydda om mer och mer spända och aggressiva tillsägelser från typ alla andra.

Minns jag rätt så var deras argument att det fanns ingen sittplats i den andra vagnen, så då skulle de minsann sitta här. Och skulle alla andra få finna oss i deras önskemål om att få prata så mycket de ville som "straff" för att det inte fanns tillräckligt med sittplatser någon annanstans. Det var så smockan hängde i luften innan tågvärden till sist fick baxat ut dem därifrån i höjd med Varberg ungefär.
 
Stör mig på att jag inte gillar chips. Jag gillar chips som idé men i verkligheten smakar chips aldrig som jag hoppas. Tycker att oavsett smak så smakar de a) sött eller b) någon syntetisk lökkrydda. Vanliga enkla salta chips smakar för salta även om de heter lättsaltade.

Sedan en mer allmän undran - varför finns det inte chips med mindre fett? Har testat low fat utomlands och de var noll skillnad smakmässigt. Minns också att Pringles hade det och även de var som vanliga. (Ja, jag bygger min chipsaversion på empiri - jag har testat massor av sorter...)

Har du testat linschips?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 791
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 781
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 372
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 040
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp