Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på en kursare som försöker glida på oss andra, sitter med en hemtenta och hen skickar meddelande på meddelande och vill att vi ska ge hen svar på frågorna så hen slipper läsa/googla svar. Hen blev igår rejält sur för att denne inte fick läsa våra personliga rapporter veckan innan inlämning och att vi bara har diskussioner i vår basgrupp utan att ta anteckningar så hen inte kan skriva in det i sin rapport (för hen vill ju inte heller anstränga sig att skriva anteckningar om denne vill ha det, hen vill ha våra). :meh:

Skönt med kursavslut och praktik härnäst. :angel:
 
Stör mig på en kursare som försöker glida på oss andra, sitter med en hemtenta och hen skickar meddelande på meddelande och vill att vi ska ge hen svar på frågorna så hen slipper läsa/googla svar. Hen blev igår rejält sur för att denne inte fick läsa våra personliga rapporter veckan innan inlämning och att vi bara har diskussioner i vår basgrupp utan att ta anteckningar så hen inte kan skriva in det i sin rapport (för hen vill ju inte heller anstränga sig att skriva anteckningar om denne vill ha det, hen vill ha våra). :meh:

Skönt med kursavslut och praktik härnäst. :angel:
Usch sånt är så störigt. Jag gick en internutbildning med en kollega en gång. Jag tog massor av anteckningar men hen antecknade inget eget. När utbildningen var slut frågade hen om jag kunde kopiera mina till hen. Eh nej! Sen ringde hen mig ofta på min fritid för hen behövde hjälp med grejen hen aldrig lärde sig på utbildningen.
 
Uttrycket "bomba med bilder". Gärna i kombination med "är det någon här som har x" i en grupp där det uppenbarligen finns folk som har det om personen bara använt sökfunktionen.
 
Jag stör mig på min ekonomiska tajming. Att under januari betala hästens försäkring, köpa nya glasögon, behöva byta bromsar på bilen mm mm är lite mindre roligt. Blev tvungen att nyttja kostnadsfri delbetalning mer än en gång :meh:
Har haft det så sedan i höstas när ponnyn opererades (löneavdrag när jag tvingades vara ledig för att åka till klinik plus själva kostnaden) och vi bytte golv i transporten. Och sedan kom de dyra elräkningarna. Jag kommer aldrig i kapp.... :meh:
 
Att jag troligen har fått en början till hörselgångsinflammation. Hade det för något år sedan och det börjar kännas liknande. Då blev det vårdcentralen men funderar på om jag inte ska testa något receptfritt först den här gången.

Sen har jag någon typ av spänningshuvudvärk. Typ kaos på båda jobben så får se hur det blir i framtiden. :crazy:
 
Usch sånt är så störigt. Jag gick en internutbildning med en kollega en gång. Jag tog massor av anteckningar men hen antecknade inget eget. När utbildningen var slut frågade hen om jag kunde kopiera mina till hen. Eh nej! Sen ringde hen mig ofta på min fritid för hen behövde hjälp med grejen hen aldrig lärde sig på utbildningen.
Mm, drog iväg ett mail till lärare, studiehandledare och rektor innehållande skärmdumpar på vad kursaren skickat till oss, ett där det uttryckligen står ”kan jag få se vad ni svarat på fråga 1,5 och 6? Jag vet inte vad jag ska svara på dem.” som kom nyss. Blev riktigt jävla trött på hen när den frågan kom.
 
11414.
För första gången på länge behövde jag ringa dem igen.
Antingen var personen i andra av änden av trögtänkt eller så satt de med en sverigekarta i A4. Trots att jag förklarade tre gånger så hittade han inte rätt riksvägar eller rätt ort. Eller i vilket körfält trafikhindret fanns. Plus att vederbörande frågade om reg.nr. på släpet. Hallå jag åkte 100 km/h och blev tvungen att göra tvärt gir. HUR skulle jag kunnat se nummer?

Samma visa varje gång jag ringt. Tvivlar ibland på om jag pratar svenska. ..
 
Mm, drog iväg ett mail till lärare, studiehandledare och rektor innehållande skärmdumpar på vad kursaren skickat till oss, ett där det uttryckligen står ”kan jag få se vad ni svarat på fråga 1,5 och 6? Jag vet inte vad jag ska svara på dem.” som kom nyss. Blev riktigt jävla trött på hen när den frågan kom.
Bra gjort!
 
Stör mig också på att jag måste söka jobb jag inte vill ha. Har ju liksom inte heller kondition och styrka för att klara dessa jobb.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 317
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 396
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 398
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 552
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp