Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig också på att jag måste söka jobb jag inte vill ha. Har ju liksom inte heller kondition och styrka för att klara dessa jobb.
Tyvärr funkar det så. Jag har skrivit ett antal ansökningar på jobb jag verkligen inte skulle klara av. men skrivit ansökan på ett sånt sätt att det klar framgått att jag inte var en seriös sökande. För att bespara dem jobbet att läsa hela ansökan. Ha bekanta som tvingats göra på samma sätt.
 
Tyvärr funkar det så. Jag har skrivit ett antal ansökningar på jobb jag verkligen inte skulle klara av. men skrivit ansökan på ett sånt sätt att det klar framgått att jag inte var en seriös sökande. För att bespara dem jobbet att läsa hela ansökan. Ha bekanta som tvingats göra på samma sätt.
Jag söker inte för att tillfredsställa arbetsförmedlingen. Just nu har jag ju inga krav därifrån om att söka jobb då jag fick dispens från det p.g.a. att jag varit sjukskriven före utbildningen. (Kommer ha det kravet från och med nästa månad.)

Jag söker för att få jobb. Jag behöver en lön. Sen att jag kommer att vara död all ledig tid får jag skita i. Ja, det suger.
 
11414.
För första gången på länge behövde jag ringa dem igen.
Antingen var personen i andra av änden av trögtänkt eller så satt de med en sverigekarta i A4. Trots att jag förklarade tre gånger så hittade han inte rätt riksvägar eller rätt ort. Eller i vilket körfält trafikhindret fanns. Plus att vederbörande frågade om reg.nr. på släpet. Hallå jag åkte 100 km/h och blev tvungen att göra tvärt gir. HUR skulle jag kunnat se nummer?

Samma visa varje gång jag ringt. Tvivlar ibland på om jag pratar svenska. ..
Här går det snabbare att ringa 020-999 444 för då kommer det ut i radion som trafikrapport och de kontaktar polisen så slipper man sitta i telefonkö hos polisen.
 
Jag glömde bort mitt ½ kg gallerrökta skinka när jag kom hem från affären före jobbet. Jag har fantiserat om det på vägen hem, bara för att inse att någon/några redan omsatt min fantasi till realitet. Paketet låg slaktat på köksgolvet. :arghh:😼

Tror hundarna får resterna, små magar ska inte ha fri tillgång på rökt skinka. 😾
 
Jag söker inte för att tillfredsställa arbetsförmedlingen. Just nu har jag ju inga krav därifrån om att söka jobb då jag fick dispens från det p.g.a. att jag varit sjukskriven före utbildningen. (Kommer ha det kravet från och med nästa månad.)

Jag söker för att få jobb. Jag behöver en lön. Sen att jag kommer att vara död all ledig tid får jag skita i. Ja, det suger.
Det suger, men det är livet för många helt enkelt.
Jag hoppas att du kan tänka att du tar det jobb du kan få just nu för att klara dig, men att det också går att fortsätta söka ifall något som passar bättre dyker upp!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 328
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 399
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 412
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 554
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp